AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Jo, vet jo at alle hår på kroppen vokser ut igjen, med mindre man ødelegger hårsekken med f.eks laser. Men i artikkelen under står det bl.a: "Grunnen til at du ikke kan påvirke hårene med barbering, er at håret allerede er dødt når det stikker seg ut av huden din." "Håret registrerer derfor ikke at du kapper det av, og får dermed heller ikke videreformidlet beskjeden til hårsekken, som fortsetter sine daglige gjøremål upåvirket av dine barberingspåfunn." https://forskning.no/menneskekroppen-hud/2012/08/far-man-mer-og-kraftigere-har-etter-barbering Er det ikke da rart at håret vokser ut igjen til en bestemt lengde, hvis man klipper/barberer det av? Hvis håret er dødt når det stikker ut av huden og håret ikke registrerer at man kapper det av. Det er jo genetisk bestemt, samt hormonelt, som spiller inn på vekst, lengde osv, men siden hudlegen svarer dette så lurer jeg litt allikevel. Anonymkode: b5e88...718
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Hårlengde på forskjellige deler av kroppen er nøye regulert av kroppen selv, og det vokser til en viss lengde før det stopper. Genene dine inneholder informasjon om hvor det skal vokse hår og hvor langt det blir. Hår vokser fra roten, og vokser ved at celler deler seg. Håret selv er forlenget protein. Hår vokser i stadier,. Det vokser helt ut før det faller av etter en stund. Før dette faller av begynner nye hår å vokse ut. De vil da overta etter de gamle hårene. Anonymkode: f3386...322 2
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 Dette med vekstfase er veldig individuelt, mitt hår detter av når det vokser til ca skulderlengde så jeg kan aldri få langt hår slik mange andre kan, har aldri hatt langt hår hele mitt liv, uansett hvor lenge jeg har spart. Hvis jeg sparer blir det bare noen få fjoner igjen nederst. Har i tillegg unormalt tynt hår.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Det er jo fordi håret detter av. Det har ulike faser. Man får nytt hår hele tiden. Anonymkode: f9c87...111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå