AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Hvor lenge kan en liten hund, typ terrier, være alene hjemme dersom hunden ikke har angst? Tenker på når man på jobbe overtid og slikt. Anonymkode: 8700e...137
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 8-9 timer ved trening. Dersom jeg må jobbe overtid eller skal noe annet etter jobb så sørger jeg for at min blir passet av noen. Anonymkode: 91eba...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Maks en arbeidsdag. https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/hvor_lenge_kan_en_hund_vaere_alene.16458 Anonymkode: fd1d3...e00
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Du kan ikke jobbe overtid hvis du ikke har mulighet til å lufte den i lunchen Anonymkode: f4302...e3e 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Ikke mer enn 9 timer etter min mening Anonymkode: 6b2e0...4ea
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Maks en vanlig arbeidsdag tenker jeg. Må man jobbe overtid må man nesten ha noen som kan dra hjem til en for å hente hunden for å lufte den skikkelig, fylle på med friskt vann og gi den mat. Anonymkode: 77915...ab1 2
NewInTown Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke jobbe overtid hvis du ikke har mulighet til å lufte den i lunchen Anonymkode: f4302...e3e Dette. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 6 timer. Så , om folk er gjerrigknarker eller fattigfranser som ikke betaler for hundepass eller hundebarnehage når de er på jobb- skal ikke ha hund! Dvs det er mange som ALDRI i verden skulle hatt hund. Anonymkode: 6c358...d48 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 8 timer maks i hverdagen. Min hund var engang hjemme alene i nesten 12 timer da jeg havnet i en ulykke og kom på sykehuset. Når hundepasseren kom så hadde hun holdt seg i 12 timer så hun måtte veldig på do. I hverdagen er min hund hjemme ca 6-8 timer. Da blir det lang tur før jobb og en lang tur etter jobb. Gir henne KONG med fryst kjøttdeig før jeg drar så hun har noe å drive med hjemme. Anonymkode: fb168...712 1
nurcos Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 Jeg synes personlig ikke en hund skal være alene hjemme i mer enn 6 timer. 5
Gjest -Willow Skrevet 9. mars 2018 #11 Skrevet 9. mars 2018 En hund burde være alene hjemme så lite som mulig, spør du meg. Det vil si at du strekker deg så godt du kan for å unngå at det blir for lenge til daglig. En arbeidsdag med reisevei er mange timer. Skal du jobbe overtid blir det altfor lenge og du burde skaffe en hundepasser eller noen som står klare til å komme innom og lufte dersom du må bli værende på jobb.
Portvinpiken Skrevet 13. mars 2018 #12 Skrevet 13. mars 2018 Hvis vi skal ta en hunds naturlige atferd i betraktning så er svaret: så lite som mulig. Hunder er sosiale dyr og de må alle tilvennes å være alene. Uavhengig av rase og størresle på hunden. Ofte er svaret max. 1 arbeidsdag på 8 timer. Og det er jo fordi vi ønsker å tilpasse hundene vår hverdag. Om arbeidsdagen var 9 timer eller 7 så ville svarene antagelig vært det. Vil gjerne legge til at selv om arbeidsdagen varer 8 timer så blir det jo gjerne 9 timer totalt hvis en regner med at gjennomsnittet av oss bruker en halvtime i reise til + fra jobb. I Sverige har de ved lov avgjort at hunder ikke skal være alene uten å bli luftet mer enn max. 6 timer per dag. Hvordan de kom frem til akkurat det timeantallet vet jeg ikke, men personlig synes det jeg det er flott at de har regler for det. Joda, alle "overlever" jo å være alene hjemme 8, 9 og 10 timer om dagen, men det er jo ikke det beste for HUNDENS del da. Og med den nye burtrenden hvor mange setter hundene i bur når de er alene, så er det jo bare enda verre for hunden. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #13 Skrevet 13. mars 2018 Etter at eksen og jeg gikk fra hverandre så er hunden alene (Malteser) opptil 10 timer. Har en hundelufter som kommer 2-3 dager i uken så det skjer ikke så ofte. Nå skal det sies at når hun får velge selv så står hun helst ikke opp før 11-12 tiden. I helgene så er hun sjeldent alene annet enn hvis jeg skal ut eller shopper. Anonymkode: 65900...920
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå