AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Har en samboer og vi har et felles barn. Vi snakker om å kjøpe oss ny bolig, og for å få råd til det vi ønsker oss, så må han betale mer på boliglånet enn meg. Han tjener en god del bedre enn meg. Han jobber mye og jeg er en del alene med barnet på kveldene og i helgene. Det er en grei løsning for oss. Ved et eventuelt brudd, kan han kreve mer av boligen hvis han har betalt ned mer på lånet? Eller spiller ikke det noen rolle så lenge boligen er tinglyst på begge? Hadde det spilt noen rolle om vi var gift? Anonymkode: 87bc8...85d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Spiller ingen rolle om dere eier 50-50. Anonymkode: 2dfbe...801 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 Det spiller ingen rolle så lenge dere eier 50 % hver. Hvem som betaler lånet bryr ikke banken seg om, men det er jo en veldig dårlig deal for samboeren din. Hvor mye hver eier av boligen burde gjenspeile hvor mye dere betaler av lånet hver. Hvis samboeren din betaler 75 % av lånet mener jeg han gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å kun eie 50 % av boligen Anonymkode: d6dfd...2f7 2
Tibbie Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Ja, det har ikke noe å si. Banken har ikke noe med hvor pengene kommer fra, eller hvilken avtale dere har dere i mellom. Ofte er det sånn at en person betaler på lånet, mens den andre kjøper mat og betaler strømregningen. Hvor pengene fordeles er kun deres sak
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 Spørs om dere har delt opp lånet. Du har et lån og han har et lån. Da har han mindre lån når dere selger.. Så sjekk om dere har samme lån, når dere betaler. Anonymkode: 280d6...eec
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 Det beror på hvordan dere tinglyser huset. Anonymkode: 7701f...9a1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det spiller ingen rolle så lenge dere eier 50 % hver. Hvem som betaler lånet bryr ikke banken seg om, men det er jo en veldig dårlig deal for samboeren din. Hvor mye hver eier av boligen burde gjenspeile hvor mye dere betaler av lånet hver. Hvis samboeren din betaler 75 % av lånet mener jeg han gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å kun eie 50 % av boligen Anonymkode: d6dfd...2f7 Men hvis TS tar seg mest av barnet deres/felles barn, så går det jo opp i opp Anonymkode: bf2bd...bf5 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det spiller ingen rolle så lenge dere eier 50 % hver. Hvem som betaler lånet bryr ikke banken seg om, men det er jo en veldig dårlig deal for samboeren din. Hvor mye hver eier av boligen burde gjenspeile hvor mye dere betaler av lånet hver. Hvis samboeren din betaler 75 % av lånet mener jeg han gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å kun eie 50 % av boligen Anonymkode: d6dfd...2f7 Han har jo bare mulighet til å tjene mer enn meg fordi han jobber mer enn meg, og jeg passer barnet. Syntes det er heit fair at han betaler mer... ts Anonymkode: 87bc8...85d 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #9 Skrevet 6. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørs om dere har delt opp lånet. Du har et lån og han har et lån. Da har han mindre lån når dere selger.. Så sjekk om dere har samme lån, når dere betaler. Anonymkode: 280d6...eec Nei, vi har ett felles lån. ts Anonymkode: 87bc8...85d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #10 Skrevet 6. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det beror på hvordan dere tinglyser huset. Anonymkode: 7701f...9a1 Tinglyst 50/50 ts Anonymkode: 87bc8...85d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #11 Skrevet 6. mars 2018 Dette hadde jeg skrevet egen kontrakt på. Anonymkode: 07490...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå