Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt skal ha vennegruppe i dag, de er fem 6-åringer. 

Og jeg som alltid er på hæla har selvfølgelig ikke planlagt middag! 😱😱 

Har dere forslag til hva en gjeng 6-åringer kan serveres og som ikke tar altfor lang tid å lage??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pizzasnurrer med ost og skinke, eller ost og kjøttdeig! Går relativt fort å lage.

Anonymkode: 6cc25...022

Skrevet

Ikke så sunt, men pølse i brød eller pølser og potetmos? 

• Liker 1
Skrevet

Kjøp kjøttboller og kok pastaskruer!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pizza

spaghetti

Omelett. 

Taco (litt søl, men akk så moro) 

Anonymkode: a063b...494

AnonymBruker
Skrevet

Grandiosa! :)

Anonymkode: a6044...139

AnonymBruker
Skrevet

Tomatsuppe og pannekaker. 

Pølse og lompe/potetmos.

Hamburger eller fiskeburger. 

Spaghetti med tomatsaus (og eventuelt kjøttdeig eller kjøttboller). 

Grove vafler med brunost og kakao.

Fiskepinner og lompe/potetmos. 

En enkel mac and cheese.  

Anonymkode: 12060...47a

• Liker 1
Skrevet

Pølser i brød eller Grandiosa. 

AnonymBruker
Skrevet

Risengrynsgrøt og rød saft. 

Anonymkode: 12060...47a

Skrevet

Kjøttboller, pølser eller pizza er sannsynligvis trygt.

Jeg laget pizzadeig (er du på hæla kan du kjøpe et par-tre sånne ferdige), ga ungene hver sin ferdige kjevlede bunn og lot dem ta på fyll selv. Felles aktivitet PLUSS at alle fikk det som de selv ville!

• Liker 4
Skrevet

Åh, dere er jo bare helt fantastiske!!! 🙏🏼🙏🏼 

Tusen takk for så utrolig mange gode tips! 😘

AnonymBruker
Skrevet

Uff, om mulig gi barna noe godt og næringsrikt, ikke gi dem søppelmat. De er bare barn og kan ikke ta vare på egen helse, vi voksne må gjøre det for dem. Vi har uendelig tilgang til sunn mat og sunne oppskrifter idag som ofte er billigere enn søppelmat. Bruk den kunnskapen og luksusen av valg vi har og gi barna det beste. Det finnes ingen unnskyldninger for å fore barn med søppel

Wok og krydre noen grønnsaker og velg en sunn proteinkilde for eks. Kok litt ris til om ønskelig. Enkelt og sunt

Anonymkode: ade14...8fc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg syns det er nesten umulig å vite hva barn i den alderen liker, siden jeg syns mange har veldig begrenset repertoir i matveien. Men hvis vi har pasta (ikke blandet med saus, men sausen ved siden av), ris, kjøttboller, fiskepinner eller fiskekaker, syns jeg de fleste besøkende spiser noe av det. Noen spør etter ketsjup, og jeg setter det litt motvillig fram... Vi har alltid grønnsaker til, men da tenker jeg ikke noe ekstra over det mtp. tilpasning, siden jeg syns så få av barna spiser det uansett (min ene spiser alt, mens han andre må oppmuntres mer, men jeg forventer alltid at egne barn spiser noe grønnsaker også, men det er jo vanskelig med besøkende). Ellers er jo taco fint, så kan alle velge noe de liker.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Lapskaus

Skrevet (endret)

Vi lager pizzadeig eller bruker pitabrød og setter fram ulike skåler med revet ost, pizzasaus og forskjellige toppinger så barna kan lage sin egen pizza. Da blir det en hyggelig aktivitet av det også. :)

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

Taco fungerer jo dersom du har litt tid til å planlegge og tåler litt søl (voksduk!). Oppkuttet paprika, mais, ananas, salat, tomater, agurk, kjøttdeig, bønner, lefser, tacoskjell, ost, ris, er eksempler på ting du kan ha i skåler på bordet :) 

Anonymkode: 2adaa...6f9

AnonymBruker
Skrevet

Pølsegrateng er alltid en hit! 1 middagspølse, 1 pose frossen brokkoliblanding og litt kokt pasta. Hell over hvit sus med ost og sett i steikovnen.

Evt lasagne, taco, pizza eller grillmat over bål ute i finværet.

Anonymkode: d95da...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Pannekaker :) 

Anonymkode: d1bf8...ee6

Skrevet

Pizza med grov bunn

Skrevet

Grove pannekaker med bacon og ost;) det er en hit for mine barn;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...