AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Hei, Min datter på 15 bruker veldig mye treningstights i forskjellige varianter - det er jo helt ok. Men jeg ser at noen av de er ganske tynne/gjennomsiktige. Man kan liksom se undertøyet osv når hun står rett opp og ned, og særlig når hun bøyer seg. Er dette noe jeg skal bry meg med liksom? Hun bruker ikke, i alle fall ikke ofte, lange gensere, tunika osv som dekker noe Ser frem til tips! Anonymkode: 8fb56...4d4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Det hadde jeg aldri akseptert for å svare helt enkelt. Anonymkode: d9448...2de
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg aldri akseptert for å svare helt enkelt. Anonymkode: d9448...2de Så du mener jeg skal si at hun ikke kan gå slik? Anonymkode: 8fb56...4d4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Det er din oppgave å irettesette barna dine. Kanskje ikke det der er noe barn under seksuell lavalder skal drive med? Anonymkode: 80eb2...2f4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er din oppgave å irettesette barna dine. Kanskje ikke det der er noe barn under seksuell lavalder skal drive med? Anonymkode: 80eb2...2f4 Kan jo være sant, men er nok sikkert en del av venninnene som går slik også da. Vil jo ikke være så streng da, men synes kanskje det er litt drøyt. Er det bare jeg som er for streng liksom? Eller er det okay å si ifra? Anonymkode: 8fb56...4d4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 Ofte må jeg tenke med meg selv hva min rolle som foreldre er. Det at alle andre gjør det eller får lov til noe. Er likegyldig for hva jeg mener er det beste for mitt barn. Anonymkode: 80eb2...2f4
Perelandra Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Min første tanke når jeg ser noen gå kledt i gjennomsiktig tights, er at hun har glemt å ta på skjørtet.
Gjest Mik87 Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 Kan jo være hun ikke tenker over eller er klar over at enkelte av tightsene er gjennomsiktige, hva med å anbefale noen tightser som er tykkere i stoffet så de ikke er gjennomsiktige men fortsatt fine?
McKibben Skrevet 6. mars 2018 #9 Skrevet 6. mars 2018 Tror du hun er klar over at de er gjennomsiktige da? Er ikke alltid man ser sånn selv, ikke engang alltid selv om man sjekker i speilet da noen bare er gjennomsiktige i visse lys osv. Du kan jo spørre henne om det, så ser du jo hva hun tenker selv. Ellers er det jo veldig vanlig å gå i treningstights, og topp/genser som ikke dekker rumpa, så det i seg selv er ikke noe å reagere på, slik noen av disse som svarer gjør. Men særlig de 2XU tightsene som har vært så populære i den aldersgruppen er faktisk sykt gjennsomiktige og dårlig kvalitet på trass høy prislapp, og akkurat det ville jeg ikke som mamma vært veldig glad for. Men ta det opp på en grei måte med henne 1
tøydokka Skrevet 6. mars 2018 #10 Skrevet 6. mars 2018 vanlig at enkelte treningstights blir litt gjennomsiktige når de blir slitt, spesielt ved knebøy eller om man bøyer seg frem. Er hun klar over det selv?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #11 Skrevet 6. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Min datter på 15 bruker veldig mye treningstights i forskjellige varianter - det er jo helt ok. Men jeg ser at noen av de er ganske tynne/gjennomsiktige. Man kan liksom se undertøyet osv når hun står rett opp og ned, og særlig når hun bøyer seg. Er dette noe jeg skal bry meg med liksom? Hun bruker ikke, i alle fall ikke ofte, lange gensere, tunika osv som dekker noe Ser frem til tips! Anonymkode: 8fb56...4d4 Som kvinne burde du være bevist på det å sende ut sexuelle signaler. Når du kler deg litt mer sexy er det ofte for å få oppmerksomhet? Av det motsatte kjønn (eller samme hvis du er homofil/lesbisk). Din datter skjønner ikke hva slags signaler hun sender ut til hvermansen. Hvermansen er yngre og eldre gutter, også menn avhengig av hvor voksen man er. Selv om det er likestillingen så må man som kvinne og mann være bevist på signaler man sender ut. F.eks må vi menn passe på å virke for harde, selv om vi ikke er det. Det kan bare virke sånn. Slikt sett må du lære datteren din at går hun slikt kledd lan hun ikke klage på uønsket oppmerksomhet. Hun signaliserer at hun ønsket oppmerksomhet, og gutter på hennes alder har heller ikke utviklet alle sosiale egenskaper og klarer da ikke å skille dette så godt. Vært kjønn må være seg bevist på hva slags påvirkning de gir det motsatte kjønn. Lær datteren din at hun jan kle seg som hun vil, men ikke klag etterpå heller mhp ikke ønsket oppmerksomhet. Hilsen mann Ps. Dette er ikke noe diskuskjon om at man kan gå kledd som man vil og at det er hankjønnets oppfave å styre seg. Dette er enkel biologi, kvinner påvirkes også av menns utseende og oppførsel. Anonymkode: 156e8...822 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #12 Skrevet 6. mars 2018 ^ Ingen normale mennesker går med treningstights fordi man ønsker oppmerksomhet. Dust. Anonymkode: 207c7...774 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #13 Skrevet 6. mars 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: ^ Ingen normale mennesker går med treningstights fordi man ønsker oppmerksomhet. Dust. Anonymkode: 207c7...774 Jo, noen gjør det faktisk. Også opplevd noen som ikke bruker undertøy og sitter og tøyer, sprikende. Midt i mot treningsapparater så det er umulig ikke å se i den retning. Og da satt man i apparatet før denne damen satte seg ned og "tøyet". Om de er normale eller ikke kan diskuteres. Uansett innenfor normalfordelingen av befolkningen vil det nok være noen som ønsker oppmerksomhet, også ved hjelp av treningstights. I tillegg bruker mange slike tights i den normale bekledningen. Og hvis man ikke ønsker oppmerksomhet så er det jo greit at en mor forteller sin datter om dette. Slik at hun ikke går inn i voksenlivet og ikke skjønner hva som gir oppmerksomhet og ikke. Å komme med bemerkningen dust sier mer om deg, i en tråd hvor man diskuterer emnet seriøst... Anonymkode: 156e8...822 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #14 Skrevet 6. mars 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Min datter på 15 bruker veldig mye treningstights i forskjellige varianter - det er jo helt ok. Men jeg ser at noen av de er ganske tynne/gjennomsiktige. Man kan liksom se undertøyet osv når hun står rett opp og ned, og særlig når hun bøyer seg. Er dette noe jeg skal bry meg med liksom? Hun bruker ikke, i alle fall ikke ofte, lange gensere, tunika osv som dekker noe Ser frem til tips! Anonymkode: 8fb56...4d4 Er du en mann? Anonymkode: 379c4...2a2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #15 Skrevet 6. mars 2018 Ta bilder og vis henne hvor gjennomsiktige de er. Det gjorde jeg, og det ble fort slutt på tights-bruken. Anonymkode: fba50...02f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #16 Skrevet 6. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta bilder og vis henne hvor gjennomsiktige de er. Det gjorde jeg, og det ble fort slutt på tights-bruken. Anonymkode: fba50...02f Er det ikkje litt crepee å fotografera dattera si for å "visa" at ho ser litt naken ut eller noko? Just saying. Klein tematikk og kleint å ta opp. Eg ville faktisk berre sagt det til ho på ein fin måte, utan å moralisera eller å være nedlatande. Berre si det rett ut "eg skjønner dersom du blir litt lei deg eller sint no, men eg synest faktisk enkelte av tightsene dine er litt avslørande". Kva ho gjer med den informasjonen bør du gi litt tid. Eg veit ikkje om ho er typen til å utagera ved å gå endå meir avslørande eller å ta det til eg på ein god måte og justera deretter. Anonymkode: d05f8...8ff
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #17 Skrevet 6. mars 2018 Ville kjøpt henne et par sømløse hipstere/boksere, eventuelt spandert en ny treningstights til henne som ikke er gjennomsiktig. Jeg eier selv 2xu tights som per definisjon er gjennomsiktig dersom jeg bøyer jeg rett foran noen, men har egentlig ikke noe problem med det heller. Er man på trening trenger man ikke å se spesielt flidd ut. Anonymkode: a14fb...3f5
exictence Skrevet 6. mars 2018 #18 Skrevet 6. mars 2018 Ville sagt det helt normalt og greit at det er ikke pent eller passende å gå med tights der man ser underbuksen igjennom. En sømløs hikster/bokser undertøy er en god ide.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #19 Skrevet 7. mars 2018 Hei alle, og takk for tilbakemeldinger. Jeg er mammaen hennes til de som lurte på det. Jeg vil ta en prat med hun og si ifra at noen av de er gjennomsiktige, og da anbefale hun å bruke de som ikke er så gjennomsiktige. Hun har en god del forskjellige, og alle er på ingen måte like ille. Anonymkode: 8fb56...4d4
Gjest KrissG Skrevet 8. mars 2018 #20 Skrevet 8. mars 2018 Jeg har noen 2XU og de er litt gjennomsiktig også. Ble litt flau første gangen noen fortalte meg om det. Men det er jo ikke så farlig at de kan skimte ei string gjennom ei treniningstights. Jeg går med string bikini så de ser jo enda mer da. Høres veldig overdrevet ut dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå