Gå til innhold

Er jeg urimelig mot dagmamamma?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil bare si ang. sykdommer og barne dine, så hadde jeg det samme når min datter startet i BHG. Hun var mere hjemme de første mnd. en i barnehagen. Bare pga. sykdom. Alt fra forkjølelse, omgangsyke, øyekatar, ny forkjølelse og vannkopper osv. Det gikk i et fra november til februar. Først når våren kom ble det en bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du er mot at barna ser film hos dagmamma pga av at du er sliten når du kommer hjem og da kan de heller se film da?

Jeg skjønner godt hva anonym mener, jeg. Barn flest ser forøvrig på Barne-tv, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor alle her mener det er helt ok at de ser tv også på dagtid, hver dag, når man betaler noen for å passe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva anonym mener, jeg. Barn flest ser forøvrig på Barne-tv, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor alle her mener det er helt ok at de ser tv også på dagtid, hver dag, når man betaler noen for å passe dem.

Etter det jeg kunne forstå av det første innlegget var det ikke snakk om lange økter med tv om dagen... Det var en liten økt og den øvrige tiden ble ungen aktivisert både ute og inne.

En liten halvtime med en Postman Pat video ser jeg overhode ikke noe galt med (samme om det er hos dagmamma eller hjemme). De andre ungene sover og den eldste får seg en pause på denne måten - samtidig som dagmamma lager mat eller rydder/vasker.

Om vi sier en halvtime video hos dagmamma og en halvtime barne-tv hjemme er vel ikke det akkurat dødelig dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke flere innspill nå! Håpet var at noen kunne komme med noe litt mer kontruktivt! :roll:

Nei, det er hardt å høre sannheten,ikke sant?

Du spør jo selv om du er urimelig og,ja, det er du!! Det er da vel konstruktivt nok eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Dagmamma er jo ikke noe pedagogisk tilbud. Til det får de alt for lite betalt, blant annet. Man må faktisk regne med at de gjør husarbeid og lignende mens de ser etter barna. Noe annet ville være helt urimelig! Man kan jo sammenligne en dagmamma med en hjemmeværende mamma, og alle som har hatt det i kortere eller lengre perioder vet jo at det ikke betød at mamma organiserte aktiviteter for barnet dagen igjennom. Det er snakk om pass, stell og tilsyn, lek og kos, men også at barna aktiviserer seg selv i perioder.

Når det gjelder tv og video vet jeg at alle foreldre jeg kjenner lar barna sine se en del iløpet av en dag (foruten barnetv). Ser ikke hvorfor dette ikke skal være likt for en dagmamma (alt med måte, selvfølgelig)! Tror ikke man kan sette høyere krav til dagmamma en til seg selv som foreldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at dm ikke er noe pedagogisk tilbud, men man kan vel forvente aktivisering/frilek av den grunn?!

Klart hun må få gjøre litt husarbeid og sånn, men jeg er helt uenig i at det er selvsagt at barna da skal se tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg undrer meg i blant. Enkelte evner ikke å tenke selv.

Den komunale bhg har støtte fra stat/komune. Uten den ville det bli dyrt for foreldrene.

du har valgt dagmamma med åpne øyne og hva klager du for?

Ikke et pedagogisk tilbud,men du har en dagmamma som har tid til barna. En som ikke vil ha flere. Syns hun ikke er overbet av deg akkurat.

Kan du fortelle oss hva du tror er galt hos dagmamma siden barna er så mye syke? Nå er jeg spent.

Innlegget er endret pga personangrep.

Misty (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror trådstarteren forsvant med halen mellom beina jeg...noe jeg syns er idiotisk når man spør om et spørsmål...bare fordi man ikke får det svaret man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja det er irriterende med slike folk her inne.

Alle de som sarter en tråd....kunne de ikke gitt oss et hint etter en stund, slik at vi fikk høre hvordan det gikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Vi får håpe hun har tatt pointet - flere teskjeer får hun i alle fall ikke - og setter litt mer pris på dagmammaen sin. Det hun er uenig i og har fått delvis støtte på her, bør hun ta opp på saklig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Jeg synes faktisk dagmammaen er veldig dyr! Hadde du valgt barnehage ville du ha betalt 1000 mindre. kontantstøttediskusjonen her synes jeg blir helt irrelevant!

kontantstøtte diskusjonen her irrelevant? og betalt 1000kr mindre i barnehage?

Hun har en unge på 1 år, hun mottar 3650 kr i kontantstøtte i måneden, dette går til å dekke store deler av dagmamma-betalingen. Om barna skal begynne i barnehage mister hun kontantstøtten, og må altså betale tilsvarende beløp fra egen lønn. Så i hennes situasjon har kontantstøtten masse å si faktisk!

Og det kan være vanskelig å finne barnehage med fleksibel åpningstid mange steder i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betalte 5000 i mnd for min ene unge da han var hos dagmamma, og den dagmammaen hadde så mange barn at hun ikke klarte å ta dem med ut, så de måtte være inne hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke flere innspill nå! Håpet var at noen kunne komme med noe litt mer kontruktivt!
Konstruktivt eller positivt?

Du vet forskjellen?

Om dagmamman din er "hvit" betaler du LITE!! Er hun "svart" får du vel kontantstøtte?

Ellers er det ingen støtte herfra heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...