Gå til innhold

fortvilet og usikker på hva som skjer med kroppen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! vi er prøvere på 1,5 år. jeg er under full utredningen og det feiler verken meg eller mannen min noe. Jeg har hatt tre runder med clomifen (pergo) og etter oppfølging med gynekologisk undersøkelse har pillene fungert som de skal men fortsatt ingen spire.

den siste kuren jeg fikk med clomifen så var jeg på oppfølgningstime og da hadde pillene eskalert. jeg hadde tydeligvis 6 store eggposer ( noe som hørtes positivt ut for meg, men legen sa det var livssfarlig og at jeg og mannen ikke fikk lov å ligge sammen før etter jeg har fått mensen) jeg er rundt den tiden jeg skal ha eggløsing nå og jeg har for første gang masse EL slim (aldri hatt før) og det er jo ekstremt typisk når vi ikke får prøvd denne pp. jeg har fått utskrevet letrozol som jeg skal prøve neste mnd, da han ikke ville la meg prøve clomifen igjen.

jeg lurer på om noen har opplevd det samme?

Anonymkode: 3039a...888

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått beskjed av gynekolog om å avst fra prøving så er det en medisinsk grunn til at du ikke skal lage barn denne måneden. For din egen del bør du følge legens råd. Noe annet vil være totalt uansvarlig uansett hva andre på nettet måtte svare deg og mene om saken.

Anonymkode: 6bbf9...5ca

• Liker 1
Skrevet

Du risikerer å bli gravid med sekslinger! Da jeg gikk på pergo fikk jeg beskjed om at vi ikke måtte prøve dersom det var mer enn to egg (dvs evt tvillinger). Seks modne egg på pergo er imidlertid uvanlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått beskjed av gynekolog om å avst fra prøving så er det en medisinsk grunn til at du ikke skal lage barn denne måneden. For din egen del bør du følge legens råd. Noe annet vil være totalt uansvarlig uansett hva andre på nettet måtte svare deg og mene om saken.

Anonymkode: 6bbf9...5ca

hvor har jeg skrevet noe om at jeg ikke vil følge legens råd?? jeg spørr om andre har hatt samme erfaring

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Butter skrev:

Du risikerer å bli gravid med sekslinger! Da jeg gikk på pergo fikk jeg beskjed om at vi ikke måtte prøve dersom det var mer enn to egg (dvs evt tvillinger). Seks modne egg på pergo er imidlertid uvanlig. 

ja, det er jeg klar over. var det legen sa, men jeg lurer på om noen har hatt erfaring med det samme ?

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

ja, det er jeg klar over. var det legen sa, men jeg lurer på om noen har hatt erfaring med det samme ?

God venn gravid med trillinger fordi hun ikke lyttet til legen. 

Ikke kos- bare stress. Bruk kondom eller legg embryo i fryseren...

Anonymkode: c5304...d60

AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2018 den 23.44, AnonymBruker skrev:

Hei! vi er prøvere på 1,5 år. jeg er under full utredningen og det feiler verken meg eller mannen min noe. Jeg har hatt tre runder med clomifen (pergo) og etter oppfølging med gynekologisk undersøkelse har pillene fungert som de skal men fortsatt ingen spire.

den siste kuren jeg fikk med clomifen så var jeg på oppfølgningstime og da hadde pillene eskalert. jeg hadde tydeligvis 6 store eggposer ( noe som hørtes positivt ut for meg, men legen sa det var livssfarlig og at jeg og mannen ikke fikk lov å ligge sammen før etter jeg har fått mensen) jeg er rundt den tiden jeg skal ha eggløsing nå og jeg har for første gang masse EL slim (aldri hatt før) og det er jo ekstremt typisk når vi ikke får prøvd denne pp. jeg har fått utskrevet letrozol som jeg skal prøve neste mnd, da han ikke ville la meg prøve clomifen igjen.

jeg lurer på om noen har opplevd det samme?

Jeg fikk samme regla - to går greit, men flere enn to er no go.

Min gyn sa forresten at de nesten ikke bruker Pergotime lenger, fordi det skjer såpass ofte at det utvikler seg flere egg (derav uttrykket "Pergotime-tvillinger", som har vært en greie tidligere). På Letrozol er visst sjansene for dette mye, mye mindre, så det blir sikkert bra å få det :D

Anonymkode: 738d0...f78

AnonymBruker
Skrevet

Ville hørt med legen om du har polysystiske eggstokker, behover ikke å bety pcos og ikke alle leger informerer derfor om det. Tenker at 6 modne egg på petgo kan peke i rettning av pco

Min gynekolog sa at ingenting var galt med meg men at jeg hadde masse folikkler. Fulgte meg godt opp under pergo og letrazol fordi han jo visste at risikoen for flere modne egg var stor. Jeg mente jeg har pcos og at eggene mine ikke er gode nok men det ville han ikke snakke om. Keg fikk bekreftet på ivf klinikken at ja, jeg hadde pcos og fikk ENORMT mange modne egg den gangen. Blei gravid på første forsøk med ivf☺

Anonymkode: 7c1d4...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...