AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Del Skrevet 6. mars 2018 Kan jeg åpne den og spise av den i dag? Vet at det stort sett er ufarlig, men akkurat med fisk/kjøtt blir jeg litt usikker Anonymkode: 9b103...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 6. mars 2018 #2 Del Skrevet 6. mars 2018 Spis den i dag eller i morgen, mest sannsynlig også om noen dager. Den har jo ikke en gang gått ut på dato. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Del Skrevet 6. mars 2018 9 minutter siden, Tvist skrev: Spis den i dag eller i morgen, mest sannsynlig også om noen dager. Den har jo ikke en gang gått ut på dato. Takk for svar. Jeg skal nok spise den i dag/i morgen. Jeg vet det, men man hører jo om så mye med slik type mat og bakterier... Anonymkode: 9b103...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Del Skrevet 6. mars 2018 Hvis du er gravid ville jeg droppet det, hvis ikke tror jeg ikke jeg ville vært redd:) Anonymkode: bc19c...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 6. mars 2018 #5 Del Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er gravid ville jeg droppet det, hvis ikke tror jeg ikke jeg ville vært redd:) Anonymkode: bc19c...de8 Selv om den ikke er åpnet og ikke gått ut på dato? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mkigjen Skrevet 6. mars 2018 #6 Del Skrevet 6. mars 2018 Bruk nesa! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Del Skrevet 6. mars 2018 Gravide skal vel ikke spise røkelaks? Den er jo ikke varmebehandlet. Hvis du ikke er gravid, sier jeg bare spis i vei. Jeg kjøper mye varer til halv pris fordi det går ut på dato. Har spist fin røykelaks som har vært to uker over dato. Best før dato er satt med god margin. Anonymkode: f90ca...388 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #8 Del Skrevet 6. mars 2018 12 minutter siden, Tvist skrev: Selv om den ikke er åpnet og ikke gått ut på dato? JEG ville ikke gjort det nei... Men gravide er forskjellige! Noen tar flere sjanser enn andre. Jeg er gravid og foretrekker å holde meg unna ting jeg er usikker på, og hvis jeg skal gi råd til andre gir jeg råd om å være forsiktig.. Hvis man skal spise røkelaks som gravid skal den være uåpnet og GODT innenfor holbarhetsdatoen. Jeg velger å droppe det helt. Anonymkode: bc19c...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #9 Del Skrevet 6. mars 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gravide skal vel ikke spise røkelaks? Den er jo ikke varmebehandlet. Hvis du ikke er gravid, sier jeg bare spis i vei. Jeg kjøper mye varer til halv pris fordi det går ut på dato. Har spist fin røykelaks som har vært to uker over dato. Best før dato er satt med god margin. Anonymkode: f90ca...388 Jo gravide kan spise røkelaks, men den må være godt innenfor holdbarhetsdatoen og fra nyåpnet pakke.. En dag til dato går ut bør man være forsiktig med, selv fra uåpnet pakke. Anonymkode: 2bc7f...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 6. mars 2018 #10 Del Skrevet 6. mars 2018 Røyking er en konserveringsmetode, som salting. Så holdbarhetsdato kan man se litt bort fra, og bruke fornuften. Aner ikke hvordan det er for gravide. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 6. mars 2018 #11 Del Skrevet 6. mars 2018 Selvfølgelig kan du spise den. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #12 Del Skrevet 6. mars 2018 TS. Takk for svar! Jeg er ikke gravid, så akkurat den biten går fint :-) Anonymkode: 9b103...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #13 Del Skrevet 6. mars 2018 Røkelaks holder seg fint over dato synes jeg, den er jo røkt. Pleier å kjøpe den på halv pris ofte Anonymkode: 77978...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #14 Del Skrevet 6. mars 2018 Oppdrettslaks bør man uansett ikke spise men det er en annen diskusjon. Anonymkode: 4335d...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #15 Del Skrevet 7. mars 2018 Spis i vei. Røkelaks er ikke varmebehandlet, men den er jo saltet og røkt, og således "behandlet" og har ganske lang holdbarhet. Jeg kan gjerne spise laks som har ligget 3-4 dager over tiden hvis den lukter godt. Jo lengre holdbarhet en vare har i utgangspunktet, jo lengre er marginene på det. Anonymkode: 7de34...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå