Gå til innhold

Hva bruker dere tzatziki til?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før på tidlig 2000-tallet så brukte vi å ha dressingen i pitabrød med rødløk, agurk, salat og kylling. 

Smakte det igjen nå og dressingen er jo veldig god, men ønsker tips til andre retter dressingen passer godt til :) 

Anonymkode: 197ad...409

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskeburger, stekt kylling, ved siden av sterke gryteretter.

Skrevet

Ovnsstekte poteter og grønnsaker med fisk/kjøtt/falafel/det du vil.

Skrevet

Til fisk, spesielt laks. Til biff, kylling (alt slags kjøtt egentlig). Som dip til grønnsaker 😊

AnonymBruker
Skrevet

For meg er tzatziki agurksalat med yoghurt, ikke dip eller saus. Jeg bruker den som salat ved siden av f.eks. grillmat, med stekt kjøtt, løk og tomat i wraps, på smårett/tapasbord etc. 

Anonymkode: b2244...205

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tzatiziki er agurksalat med yoghurt. Jeg ville ikke kalt det dip, dressing eller saus. Bruker den som tilbehør til grillmat, gjerne med tomat og løk på siden. Den passer også godt med laks som erstatning for agurksalat med eddik, av åpenbare grunner

Anonymkode: 7616f...efc

• Liker 1
Skrevet

Forloren hare, potetbåter og salat.

Skrevet

Tzatziki kan brukes til nesten alt utenom karamellpudding. Salat, stekt fisk, kokt fisk, koteletter, biffsnadder, gyros etc.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker det som dip til Sørlandschips, til biff, til laks, kylling, til tapasbordet og som tilbehør til potetbåter. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt 😍

Anonymkode: e3a86...c22

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så glad i tzatziki men bruker det til "gresk"mat. Salat av agurk,tomat,rødløk,oliven,feta og olivenolje+salt og pepper. Tar svinfileet og marinerer i basilikum,oregano,salt,pepper,olivenolje og sitron,trer dem på sånne trepinner og har i ovnen.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er tzatziki agurksalat med yoghurt, ikke dip eller saus. Jeg bruker den som salat ved siden av f.eks. grillmat, med stekt kjøtt, løk og tomat i wraps, på smårett/tapasbord etc. 

Deler den oppfatningen. Bruker den som dressing til salater osv. 

Gjest Overrasket
Skrevet

Det pleier jeg nok å rense toalettet med.

AnonymBruker
Skrevet
På 8.3.2018 den 18.41, HalldirV2 skrev:

Deler den oppfatningen. Bruker den som dressing til salater osv. 

Den skjønte jeg ikke. Du deler oppfatningen om at tzatziki er en salat, men bruker den likevel som dressing? :klo:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bruker den som siderett til forskjellige middagsretter. Passer vel til det meste egentlig. Sjelden jeg lager det, men fikk veldig lyst på nå. 

Anonymkode: b17d9...d95

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den skjønte jeg ikke. Du deler oppfatningen om at tzatziki er en salat, men bruker den likevel som dressing? :klo:

Haha, skjønte det ikke selv når jeg leste det igjen nå. My bad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...