Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:evil: Er litt sinna på dem. De har jo lagd en Heffalomp. Hele poenget med heffalompen er jo at det ikke er noen.

Heffalompen spiller jo veldig bra på barns evne til å dikte opp fantasifigurer osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

:Nikke:

Enig. Dessuten er den litt skummel, ikke koselig!

Skrevet

Vel.. Disney burde vite når de skal gi seg.. Har samlet på alt av Disney filmer osv fra barndommen, men nå går jeg kun etter klassikerne.. De er ikke flinke til å bevare poengene i oppfølgerfilmene sine.. :cry:

Og til tider går de vekk fra det "magiske, majestetiske" som man tidligere har forbundet med Disney.. Selv om et kongerike for en lama ikke var så dum... :wink: Men de kan fort "drite seg ut" angående den humoren de har prøvd seg på.. Herkules f.eks.. Isj!

MEN angående heffalompen: Helt enig med dere andre..

Skrevet

disney ødelegger alt.

'stinky' i mummitrollet, for eksempel, eksisterte ALDRI i tove jansson's original!

Skrevet

Da jeg var liten meldte mamma meg inn i en Disney Bokklubb. Helt til hun oppdaget at alle de klasiske fortellingene ble rasert, da ble jeg raskt meldt ut igjen.

Skrevet

Syns faktisk det er litt fitn at de "avslørte" heffalumpen som en snilt og søtt vesen jeg. Sønnen min ville ikke lese eller høre om Ole Brumm fordi han var livredd for heffalumper....nå har han sett at de ikke er skumle. Og vi har snakket om at man ofte er redd for ting man ikke vet hva er (det ukjente) også viser det seg at det var ikke noe å være redd for likevel også har man gått rundt å bekymret seg til ingen "nytte". Som at Ole Brumm og vennene først er redde for Heffalumpen......også ser de etterpå at han var jo slett ikke farlig.

Tror dette er sundt å lære barn (og syns dette var en fin måte å gjøre det på) fordi de lettere forstår om de har noe å "relatere" det til!

Skrevet
Syns faktisk det er litt fitn at de "avslørte" heffalumpen som en snilt og søtt vesen jeg. Sønnen min ville ikke lese eller høre om Ole Brumm fordi han var livredd for heffalumper....nå har han sett at de ikke er skumle. Og vi har snakket om at man ofte er redd for ting man ikke vet hva er (det ukjente) også viser det seg at det var ikke noe å være redd for likevel også har man gått rundt å bekymret seg til ingen "nytte". Som at Ole Brumm og vennene først er redde for Heffalumpen......også ser de etterpå at han var jo slett ikke farlig.  

Tror dette er sundt å lære barn (og syns dette var en fin måte å gjøre det på) fordi de lettere forstår om de har noe å "relatere" det til!

Helt enig.

Skrevet

en fantasiskapning som innbyggersne i hundremeterskogen er redd for til tross for at den ikke eksisterer. poenget er at fantasien løper løpsk med dem.

Skrevet

Uansett er vel dette en film for de minste barna, de liker den nok uansett. Dattera mi på 3 likte den kjempegodt. De ser den uten å tenke og analysere for mye, sånn som vi voksne gjør. Sett ut fra barnas synspunkt var det da en morsom film, hørte de lo rundt oss i kinosalen ihvertfall.

ivanka skrev:

disney ødelegger alt.  

'stinky' i mummitrollet, for eksempel, eksisterte ALDRI i tove jansson's original!

Og hva har det med Disney å gjøre? Er ikke Disney som lager Mummifilmene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...