Gå til innhold

Mulig å tilbakestille et simkort? Må bruke en gammel mobil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mobilen jeg bruker er vannskadet og ikke mulig å bruke. Jeg har liggende en samsung hjemme som jeg har fått liv i. Samsungen har et simkort i seg som jeg brukte før jeg fikk ny telefon. Det går ikke an å plassere simkortet fra min nye mobil og over i samsungen ettersom min nye mobil er iphone og har et mindre simkort. Jeg lurer derfor på om det er mulig å reaktivere simkortet jeg har i samsung- slik at jeg får ringt med denne i mellomtiden? 

Anonymkode: f5f4d...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nope, du må bestille nytt sim-kort. Jeg ville heller kjøpt en converter, eller hva jeg skal kalle det. En liten plastdings for å få et kort til å passe i en annen telefon.

Anonymkode: 6bca4...2d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fullt mulig å reaktivere et gammelt simkort, men du må ta kontakt med mobiloperatøren din og oppgi simkortnummeret som står på selve kortet for å få det gjort. Det er ikke alle kundebehandlere som velger å gjøre det, men som heller anbefaler å bestille nytt simkort. Kommer også litt an på hvilken operatør du har. 

Anonymkode: 7c442...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Kjøp adapter. Koster max en femtilapp hos Telia eller Teknikmagasinet.

Hva kan adapter brukes til i denne sammenhengen? :) Er ikke så god på mobilgreier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva kan adapter brukes til i denne sammenhengen? :) Er ikke så god på mobilgreier! 

Det er en "ramme" som du plasserer det nye sim-kortet i, slik at det passer i en mobil som krever større sim-kort

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tom Bäcker

Se lenken.https://www.123elektronikk.no/sim-kort-adapter/sim-kortadapter-nano-sim-sim.asp?utm_source=Merchant123E&utm_medium=cpc&utm_campaign=259&gclid=CjwKCAiA8vPUBRAyEiwA8F1oDAdg40GVnFRX0x-ibB3GiB-GfKkEd19imzcRNDyceEgdls3cNaruXRoCJUQQAvD_BwE

Jeg sitter på PAD og sliter med å kopiere bilder. Du legger SIM-kortet du allerede har, inn i ett av adapterne, slik at det blir så stort at det passer inn i Samsungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tom Bäcker said:

Kjøp adapter. Koster max en femtilapp hos Telia eller Teknikmagasinet.

Edit: Beklager, leste HI feil. :-)

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er fullt mulig å reaktivere et gammelt simkort, men du må ta kontakt med mobiloperatøren din og oppgi simkortnummeret som står på selve kortet for å få det gjort. Det er ikke alle kundebehandlere som velger å gjøre det, men som heller anbefaler å bestille nytt simkort. Kommer også litt an på hvilken operatør du har. 

Anonymkode: 7c442...40f

Jeg har jobbet for Telia og det var ikke mulig der. Har man deaktivert et SIM-kort er det dødt.

Anonymkode: 6bca4...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Er det ikke mulig selv om man har icc-nummer? At man da kan aktivere det forrige simkortet med det?

Anonymkode: e800c...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2018 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Mobilen jeg bruker er vannskadet og ikke mulig å bruke. Jeg har liggende en samsung hjemme som jeg har fått liv i. Samsungen har et simkort i seg som jeg brukte før jeg fikk ny telefon. Det går ikke an å plassere simkortet fra min nye mobil og over i samsungen ettersom min nye mobil er iphone og har et mindre simkort. Jeg lurer derfor på om det er mulig å reaktivere simkortet jeg har i samsung- slik at jeg får ringt med denne i mellomtiden? 

image.png.d27730f6b06fba76f08d51db3fd0a45b.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...