AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Litt lang forklaring, men håper at noen kan hjelpe meg Har hørt fra mange at man ikke skal mase når man søker jobb. Men hva gjør man når man er usikker på om de har mottatt søknaden? Jeg har søkt på en jobb via Finn.no. Trykte på "Send søknad"-knappen på høyre side av annonsen. I søknaden står det: "Det er ikke mulig å sende inn vitnemål og attester, disse tas med på intervju." Når jeg trykte på "Send søknad", så fikk jeg opp et skjema hvor man fyller ut navn, telefon og e-post. Og så kommer det jeg er usikker på: Man kunne velge å laste opp "søknadsdokumenter", i tillegg til at det var mulig å skrive inn søknadstekst i et felt under kontaktinfo-feltet. Jeg valgte å lage en hel PDF med søknad og CV som jeg lastet opp, men skrev ingenting i søknadstekst-feltet. Burde jeg egentlig ha limt inn søknadsteksten i det feltet i stedet foe å laste opp PDFen? Anonymkode: 2d958...eb0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Er litt i samme situasjon selv nå. Sendte en søknad, fikk auto bekrefte Mail, trakk den igjen for å sende inn på ny. Fikk ikke ny bekreftelsesmail, så vil forsikre meg om at de har mottatt den. For meg er dette drømmejobben, men tror ikke det teller hverken positivt eller negativt å ta kontakt, på akkurat denne jobben. Kommer selv til å ta kontakt og også spørre samtidig hvotdan det ligger an med søknadsprosessen så langt. Så jeg kommer til å ta kontakt, tror også jeg hadde gjort det i din situasjon spesielt hvis jeg var usikker på om jeg hadde levert søknaden inn riktig. Anonymkode: 2c666...4e5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 Skriv ein e-post og høyr om dei har motteke søknaden. Du verker då ansvarleg og ryddig, eg kan verkeleg ikkje sjå føre meg at det skal telja negativt. Anonymkode: a8847...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skriv ein e-post og høyr om dei har motteke søknaden. Du verker då ansvarleg og ryddig, eg kan verkeleg ikkje sjå føre meg at det skal telja negativt. Anonymkode: a8847...2c3 Off topic, men synes det er så fantastisk å se at folk skiver nynorsk på kvinneguiden. Til tross for at jeg ikke skriver nynorsk selv, så har jeg en forkjærlighet for målformen. Anonymkode: 5b2a4...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 Nei, de fleste vil at du skal sende CV og søknad som egne vedlegg. Det er ikke nødvendig å skrive noe i søknadsfeltet så lenge du har lastet opp søknaden din, slik som du har gjort Anonymkode: 6b953...025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå