Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Yngste fyller 18 til sommeren, og skal søke om bidrag fra faren siste året på videregående. Noen som kjenner til hvordan man gjør dette, hvor lang tid i forveien man kan søke? Faren har vært et h.. å få noe ut av helt siden starten, og de gangene vi har søkt NAVI om å fastsette/kreve inn bidraget trenerer han etter alle kunstens regler. På toppen av saksbehandling tok det forrige gang sju måneder før det kom noe svar fra NAV i det hele tatt, det måtte purres jevnlig, fordi faren har byttet jobb ofte og "glemmer" å si fra til NAV.

Kan han søke før sommeren, så han kommer dette i forkjøpet, eller må han vente til han er fylt 18?

Anonymkode: 77708...d00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Da jeg søkte bidrag for noen år siden, så søkte jeg et par dager før bursdagen min. Fikk brevet i retur og beskjed om å søke etter fylte 18 år.. Så tror de er ganske streng på det. Dere kan såklart prøve å søke før bursdagen hans, men mest sannsynlig får dere samme beskjed som meg. 

Anonymkode: 2df0c...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte etter fylt 18 år, men husker jeg riktig måtte jeg be om signatur fra pappa før jeg sendte inn søknaden. Kan ikke huske hvor lang tid saksbehandlingen tok, men mener det tok bare noen uker til en måned maks. Men dette var for 5-6 år siden, NAV har nok forandret seg mye siden da.

Anonymkode: 838b0...80b

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :blomst:

Anonymkode: 77708...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...