Gå til innhold

Aldri bad katten din, da dør den!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katter er naturlig redde for vann, av god grunn. Hvis de bades i vann så dør de. Det oppdaget denne kvinnen, for sent!

Anonymkode: 4d05c...e3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, her har du ikke lest skikkelig. Det var den sterke loppeshampoen katten ikke tålte, ikke vann.

Anonymkode: 0bec0...8cb

• Liker 17
Skrevet

Katter tåler fint vann men de er naturlig redde for vann.  Badet katta mi stadig da den var kattunge. Hvis katter dør av vann ville de jo dødd som fluer hver gang det regnet. 

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, her har du ikke lest skikkelig. Det var den sterke loppeshampoen katten ikke tålte, ikke vann.

Anonymkode: 0bec0...8cb

Dette. Katter tåler fint vann. De ksn tom svømme. Dessuten er ikke alke katter redde for vann hellet

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var sjampoen som tok livet av katten, ikke vannet. 

Anonymkode: d9132...41b

• Liker 6
Gjest Springfjær
Skrevet

Herregud snakk om å ikke lese det som står😂 katter tåler VANN jo 😂 

Skrevet

Unnskyld meg, men kan du trådstarter engelsk?

Gjest Bortbyting
Skrevet

Den ene katten min elsker vann!!! Den lever fortsatt! Den leker i enhver vannpytt den kommer over, og tar gjerne ett bad inne! 

Er en fordel å lese hva som står før en deler og sier at katten dør av vann....

Grunnen til at katter har vannskrekk er at de er redde for at krokodiller skal ta de, sies det, men om det er sant skal være usagt fra min side....

AnonymBruker
Skrevet

Snakk for deg selv. Min katt elsker vann.
sitter på en bøtte ved dusjen. Også sniker han en pote inn under vannet. For han prøver å snike seg inni dusjen med meg. Men han får ikke lov. For jeg orker ikke våt katt som går på kattedoen, også får jeg gråe potespor over hele huset i et halvt døgn etterpå. Så han trur han er lur når han sniker inn en pote og jeg liksom ikke ser det :fnise:

Anonymkode: 7e8cf...bbc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min katt elsker vann. Hun bader i vasken av fri vilje, jeg bare setter på krana. Og hun vil også gjerne være med i dusjen, men det ønsker ikke jeg. Men det hender hun sniker seg inn for det. 

Anonymkode: 8a144...e84

• Liker 1
Skrevet

pleier sette en balje med vann på badegulvet til ene pusen min, da er han overlykkelig, og hele badet får seg en vask :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Åå for noen herlige pusekatter dere har ❤❤

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh herre....

Anonymkode: 207b4...8a8

Skrevet
7 timer siden, Bortbyting skrev:

Den ene katten min elsker vann!!! Den lever fortsatt! Den leker i enhver vannpytt den kommer over, og tar gjerne ett bad inne! 

Er en fordel å lese hva som står før en deler og sier at katten dør av vann....

Grunnen til at katter har vannskrekk er at de er redde for at krokodiller skal ta de, sies det, men om det er sant skal være usagt fra min side....

Jeg har en gang lest at hovedårsaken til at katter ikke vil bli våte er at kroppen deres er noe anderledes bygd enn hunder slik at de ikke kan riste av seg vannet slik en hund kan. Og dermed klarer de ikke selv å bli kvitt vannet.

AnonymBruker
Skrevet

Bader en av mine 4 ganger i året. Han elsker det :). Hun andre bader jeg når hun lukter søppel eller bensin. Hun liker ikke det, men må hun så må hun. Bruker vanlig katteshampo.

Etter flere år slik, så kan jeg garantere for at katter tåler et bad.

Anonymkode: c15a7...820

• Liker 1
Skrevet

Ene katten vår bruker å bade i badekaret sammen med meg, ligger oppå brystkassen og magen min. Den elsker det, piler inn på badet før meg og sitter å venter på badekarkanten mens jeg begynner å tappe i vann. Mest velduftende katten i gata, lukter kokos og vanilje :fnise:

Så jo, katter tåler vann. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Kjetil E skrev:

Jeg har en gang lest at hovedårsaken til at katter ikke vil bli våte er at kroppen deres er noe anderledes bygd enn hunder slik at de ikke kan riste av seg vannet slik en hund kan. Og dermed klarer de ikke selv å bli kvitt vannet.

Neida. De liker ikke å bli kalde, pelsen til en katt er ikke «varm» som hos en hund. Mange katter elsker å bade, men det er fordi de har fått gode assosiasjoner med det som små. Man kan ikke forvente at en katt skal like vann når man som voksen tvinger den i dusjen fordi den har fått gris på seg som må av. 

Anonymkode: 77a09...723

AnonymBruker
Skrevet

For en trist sak :( 

Hvor finner dere disse kattene som liker vann? Katta mi har fått traumer etter mange runder i dusjen (dårlig mage), så hun holder seg laaangt unna:fnise:

Anonymkode: 70a93...a2f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For en trist sak :( 

Hvor finner dere disse kattene som liker vann? Katta mi har fått traumer etter mange runder i dusjen (dårlig mage), så hun holder seg laaangt unna:fnise:

Anonymkode: 70a93...a2f

Er ikke rart den har traumer om den aldri ble tilvendt vann før den måtte bli spylt bak plutselig :P 

Anonymkode: 77a09...723

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...