Gå til innhold

14 åringen vil ikke komfimeres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og alle mener hun burde tvinges, siden det er en tradisjon. Så nå er alle fornærmet, spesielt besteforeldrene.

Anonymkode: d9c38...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i andre. Barnet er sin egen person og slike ting bestemmer barnet selv.

• Liker 40
Skrevet

Da får de være fornæma da..

• Liker 17
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Så bra! Det betyr at hun er voksen nok til å ta egne valg, du burde være stolt av henne!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Silfen skrev:

Da Silf is online:nori:!

Anonymkode: f4c88...ba0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og alle mener hun burde tvinges, siden det er en tradisjon. Så nå er alle fornærmet, spesielt besteforeldrene.

Hun skal selvsagt ikke tvinges - det er mange ungdommer som ikke konfirmeres. Og skulle hun stått i mai i år er det uansett for sent.

Anonymkode: 235e1...f2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Så bra! Det betyr at hun er voksen nok til å ta egne valg, du burde være stolt av henne!

Og det er jeg, er bare så lei av de andre som furter.

16 minutter siden, Silfen skrev:

Selvfølgelig skal hun få slippe.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da bør han eller hun ikke få gaver som var tiltenkt konfirmasjonsgave heller. 

Anonymkode: 01062...add

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hold kun selskapet så er problemet løst,hun kan ikke tvinges 

Anonymkode: 65bf4...43f

• Liker 1
Skrevet

La henne få bestemme det sjøl. Og gi beng i hva andre måtte mene om det.

Jeg er ikke konfirmert, og fikk bestemme sjøl for nesten 40 år siden. Mine bestemødre tilta og hylte om tradisjoner. Kunne ikke brydd min mor og meg mindre.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

"Drit i andre" går igjen her. Hva for svar er det dere gir? Hva med å prøve å forstå besteforeldre iom at det har vært en hyggelig tradisjon? Selvfølgelig skal jenta bestemme det selv,men voksne folk ordlegger seg litt annerledes enn hva dere gjør her! 

Anonymkode: 6ed02...8a0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Drit i andre" går igjen her. Hva for svar er det dere gir? Hva med å prøve å forstå besteforeldre iom at det har vært en hyggelig tradisjon? Selvfølgelig skal jenta bestemme det selv,men voksne folk ordlegger seg litt annerledes enn hva dere gjør her! 

Anonymkode: 6ed02...8a0

Tror du folk ordrett viderebringer hva som blir skrevet her, eller:fnise:?

Anonymkode: f4c88...ba0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hun har sikkert sine grunner som bør respekteres. Har dere tenkt å gjøre noe annet hyggelig istedenfor? 

Anonymkode: a74ff...8b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun har sikkert sine grunner som bør respekteres. Har dere tenkt å gjøre noe annet hyggelig istedenfor? 

Tenkte å ha grillparty :)

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldrene må bare innse at det er nye tider. Er ikke de som skal feires, egoistiske gamle skinn. 

Anonymkode: a1e47...09d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å ha grillparty :)

Så koselig! :)

Skrevet

Hun bør absolutt få bestemme selv, og som flere sier vær stolt av at hun faktisk tør å si fra. Det betyr jo også at dere har en god tilknytning slik at hun tør stå på sitt selv om besteforeldre og andre vil reagere. Grillparty høres bra ut da blir det litt feiring likevel!

Er selv bare et par år unna det der, og er forberedt på at min sønn kanskje gjør et opprør og ikke vil. Da skal jeg støtte han i det. Han har ganske konservative og litt sossete besteforeldre og de har nok sett for seg en svær greie. Vet pappan allerede har begynt å mase på han om planlegging...han er 11! Så her er det vitkig å være den voksne han kan støtte seg på når det kommer til å blåse litt.

Masse lykke til med feiring og grillparty, syns du er en god forelder som lytter til barnet ditt og tenker på hennes beste foran andre sitt syn på tradisjoner osv :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte selv å ikke konfirmere meg, men innser i ettertid at det skyldes angst for selve selskapet. Jeg angrer på det i voksen alder.

Ta en prat med ham, men la ham bestemme selv.

Anonymkode: 0f383...80c

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener besteforeldrene at ungdommen skal tvinges til å konfirmere seg? Èn ting er å være fornærmet, noe helt annet er å mene at noen skal presses til et religiøst rituale man selv ikke ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...