AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 I dag skal barnet mitt på 5 i bursdagsfeiring på lekeland for første gang, en i barnehagen fyller 6 år. Jeg skal være med, men jeg lurer litt på hva som er «forventet» av meg (har et snev av sosial angst, ja)? Er det meningen at jeg skal hjelpe til med noe eller kan jeg bare sitte og slappe av? Anonymkode: f8ba9...d3c
Gjest GoldenLioness Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag skal barnet mitt på 5 i bursdagsfeiring på lekeland for første gang, en i barnehagen fyller 6 år. Jeg skal være med, men jeg lurer litt på hva som er «forventet» av meg (har et snev av sosial angst, ja)? Er det meningen at jeg skal hjelpe til med noe eller kan jeg bare sitte og slappe av? Anonymkode: f8ba9...d3c Slapp av, prøv å kanskje prate litt med de andre foreldrene Ellers så er jo det mye son skjer så de fleste vil nok være travle med å følge med på ungene sine
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Som regel skal man vel bare slappe av og se at sin egen unge har det greit. Jeg pleier å hjelpe til med servering av brus for eksempel eller utdeling av tilbehør til maten.. Noen ganger kan det fort bli mye for 1-2 foreldre som skal holde styr på 10 fremmede unger. Men dette ser man selv. Jeg har jobbet i barnehage og har eldre barn, så er vant til å hjelp til og vant med barn. Er mange foreldre som slapper av og, uten at det er dumt. Anonymkode: 5f7a9...310
evelynn Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 (endret) De foreldre som blir med, pleier å sitte sammen og spiser rester av kaker, drikker kaffe og prater. Men det er altid noen som velger å sitte alene, strikke, lese bok eller scrolle mobilen og det også ok. Men de fleste bare drar sin vei (hjem? shopping?) og kommer og henter når det er avtalt. Hvis du drar, hus å si det til de om organizerer og sørg for at de har mobilen din. Og nå du henter/drar husk å si fra til dem og. Du trenger ikke å hjelpe, med minde du tydelig ser at de som organizerer trenger hjelp, men da er det bare hyggelig om du hjelper, ikke et krav Endret 6. mars 2018 av evelynn
Tibbie Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 Da vi feiret bursdag i Lekeland med 5-årigen var ingen av foreldrene til gjestene med (ikke min femåring, men jeg hjalp et vennepar med å være voksen tilstede). Er du alene som voksen, eller har du en venn/kjæreste å samarbeide med? Om du er alene tror jeg at du trenger litt alenetid når du kommer hjem Du må holde kontroll på at alle barna er der (noter deg hvem som kommer i bursdagen). Vet jo ikke hvordan det er fra sted til sted, men jeg tviler på at Lekeland passer på at alle sitter rolig, spiser opp maten sin osv., så du må være litt barnehagetante. Også må du jo arrangere gaveåpning. Barn liker jo å se på når bursdagsbarnet åpner gaven fra dem. Ser at du ikke er så veldig sosial av deg, men her er det nok bare elleville seksåringer du må være sosial med Dersom noen har med seg foreldrene sine, tror jeg at det blir uhøflig om du ikke prater med dem når barna er ferdigspist og skal i lekestativene.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Som regel er det nok foreldre som følger med, så du kan egentlig bare slappe av og prate med de andre. Siden barna er så store er det strengt tatt ikke noe poeng i å ha femten foreldre med seg rundt Anonymkode: 076fe...d86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå