AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Jeg og nestsjefen på arbeidsplassen min startet å jobbe der samtidig. Jeg er bare en vanlig ansatt i 100 % stilling. Han har vist seg (synes jeg og flere andre) å være ganske uprofesjonell... Han deler all informasjon med meg og andre. Han sier hva han snakker om med sjefen, alt av informasjon, planer framover og krangler de har. De kjenner hverandre fra før av og det virker som de ikke liker hverandre så mye. De krangler, hun straffer han på jobb, noe som igjen går ut over oss. Han klager og syter hver gang han jobber - sier hva de kranglet om, snakker om hvor forferdelig han synes jobben er, osv. Og enkelte ting han mener er jeg forsåvidt enig i, som jeg uttrykker til han. MEN, nå presser han meg til å si det til sjefen, sånn at han ikke er den eneste som sier i fra til henne. Jeg føler at jeg ikke har noe ansvar her. Joda, jeg som ansatt har retten på min side til å si min mening om miljøet på jobben til sjefen, men jeg føler at jeg blir dratt i mellom dem. Føler et press på å snakke med sjefen, fordi nestsjefen vil jeg skal det. Han vil jeg skal si det han sier. Han synes det er kjipt å være den eneste som sier noe som helst. Men han har jo det siste ansvaret uansett. Har han ikke? Det er komplisert, fordi uansett hva han sier til sjefen, så vil hun ikke tro han. Så om vi har noen klager må vi nesten bare si det direkte til henne. Ellers blir det krangel mellom dem. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Snakke med sjefen, risikere å gjøre alt mer komplisert. Eller ikke gjøre noe, være likegyldig. Som jeg burde være uansett,føler jeg... Men bli mislikt av nestsjefen. Noen råd? Det er et fåtall av de ansatte som kan jobbe, dermed går det ut over oss som faktisk jobber fordi vi må jobbe for flere, føler vi. I tillegg er det andre ting. Men sånt føler jeg nestsjefen vanligvis ville hatt ansvar for å snakke om med sjefen. Ikke meg... Anonymkode: 0a9c6...76f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 TS her. Han misliker jobben så mye at det er det eneste han snakker om. Sender meldinger om hvor mye han hater plassen og enkelte folk som jobber der. Sier nedlatende og spydige ting, om folk... Føler absolutt ingen respekt ovenfor min nestsjef i det hele tatt. Det er jo ikke sånn det skal være. Anonymkode: 0a9c6...76f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 Jeg ville, helt ærlig, funnet meg en annen jobb. Min anbefaling er å holde deg LANGT unna konflikten mellom leder og nestleder, det har ingenting med deg og dine arbeidsoppgaver å gjøre og du vil IKKE havne i skvisen mellom de to. Anonymkode: 4e0d3...d1b
Alvario Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Konflikten mellom de to bør dere andre holde dere langt unna. Om det derimot er andre ting som påvirker dere i arbeidshverdagen som dere klager om mye til mellomleder om, uten at han klarer å få formidlet det videre bør dere jo ta det direkte med sjefen.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 Med mindre øverste leder også oppfører seg dårlig ovenfor dere andre ansatte, så syntes jeg ikke du bør si noe. Din nestleder har et poeng i at andre også bør si fra dersom leder oppfører seg på en slik måte at det går utover flere og hele arbeidsplassen, men dersom dette kun er en personlig konflikt mellom leder og nestleder (virker jo som de har dårlig kjemi grunnet de kjenner hverandre fra før?) så bør du holde deg langt unna. Hvorfor er det et fåtall av de ansatte som kan jobbe? Er det folk som er sykmeldt på grunn av høyt konfliktnivå mellom leder og nestleder eller er dette en separat problemstilling? Anonymkode: 0569f...761 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, Mariell77 said: Konflikten mellom de to bør dere andre holde dere langt unna. Om det derimot er andre ting som påvirker dere i arbeidshverdagen som dere klager om mye til mellomleder om, uten at han klarer å få formidlet det videre bør dere jo ta det direkte med sjefen. Det er flere ting. Det gjelder både ting som går utover de ansatte OG private ting mellom dem. Det er enkelte ting jeg skulle sagt, og han har formidlet det videre. Men hun tar det ikke seriøst pga hans oppførsel ellers. Er ikke lett å ta han seriøs, så jeg skjønner henne. Derfor skulle jeg jo snakket med henne om f.eks. dette med vaktdelinger f.eks. - at på hektiske dager skulle vi hatt flere ansatte på, sånn at vi slipper å jobbe for flere. Vi løper jo oss i hjel og når vi kommer hjem er vi utslitte. Skjønner at de ønsker å spare penger, men vi blir slitne og klarer ikke jobbe like godt når vi er tom for energi. Så jeg har jo lyst til å snakke om det med sjefen. Men resten av tingene nestsjefen ønsker jeg skal si nekter jeg å ta opp. Han overdriver alt og klager over småting. Han synes vi skal kunne bruke mobil på jobben, men jeg synes regelen om ingen mobil er bra, fordi folk da klarer å fokusere på arbeidet. Han synes det er barnehageopplegg... Men sånn generelt, han er jo absolutt ikke profesjonell til noen grad. Han sier jo alt som skjer mellom dem, sender meg screenshots av samtalene deres, snakker ned om ansatte og sjefen, etc. Ting jeg IKKE skal vite fra en nestsjef... Er mest lei av det egentlig. TS Anonymkode: 0a9c6...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå