AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Hva er det for slags syke mennesker som trives med å åpne og plukke i døde mennesker? Anonymkode: 2fbdb...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Det virker så spennende. Hadde jeg giddet å blitt lege så skulle jeg absolutt videreutdannet meg til rettsmedisiner, eller hva de kaller seg. Jeg synes det virker kjempeinteressant. Men også veldig tøft. Anonymkode: b9ecb...196 5
Gjest Boxee Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Jeg tror det ville vært utrolig interessant og fascinerende. Har hatt lyst å bli det siden jeg var liten. Hadde jeg vært endel smartere skulle jeg gjerne tatt utdannelsen, men nå ble det ikke slik.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Sånne som meg Et lik kjenner ikke det man gjør. Det er jo en større karaterbrist å bli for eks tannlege. Det må en jo være en sadist for å trives med som yrke. Anonymkode: 358a9...507 10
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 De finner jo og dødsårsaker, og er en viktig del i arbeidet med å få tatt riktig gjerningsmann. Å drepe og gjøre skade på andre hadde vært veldig lett å komme unna med uten dem. Anonymkode: 94d66...be5 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Det er sikkert lettere for en kirurg å forholde seg til døde enn levende mennesker, sånn praktisk sett. Anonymkode: 8fd89...b56 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er det for slags syke mennesker som trives med å åpne og plukke i døde mennesker? Anonymkode: 2fbdb...b9c Hva er det for slags syke mennesker som tror at det er dette en rettsmedisiner driver med......? Anonymkode: ab39b...935 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sånne som meg Et lik kjenner ikke det man gjør. Det er jo en større karaterbrist å bli for eks tannlege. Det må en jo være en sadist for å trives med som yrke. Anonymkode: 358a9...507 må innrømme at jeg har tenkt tanken angående tannleger før altså Anonymkode: 9ae2a...0da 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #9 Skrevet 6. mars 2018 Du blir først patolog, deretter rettsmedisiner. De gjør en utrolig viktig jobb, det handler ikke om å plukke i døde mennesker, men om å systematisk gå gjennom kroppen for å finne ut hva som kan ha skjedd. Infantil holdning ts, virkelig. Anonymkode: 8d2b9...b10 11
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #10 Skrevet 6. mars 2018 Min onkel er rettsmedisiner og er en helt normal person men med stor interesse for anatomi og menneskekrppen. Det betyr ikke at han er syk, gal eller en Frankenstein. De som jobber med dette gjør en utrolig viktig jobb. Anonymkode: b90df...6b3 5
Thyra Skrevet 6. mars 2018 #11 Skrevet 6. mars 2018 Det kan kanskje høres makabert ut å skjære i døde mennesker. Men dette er noe helt annet enn mordere som parterer ofrene sine. De må virkelig mangle noen normale sperrer. En rettsmedisiner behandler fortsatt den døde med respekt. De gjør det de gjør for å finne dødsårsaken, finne ut hva som har skjedd. De gir et stort bidrag for å oppklare alvorlige kriminalsaker. 2
Knirke Skrevet 6. mars 2018 #12 Skrevet 6. mars 2018 Alle som så X-Files på 90-tallet og hadde Dana Scully som helt. Inkludert meg. Det er mange yrker der jeg tenker «hvorfor i alle dager vil noen jobbe med DET DER?», men jeg pleier å holde kjeft og ikke spørre, fordi det kan oppleves som frekt. 1
Pipaluk Skrevet 6. mars 2018 #13 Skrevet 6. mars 2018 Det virker spennende og sikkert meningsfullt. Man blir jo et verneombud for den døde. jeg er for skjør og tror ikke jeg hadde klart å være profesjonell hvis jeg fikk inn mange drapsofre. Kan heller ikke forestille meg at jeg hadde klart å jobbe med lukten av lik.
Gjest generalmajoren Skrevet 6. mars 2018 #14 Skrevet 6. mars 2018 Tror ts har misforstått. Rettsmedisineren i Angelica-saken har vært intervjuet om jobben sin. Kanskje du skal lese det, ts? Rettsmedisinere, politietterforskere osv gjør jobber vi andre ser på som makabre. De undersøker lik. De undersøker overgrepsmateriell. De ser all faenskapen vi andre kun har mareritt om, eller lar oss fascinere av på film. De er neppe psykisk syke, men veldig stabile, for å takle det. Jeg er svært takknemlig for at noen orker ha disse jobbene.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #15 Skrevet 6. mars 2018 Finnes verre yrker..... Anonymkode: 1a541...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #16 Skrevet 6. mars 2018 Man skal ha en vanvittig sterk og solid psyke for en sånn jobb. De er nok blant de mest sinnsfriske rundt oss. All min respekt. Anonymkode: 97d9f...b56 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #17 Skrevet 6. mars 2018 Jeg ville heller vært det enn kirurg... Jeg skjønner ikke at folk tørr bli kirurger, og holde andre sine liv i sine hender... en bitteliten feil, og så har man tatt livet av ett menneske eller skadet dem for alltid... Anonymkode: 30c3d...c28
Kalevala Skrevet 6. mars 2018 #18 Skrevet 6. mars 2018 Det er nok en veldig spennende jobb. Her er en av de som elsker jobben sin som rettsmedisiner. Sjekk resten av bildene hennes på eget ansvar.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #19 Skrevet 6. mars 2018 De er faglig dyktige, engasjerte, nøyaktige og psykisk sterke. Et utrolig viktig yrke. Det er jo ikke noe som «feiler» dem på noe vis, slik flere ser ut til å tro i denne tråden. Anonymkode: 930fa...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå