Shamgura Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Siden det snart er den internasjonale kvinnedagen tenkte jeg å lage en tråd hvor vi kan komme med gode grunner til hvorfor å feire 8.mars! Kjør tråd! 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Det er jo en helt vanlig dag, ser ingen grunn til at den skal feires på noen som helst måte.
Shamgura Skrevet 6. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2018 15 minutter siden, Catalina Culès skrev: Det er jo en helt vanlig dag, ser ingen grunn til at den skal feires på noen som helst måte. Hvorfor det?
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, Shamgura skrev: Hvorfor det? Fordi det er en helt vanlig dag. Hvorfor må alt absolutt feires?
Shamgura Skrevet 6. mars 2018 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Fordi det er en helt vanlig dag. Hvorfor må alt absolutt feires? Kunne ikke vært mer uenig 2
T-Rex Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 1 hour ago, Shamgura said: Siden det snart er den internasjonale kvinnedagen tenkte jeg å lage en tråd hvor vi kan komme med gode grunner til hvorfor å feire 8.mars! Kjør tråd! Feire og feire. Det er mer en markering, tenker jeg. Men en hvilken som helst grunn gir jo anledning til å feire! 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Vi har mye å være takknemlige for, men også mye som gjenstår. Jeg liker parolen til jentefronten, "Det er lov å være stygg". http://kvinnefronten.no/det-er-lov-a-vaere-stygg/ Anonymkode: 3af79...c78 3
Zienna Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 Den internasjonale kvinnedagen, 8.mars, har aldri vært en dag man feirer. 8.mars er en dag hvor kvinner samles for å markere en eller flere saker som de er enige om må endres på. Jeg gikk i mitt første 8.mars tog i 1972. Da var mangelen på barnehageplasser så stor at et svart dagmamma-tilbud var det eneste mulige for småbarnsfamilier. Sakene var mange gjennom 70-tallet. Abortloven. Lengre betalt fødselspermisjon likeså. Det var ille at arbeidsgiver forventet at du stilte på jobb 3 mnd etter fødsel! Skulle det være noen grunn til å "feire" 8.mars, spør du TS? Nei, synes jeg. Men det er all grunn til å bruke dagen for å markere alt som IKKE er greit. For noe er det vel, enda? 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #9 Skrevet 11. mars 2018 8. mars er vel ikke en høytid? Anonymkode: b6da1...875 1
T-Rex Skrevet 11. mars 2018 #10 Skrevet 11. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: 8. mars er vel ikke en høytid? Anonymkode: b6da1...875 Nei, da hadde det vært rød dag i kalenderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå