Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta med bestemoren min på ferie. Hun har ønsket seg en ferie alene med meg. Jeg vet hun alltid har ønsket å reise til Italia. Noen som har tips til byer å reise til for 3-4 dager? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror bestemødre er ulovlig i Italia.

Anonymkode: d626c...3ee

• Liker 1
Skrevet (endret)
43 minutter siden, Surreal skrev:

Jeg skal ta med bestemoren min på ferie. Hun har ønsket seg en ferie alene med meg. Jeg vet hun alltid har ønsket å reise til Italia. Noen som har tips til byer å reise til for 3-4 dager? 

Roma og Venezia. Elsker de to byene. Jeg har vært i begge. :) . Det er så god mat der!.  Fin kultur.  Og jeg vil gjerne dra dit igjen. Venezia er for dem som elsker sjøen. Roma er fin by det og. Er ofte varmere i Roma. Men kan være ganske varmt i Venezia også. Roma byr på veldig mye historie. Anbefaler å forsøke Dematra Hotell - helt nytt hotell dersom dere drar til Roma. Utenfor hotellet er det historiske bygninger med skulpturer til alle kanter. Vakkert :) 

Endret av Melissasolstråle
AnonymBruker
Skrevet

Firenze er også en fin by, og da er det kort vei til f.eks Pisa. Jeg har vært i både Roma, Venezia og Firenze, og jeg likte Firenze best. Både Roma og Venezia er så stappfulle av turister, men det er absolutt fine byer.

Anonymkode: d0d9e...c03

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Siden du reiser med bestemor ville jeg dratt til litt mindre steder. Bestemødre har jo ofte litt andre behov enn det vi yngre har. Firenze som nevnt over er nydelig, og kan kombineres med pene, små landsbyer på åsene – kanskje en opplevelse som passer bedre dersom bestemor ikke er kjempeglad i store, masete folkemengder. Det er også i det seneste åpnet flyvninger direkte til Verona, som jeg tror kan passe utmerket for noen late dager med bestemor. Dersom hun er spesielt glad i mat ville jeg vurdert å unngå både Roma og Venezia. Firenze og hele Toskana er uten tvil best for å finne veldig god mat til en relativt billig pris.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror bestemødre er ulovlig i Italia.

Anonymkode: d626c...3ee

Hehe, vi får håpe det går greit ;)

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Melissasolstråle skrev:

Roma og Venezia. Elsker de to byene. Jeg har vært i begge. :) . Det er så god mat der!.  Fin kultur.  Og jeg vil gjerne dra dit igjen. Venezia er for dem som elsker sjøen. Roma er fin by det og. Er ofte varmere i Roma. Men kan være ganske varmt i Venezia også. Roma byr på veldig mye historie. Anbefaler å forsøke Dematra Hotell - helt nytt hotell dersom dere drar til Roma. Utenfor hotellet er det historiske bygninger med skulpturer til alle kanter. Vakkert :) 

Takk for hotell tipset :) Det ligger veldig nære togstasjonen også ser jeg. 
Venezia virker veldig spennende, men det gjør Roma også. Kan hende vi må dra flere turer.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Firenze er også en fin by, og da er det kort vei til f.eks Pisa. Jeg har vært i både Roma, Venezia og Firenze, og jeg likte Firenze best. Både Roma og Venezia er så stappfulle av turister, men det er absolutt fine byer.

Anonymkode: d0d9e...c03

Vi vil jo helst unngå de største turisthordene, så Firenze høres ut som et godt forslag :)

6 timer siden, Overrasket skrev:

Siden du reiser med bestemor ville jeg dratt til litt mindre steder. Bestemødre har jo ofte litt andre behov enn det vi yngre har. Firenze som nevnt over er nydelig, og kan kombineres med pene, små landsbyer på åsene – kanskje en opplevelse som passer bedre dersom bestemor ikke er kjempeglad i store, masete folkemengder. Det er også i det seneste åpnet flyvninger direkte til Verona, som jeg tror kan passe utmerket for noen late dager med bestemor. Dersom hun er spesielt glad i mat ville jeg vurdert å unngå både Roma og Venezia. Firenze og hele Toskana er uten tvil best for å finne veldig god mat til en relativt billig pris.

Godt tips! Viktig å ta hensyn til alderen også :) Skal definitivt sjekke opp Firenze også. Så får jeg høre med henne hva hun synes.

Skrevet (endret)
10 timer siden, Surreal skrev:

Takk for hotell tipset :) Det ligger veldig nære togstasjonen også ser jeg. 
Venezia virker veldig spennende, men det gjør Roma også. Kan hende vi må dra flere turer.

Vi tok tog fra Venezia til Roma. Tok kun litt over 3 timer med tog. Toget kjørte gjennom Firenze. Var helt fantastisk å ta toget mellom de to byene. Tror det skal være Europas kjappeste tog. Vil absolutt anbefale å ta tog mellom byene å se begge byene. Dematra hotell i Roma er det fineste hotellet jeg har bodd på i mitt liv :). Anbefaler deg det sterkt!. Helt nytt og moderne! Neste gang jeg skal til Roma så skal jeg bo på Dematra hotell :)

Dematra hotell ligger ganske nær togstasjonen. Togstasjonen er fantastisk flott og stor med masse spisesteder og butikker. En to etasjers Nike butikk på togstasjonen. Utenfor hotellet går det hop on buss som dere kan ta rundt å se alle de kjente plassene.. colleseum, vartikane, og masse mer.. Det er historiske bygninger på hvert et hjørne omtrent. Fra hotellet kan man gå å se fontenen også. Itilegg er det restaranter utenfor overalt. Appelsintrær.... fantastisk fint. 

Roma og Venezia er to vidt forskjellige byer. Anbefaler deg å se begge. Venezia er mer full av sommerstemning og sjøby. Det er store sandstrender rett utenfor byen , på lido Venice 11 km lang herlig sandstrand. Det skal være en stor strand utenfor Roma og.

Jeg vil nedover igjen til Italia i fremtiden. Elsker Italia. 

Du har mye å glede deg til :)

Endret av Melissasolstråle
Skrevet
11 timer siden, Surreal skrev:

Hehe, vi får håpe det går greit ;)

Kan si deg at italienere forguder mødre. Jeg ble veldig godt mottatt i Italia :). Så regner med at de forguder bestemødre også.  Italienerne er veldig familiekjære :)

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg vil nok igjen dvele litt ved dette at bestemor er med. Man kan på generelt grunnlag fly inn til Venezia, ta toget til Roma og fly hjem fra Roma, men dersom turen skal vare over maks 4 dager med bestemor ville jeg nok ha valgt t av stedene og holdt meg på samme hotell. Det er ikke bare bare å be en eldre person om å pakke kofferten, fly til en flypass, finne seg til rett på et hotell, bo i et par netter, pakke kofferten igjen, ta toget i noen timer, finne frem til og finne seg til rette på hotell nummer to, bo i to dager til og deretter pakker for å dra hjem. Dersom det står mellom Roma og Venezia med bestemor, ville jeg nok tatt henne med til Venezia og holdt meg der.

Skrevet

Kommer vel helt an på alder og form på bestemor;)  Om hun liker å farte litt rundt eller syns en by er nok. Hvis ingen av dere har vært i Italia før , anbefaler eg absolutt Roma!!  Altså...Roma er magisk!  Vatikanet, Coloseum, Forum Romanun, Pantheon, Trevi Fontenen, Campo di Fiori, Spansketrappen,.....   sukk:) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker både Venezia og Roma. Vet ikke helt hva jeg ville valgt. Er to helt forskjellige byer. Venezia er en sjøby. Roma en litt annen by. Mye historie i begge byene. Men jeg ville kanskje valgt Roma fordi Roma er varmere temperaturmessig enn Venezia. Venezia kan ha veldig varme dager, men siste gangen vi var der så frøs jeg veldig. Tok toget til Roma og der var det mye varmere. 

AnonymBruker
Skrevet
På 3/7/2018 den 15.40, Overrasket skrev:

Jeg vil nok igjen dvele litt ved dette at bestemor er med. Man kan på generelt grunnlag fly inn til Venezia, ta toget til Roma og fly hjem fra Roma, men dersom turen skal vare over maks 4 dager med bestemor ville jeg nok ha valgt t av stedene og holdt meg på samme hotell. Det er ikke bare bare å be en eldre person om å pakke kofferten, fly til en flypass, finne seg til rett på et hotell, bo i et par netter, pakke kofferten igjen, ta toget i noen timer, finne frem til og finne seg til rette på hotell nummer to, bo i to dager til og deretter pakker for å dra hjem. Dersom det står mellom Roma og Venezia med bestemor, ville jeg nok tatt henne med til Venezia og holdt meg der.

Si ikke det. Jeg var på interrail med min mor (som også er bestemor for tantebarn) og der var vi maks to dager på hvert sted. Hun elsket det! Sprek dame i sin beste alder. Så det kommer an på bestemoren, mer enn alderen. Og er det en eventyrlysten dame er hun med på det meste.

Anonymkode: 7b14b...379

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Firenze er deilig! Amalfiekysten er også flott. Skikkelig flott. 

Anonymkode: 26ea4...a69

AnonymBruker
Skrevet
På 7.3.2018 den 15.40, Overrasket skrev:

Ikke alle bestemødre er 90 år og dårlige til beins altså. For alt vi vet er ikke denne bestemora 60 år en gang og løper halvmaraton i helgene.

Anonymkode: 35f09...d73

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Si ikke det. Jeg var på interrail med min mor (som også er bestemor for tantebarn) og der var vi maks to dager på hvert sted. Hun elsket det! Sprek dame i sin beste alder. Så det kommer an på bestemoren, mer enn alderen. Og er det en eventyrlysten dame er hun med på det meste.

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle bestemødre er 90 år og dårlige til beins altså. For alt vi vet er ikke denne bestemora 60 år en gang og løper halvmaraton i helgene.

Anonymkode: 35f09...d73

Merkelig så mye pes jeg skulle få for dette, da. NETTOPP fordi vi ikke vet mener jeg at TS bør tenke gjennom hva som passer best for akkurat den gjeldende bestemoren. Herregud, det må da være mulig å skrive velmenende råd uten at folk skal konsentrere seg om å motbevise det som eneste bidrag i tråden, basert på absolutt ingen spesifikk informasjon.

Gjest Carressa
Skrevet

Med en bestemor ville jeg heller gått for Firenze enn Venezia eller Roma. Firenze er en fantastisk vakker by uten at den blir for stor med for mye folk. Her finner du Uffizi-museet, ponte vecchio, den ene fine kirken etter den andre og koselige handlegater. Lenge siden jeg har vært i Firenze nå, men det er et sted jeg definitivt skal tilbake til. Eneste minus er at det går vel ikke direktefly dit. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Overrasket skrev:

Merkelig så mye pes jeg skulle få for dette, da. NETTOPP fordi vi ikke vet mener jeg at TS bør tenke gjennom hva som passer best for akkurat den gjeldende bestemoren. Herregud, det må da være mulig å skrive velmenende råd uten at folk skal konsentrere seg om å motbevise det som eneste bidrag i tråden, basert på absolutt ingen spesifikk informasjon.

Det var ikke ment som pes, men at bestemødre er forskjellige og har ulikt utgangspunkt, noe jeg ser du skriver i dette innlegget. 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...