Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det snart er den internasjonale kvinnedagen tenkte jeg å lage en tråd hvor vi kan komme med gode grunner til hvorfor å feire 8.mars! Kjør tråd!:hjerte:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er jo en helt vanlig dag, ser ingen grunn til at den skal feires på noen som helst måte.

Skrevet
15 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Det er jo en helt vanlig dag, ser ingen grunn til at den skal feires på noen som helst måte.

Hvorfor det?

Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 minutter siden, Shamgura skrev:

Hvorfor det?

Fordi det er en helt vanlig dag. Hvorfor må alt absolutt feires?

Skrevet
2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Fordi det er en helt vanlig dag. Hvorfor må alt absolutt feires?

Kunne ikke vært mer uenig :)

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Shamgura said:

Siden det snart er den internasjonale kvinnedagen tenkte jeg å lage en tråd hvor vi kan komme med gode grunner til hvorfor å feire 8.mars! Kjør tråd!:hjerte:

Feire og feire. Det er mer en markering, tenker jeg.

Men en hvilken som helst grunn gir jo anledning til å feire! :)

• Liker 4
Skrevet

Den internasjonale kvinnedagen, 8.mars, har aldri vært en dag man feirer.  8.mars er en dag hvor kvinner samles for å markere en eller flere saker som de er enige om må endres på. 
Jeg gikk i mitt første 8.mars tog i 1972.  Da var mangelen på barnehageplasser så stor at et svart dagmamma-tilbud var det eneste mulige for småbarnsfamilier. 

Sakene var mange gjennom 70-tallet.  Abortloven.  Lengre betalt fødselspermisjon likeså.    Det var ille at arbeidsgiver forventet at du stilte på jobb 3 mnd etter fødsel!  

Skulle det være noen grunn til å "feire" 8.mars, spør du TS?  Nei, synes jeg. Men det er all grunn til å bruke dagen for å markere alt som IKKE er greit.     For noe er det vel, enda?  ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

8. mars er vel ikke en høytid?

Anonymkode: b6da1...875

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

8. mars er vel ikke en høytid?

Anonymkode: b6da1...875

Nei, da hadde det vært rød dag i kalenderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...