AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Boligen jeg leier skal selges. Utleier har visst meldt seg litt ut. Jeg har tatt i mot takstmann, megler og skal ta i mot fotograf og det skal være visning her. Greit nok det. Sånn er det bare. Men hadde dere kjøpt inn blomster, krydderplanter og dandert lys og sånt , fokusert på fargekombinasjoner osv? Skal selvfølgelig rydde og vaske ordentlig til fotograf kommer. Og fjerne overflødig nips. Spurde om utleier så for seg blomster osv, men har ikke fått svar. Anonymkode: 5c8ae...f3b
nordlending Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Er i den situasjonen selv at jeg snart skal selge en leilighet jeg leier ut. Du som leietaker skal ikke behøve å kjøpe inn noe, det må eier stå for. Jeg for min del hadde satt veldig pris på at det var ryddet/vasket, og tenker at en ikke kan forvente mer enn det Er selv litt småbekymret for akkurat den biten, vil jo ikke "plage" leietaker unødvendig. 8
Kontormus Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Vil selger ha styling for de vel bruke et firma som driver med sånt. Som leietaker har du allerede strukket deg langt i denne prosessen. 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Boligen jeg leier skal selges. Utleier har visst meldt seg litt ut. Jeg har tatt i mot takstmann, megler og skal ta i mot fotograf og det skal være visning her. Greit nok det. Sånn er det bare. Men hadde dere kjøpt inn blomster, krydderplanter og dandert lys og sånt , fokusert på fargekombinasjoner osv? Skal selvfølgelig rydde og vaske ordentlig til fotograf kommer. Og fjerne overflødig nips. Spurde om utleier så for seg blomster osv, men har ikke fått svar. Anonymkode: 5c8ae...f3b Blomster trenger du ikke kjøpe. Sett frem en karaffel med juice og noen pene glass. I tillegg til tilsvarende med rød saft eller annen rød drikke. Det kan bli vel så pent som lys og blomster. Og er billigere. Anonymkode: e9795...5be 1
Tøytigern Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 (endret) Det er utleieren som skal ta ansvaret for å pimpe opp boligen. Hvis hun/han ikke er intressert skal du ikke bekymre deg. Det er jo ikke du som skal tjene på dette salget, mener jeg... Folk gjør jo leilighetene så lekre de kan for å få flest mulig intressert. Men det er ikke ditt ansvar å skaffe utleieren din intressenter. Det får vedkommende ordne selv. Det er jo greit at du har spurt, så vet utleieren din at han/hun kan komme og dandere, fordi du ikke har noe imot det. Endret 5. mars 2018 av Tøytigern 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Takk for svar. Er bare redd for at utleier skal bli «sur» når h*n ser bildene i annonsa og det ikke er styla noe. Men har pene møbler, grønne planter og litt stæsj som lysholdere og slikt. Har vel en slags nordisk/skandinavisk stil. Så det ser jo presentabelt ut. Er ikke ute etter å være vanskelig. Men har fått en liste fra megler over hva en skal forberede i hvert enkelt rom. Vask og rydding skal jeg gjøre. Men det står også det med blomster osv. Men har som sagt ikke fått svar fra utleier på dette. Og det har gått en uke. Får bare korte meldinger som takk for beskjed, takk for info osv når eg sier i fra om dato for foto osv. Anonymkode: 5c8ae...f3b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Er bare redd for at utleier skal bli «sur» når h*n ser bildene i annonsa og det ikke er styla noe. Men har pene møbler, grønne planter og litt stæsj som lysholdere og slikt. Har vel en slags nordisk/skandinavisk stil. Så det ser jo presentabelt ut. Er ikke ute etter å være vanskelig. Men har fått en liste fra megler over hva en skal forberede i hvert enkelt rom. Vask og rydding skal jeg gjøre. Men det står også det med blomster osv. Men har som sagt ikke fått svar fra utleier på dette. Og det har gått en uke. Får bare korte meldinger som takk for beskjed, takk for info osv når eg sier i fra om dato for foto osv. Anonymkode: 5c8ae...f3b Bare gi beskjed om at du stiller med ryddet og vasket leilighet, men eventuell pynting/styling må eier stå for selv. Om utleier blir vrang av den beskjeden og begynner å henvise til tidligere meldinger kan du svare at siden du ikke fikk svar på spørsmålene du sendte har du undersøkt litt på egenhånd, og funnet ut at dette ikke er ditt ansvar. Anonymkode: 0daab...4af 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 Jeg ryddet og vasket og fjernet alt personlig da leiligheten jeg leide skulle selges, men kjøpte ikke inn noe. Fotografen som kom styrte veldig, flyttet på møbler og danderte de pyntetingene jeg hadde stående fremme. Han sa at ikke alle fotografer gjorde det da. Bildene ble veldig fine, og utleier var fornøyd. Anonymkode: 101db...d61
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 Hvis du syns det er gøy å style, så gjør du det. Men det er helt innafor å droppe det! Anonymkode: 04678...491
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 Her har du strukket deg langt utover det som et forventet av deg. Det er ikke din jobb å ta imot takstmann, megler og fotograf, og du skal i hvert fall ikke bruke penger på blomster for å hjelpe utleier med salget. Anonymkode: f1204...c15 4
_popcorn_ Skrevet 7. mars 2018 #11 Skrevet 7. mars 2018 Du skal ikke bruke en krone på dette, med mindre det er blomster/ting du selv ønsker å ha. Liker du kjøpe inn friske blomster til deg selv, så kan du jo alltids time slik at du kjøper inn til fotograferingen. Ellers kan du sende melding til eier at du rydder og vasker klart, og at om han ønsker friske blomster og/eller annen styling kan du være behjelpelig mot kompensasjon.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #12 Skrevet 7. mars 2018 Jeg hadde aldri gjort noe av dette hvis jeg leide og eier sku selge! Synes du burde få redusert husleie for alt det du allerede gjort! Anonymkode: 9dceb...4ff
Gjest Verv Skrevet 7. mars 2018 #13 Skrevet 7. mars 2018 Veldig gøy å style bolig, og hadde nok klødd i fingrene for å få gjort det, MEN, ikke på min regning.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #14 Skrevet 7. mars 2018 Ts her. Da er fotografering overstått og jeg fikk e-post med bildene i dag. Synes selv at bildene er salgsbare selv om jeg ikke har kjøpt inn noe, eller har gjort noe ekstra utover å vaske og ta vekk overflødige ting. Synes det er litt rart at eieren ikke deltar i det hele. Nå bor vedkommende er par timer unna men likevel. Jeg hadde ikke solgt leiligheten min usett dersom jeg leide ut. Har ikke hørt noe fra utleier. Har spurd om å få avslag på husleie siden jeg gjør deler av jobben som er utleier sin. Fikk svar om at jeg skulle få tilbakemelding på det men ikke hørt noe. Anonymkode: 5c8ae...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå