Gå til innhold

Lærer dagens barn løkkeskrift

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det over og ut 

Anonymkode: 9ceab...348

AnonymBruker
Skrevet

Tastaturskrift er vel gjennomgående? I tillegg til formskrift. Og det er sørgelig.

Anonymkode: 2f645...60f

Skrevet

Skolene kan vanligvis velge mellom stavskrift og løkkeskrift. Alle barna skal, ifølge  LK06, lære å skrive funksjonelt sammenhengende.

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tastaturskrift er vel gjennomgående? I tillegg til formskrift. Og det er sørgelig.

Hvorfor er det sørgelig? Tror du løkkeskrift noensinne vil gjøre comeback og ta oss alle på sengen?

Neppe.

Anonymkode: e6954...f81

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sørgelig? Tror du løkkeskrift noensinne vil gjøre comeback og ta oss alle på sengen?

Neppe.

Nei, det tror jeg ikke. Men jeg tror at å lære seg løkkeskrift er å lære seg en mye penere håndskft enn den stygge formskriften. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke norsk/skrivelærer, så jeg blander meg ikke så mye borti det der.. Men der jeg jobber lærer elevene stavskrift. Det er sammenhengende bokstaver, men ikke så "pent" som løkkeskrift. 

Selv lærte jeg løkkeskrift, men endte etterhvert opp med å skrive hver bokstav for seg. (Vet ikke hva det heter) Bruker ekstremt sjeldent løkkeskrift. Men gøy å kunne skrive litt ekstra pent på bursdagskort og sånn da. 

Anonymkode: 99b8f...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun løkkeskrift, hater det egentlig. Men det blir hos meg finere resultat enn hvis jeg skulle skrivd «på den andre måten» for det blir bare tull. 

Anonymkode: 63bb5...62a

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det tror jeg ikke. Men jeg tror at å lære seg løkkeskrift er å lære seg en mye penere håndskft enn den stygge formskriften. 

Smak er jo ikke subjektiv. Jeg har all tid syntes at lubben formskrift er penest. Videre synes jeg "trist" var et noe overdrevet ord om situasjonen..

Anonymkode: 314ff...77c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at alle skolene i Bergen har løkkeskrift nå. Det var iallefall ett av argumentene ds skolen vår (like over kommunegrensen) byttet skrifttype for tre år siden. 

Anonymkode: 31f4c...86d

AnonymBruker
Skrevet

Hæ lærer de ikke løkke lenger?! Wtf hva skjer med verden??? Får lære barnet løkke hjemme da 😊😊😊

Anonymkode: 6e034...6a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en stor skole i Bergen, der lærer de sammenhengende stavskrift fra 3. Klasse. Ikke løkkeskrift. 

Anonymkode: 3e74e...af8

Skrevet

Her er det stavskrift, ikke løkkeskrift.

AnonymBruker
Skrevet

Da barna mine gikk på barneskolen, måtte vi ta stilling til om barna skulle lære løkkeskrift eller stavskrift, og så fikk de opplæring ut i fra det.

Er det helt slutt med det?

Anonymkode: e177a...3b5

AnonymBruker
Skrevet

Mine lærer i vertfall sammenhengene skrift.

Anonymkode: df96b...cad

Annonse
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det, når vi har Lucida Handwriting?

Anonymkode: 4b047...08f

Hvorfor hva?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Smak er jo ikke subjektiv. Jeg har all tid syntes at lubben formskrift er penest. Videre synes jeg "trist" var et noe overdrevet ord om situasjonen..

Anonymkode: 314ff...77c

Men smak er jo ikke subjektivt.

AnonymBruker
Skrevet

Min fjerdeklassing har skjønnskriftsbok som  de har lekser i med løkkeskrift hver uke. Det har de drevet med i hele år. Det er løkke, ikke "sammenhengende". Vet andre skoler begynte med det tidligere. Det er i Oslo.

Anonymkode: b2bad...756

AnonymBruker
Skrevet

Her lærer barna formskrift, men sammenhengende. De hadde bittelitt løkkeskrift, mest for moroskyld. For de som syntes det var moro, tror ikke det var så mange, kanskje noen jenter.

Vi lærte løkkeskrift på skolen, men min løkkeskrift er knapt leselig. Jeg skriver mye penere med formskrift. 

Anonymkode: 7cf41...c92

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på skolen lærte vi løkkeskrift. Min løkkeskrift ble aldri spesielt leselig. Jeg kan tegne veldig fine løkkebokstaver hvis jeg vil (jeg er flink i tegning), men det tar lang tid og er ikke skriving.

Da broren min begynte på samme skole ble foreldrene mine fortalt at de ikke lenger brukte løkkeskrift som første håndskrift. Dette fordi det har vist seg å være vanskeligere å bli flink i løkkeskrift, og at det er en kompliserende faktor mange barn ikke trenger.

Da jeg hørte det bestemte jeg meg for å også lære denne lettere skrivemåten, og etter mange års hard innsats er jeg nå i stand til å skrive veldig leselig uten å måtte ty til blokkbokstaver.

Anonymkode: 988d9...351

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...