Gå til innhold

Sminkespørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har man prøvetime for sminking på samme måte som for håret? Hvordan foregår evt dette? Blir man sminket eller velger man bare fargene? Bringer man egen sminke?

Hvor finner man en skikkelig make up artist? Jeg har nemlig ikke lyst til å bli sminket av en tilfeldig frisør, som ikke kan mer om sminke enn meg selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg har bestilt hår og sminke samme sted. Har spurt eksplisitt om det var frisører som sminket, men de sa de hadde frisører til å sette opp håret, og "beauticians" til å sminke. Prøvetimen jeg skal ha gjelder for begge deler. Jeg regner med at de hadde bedt meg om å ta med sminke hvis jeg trengte det.

Skrevet

Prøvetimen for sminke skjer som regel sammen med prøvetimen for hår.

Enten sminkes du først, eller så sminkes du etter, eller underveis. Alt etter hvordan frisøren vil ha det :)

Jeg kommer akkurat fra en prøvetime på en brud nå. Jeg sminket henne først.

Da legger jeg full makeup slik hun vil ha det!

Hun valgte stil og farger. Jeg legger to forskjellige øyne, ett som JEG synes er finest, ett slik HUN har beskrevet, og så får hun velge hvilket hun liker best.

Jeg tar alltid med meg egne produkter, men setter pris på om bruden har med egen maskara, fordi det blir mye bedre resultat med den skikkelige maskarakosten enn med en engangskost ;)

Når jeg var ferdig var det frisøren sin tur til å teste ut oppsatsen.

Du finner makeup artister ved å søke på gule sider, ved å besøke salonger eller ved å spørre rundt i lokalmiljøet :)

DU kan også være så freidig at du kontakter makeup-skoler for å få navn på tidligere eller nåværende elever, alt etter hva slags krav du setter. :)

Skrevet

Jeg har bestilt frisør og sminke på to forskjellige steder, men jeg skal ha prøvetime på begge :)

Skrevet
Jeg har bestilt frisør og sminke på to forskjellige steder' date=' men jeg skal ha prøvetime på begge :)[/quote']

:Nikke: Jeg og!

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal dere ordne håret eller sminken først, da? Hvor mye koster separat sminking?

Skrevet
Skal dere ordne håret eller sminken først' date=' da? Hvor mye koster separat sminking?[/quote']

Drar til frisøren først, så drar vi til sminkedamen og blir sminket og tar på kjole der. Tror sminken koster ca 1000 for meg. I tillegg skal min kjære få litt pudder og concealer, og forloveren skal bli sminket, så da går det vel et par tusen der også gitt :ler:

Skrevet
Skal dere ordne håret eller sminken først' date=' da? Hvor mye koster separat sminking?[/quote']

"ca tusen!"

Hehehhehe.. kunne ikke dy meg... :ler::ler::ler:

Det er i hvertfall det jeg tar....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...