AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Er jo mye rart ute å går på leiemarkedet. Har du noen spesielle opplevelser? 1.) Skulle på visning typ kl12.00 en onsdag. Fikk melding fra den potensielle utleieren kl11.00 om vi ikke kunne komme senere på dagen. Dette da han hadde vært på fest i går og var så fyllesyk. Hadde dette vært i dag hadde jeg avlyst hele greia. Men møtte da opp senere på dagen. Utleieren hadde den blåveisen rundt øyet og såg skikkelig bakfull ut. Leiligheten såg heller ikke ut. Fullt av papirer låg å slang over alt. Vi sa vi skulle tenke på det og gikk. Tror han ringte oss i flere uker uten at vi tok telefonen 🙈 2.) En eldre utleier som da han hørte samboeren min var fra Nord-Norge sa at han skulle ha 50kr i sametillegg.. og dette var i 2005. 3.) Annen visning da vi var studenter og sammen med venner så på et kollektiv. Alt virker lovende til utleieren spurde hvilket stjernetegn vi var. Litt forfjamset sa vi det da. Da kjæresten min sa skorpion sa hun at hun gikk ikke overens med skorpioner,så vi kunne dessverre ikke leie 😂 Anonymkode: 6d5ae...268 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Hadde en leietaker som i det hun flyttet ut forteller at hun har mistet nøkkelen for et halvt års tid siden. Spurte da hvordan hn hadde kommet inn og ut av leiligheten, det hadde hun gjort vet å klatre opp på balkongen (1,5 m. over bakken) og gå inn den ulåste verandadøren. Jaja, ALT for ikke å erstatte en nøkkel Hun hadde også brenne så mye røkelse i leiligheten at vi måtte male. Tenkte ikke på å spesifisere annet enn at røyking ikke var tillatt inne i leiligheten, men stanken var så intens at gjentatt grundig vasking ikke hjalp... Anonymkode: ef1f6...f61 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 Jeg og mannen min skulle flytte sammen for første gang. Vi hadde funnet en rimelig leilighet i et leilighetsbygg nærme skole, sentrum og busstasjon. Tror de skulle ha 3000kr, og dette var i 2005, så det var ganske rimelig følte vi. Vi sto på en parkering like ved og ventet litt før vi skulle møte utleier. Så at det kom ut en jente som kikket i alle postkassene, og flyttet rundt på posten vilkårlig. (tror ikke den var lagt feil, for hun kikket ikke på selve posten). Inne stinket det, og 3 leiligheter delte ett knøttlite bad i gangen. Det var søppel og rot i gangen, vi hørte tvlyder\musikk fra andre etasjer. Det ble ikke noe leilighet der på oss. Mannen min var elektrikerlærling og det skrev vi i annonsen, noe den ene utleieren likte veldig godt. Han viste oss rundt i leiligheten, og fortalte alt han ville at samboeren min skulle fikse. Han skulle bytte ledninger her og der, legge varmekabler, sette opp nye kontakter, og div... Vi leide ikke der heller Anonymkode: 66c28...209 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Var på vgs og skulle leie hybel, dro på en visning og fyren som ville leie ut bodde I etasjen over og spurte hva jeg synes om å komme opp og hjelpe ham med ting for billigere leie... han var så rar at jeg turte ikke å komme tilbake. Anonymkode: 381fc...8c6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 En gang hadde jeg en utleier som ikke kunne bøye "rart". Han trodde det ble skrevet "det mest rare", og ikke "det rareste". Anonymkode: 58e8b...452 3
Gjest Gaea Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 Samboer og jeg satt og fortalte om oss selv mens vi spratt en ballong frem og tilbake mellom oss og de rundt 80 år gamle utleierne, og de synes det var så festlig at de lo litt i blant også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå