Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasket klær, vanlig program på 60 grader. Da jeg åpnet døren når den var ferdig vasket kom det røyk ut og det luktet svidd.. Flekket ut kontakten og nå røyker det ikke/lukter ikke så svidd lenger.. , men kan det være fyr i motoren? Livredd for brann, og nå tør jeg ikke bruke maskinen mer, regner med den er ødelagt :icon_frown:

Anonymkode: 4e57d...855

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må få tak i en reparatør så fort som mulig og ikke bruke den igjen før den er reparert. Er den gammel? Har du garantilapp på den? Kan hende at rep. ikke lønner seg og du blir anbefalt å kjøpe en ny. 

Anonymkode: 26bed...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Var vannet på?

Anonymkode: 2de9b...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Et viktig spørsmål; Har du børsteløs motor? Hvis ikke;
Luktet det litt gummi/kjemisk lukt? Da kan det være børstene i motoren. Hadde samme problem selv før jul. Byttet til børsteløs motor og har ikke opplevd samme problem.

Anonymkode: 85b00...e33

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasket klær, vanlig program på 60 grader. Da jeg åpnet døren når den var ferdig vasket kom det røyk ut og det luktet svidd.. Flekket ut kontakten og nå røyker det ikke/lukter ikke så svidd lenger.. , men kan det være fyr i motoren? Livredd for brann, og nå tør jeg ikke bruke maskinen mer, regner med den er ødelagt :icon_frown:

For all del ikke prøv og bruk den igjen. Den kan skje at vaskemaskiner kan ta fyr. Er den gammel?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Vannet er på ja, og vaskemaskinen er vel ca 5 år gammel.. Tør ikke bruke den igjen nei.. Kan det ta fyr i motoren selv om kontakten er utav tro? Nesten litt nervøs for å legge meg i natt.. Kan tenkes at det er mye støv i motoren.. Men om den er børsteløs vet jeg ikke. Luktet bare en blanding av svidd/ elektrisk lukt og skyllemiddel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt brannvesenet for å høre hva de tenker. Man skal ikke kødde med brannfare og vaskemaskiner/tørketromler. Kan være at de kan ta seg en tur med varmesøkende kamera for å sjekke om motoren er for varm og utgjør brannfare, evt så kan de bære den ut. Jeg er så redd for brann så jeg hadde ikke klart å legge meg.

Anonymkode: f4236...5a8

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! Vannet er på ja, og vaskemaskinen er vel ca 5 år gammel.. Tør ikke bruke den igjen nei.. Kan det ta fyr i motoren selv om kontakten er utav tro? Nesten litt nervøs for å legge meg i natt.. Kan tenkes at det er mye støv i motoren.. Men om den er børsteløs vet jeg ikke. Luktet bare en blanding av svidd/ elektrisk lukt og skyllemiddel.

Det er enkelt å finne ut av om den er børsteløs eller ikke. Bare les på maskinen hvilken modell det er, og så google det. Du kan også google 'røyk fra vaskemaskin'.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ringt brannvesenet for å høre hva de tenker. Man skal ikke kødde med brannfare og vaskemaskiner/tørketromler. Kan være at de kan ta seg en tur med varmesøkende kamera for å sjekke om motoren er for varm og utgjør brannfare, evt så kan de bære den ut. Jeg er så redd for brann så jeg hadde ikke klart å legge meg.

Anonymkode: f4236...5a8

Det er fristende, men er det annet nr enn 112 å ringe? Litt flaut å bruke opp nød nr når det ikke er skikkelig nød/brann liksom..

Skrevet

Så lenge du har tatt ut kontakten er det ingen problem og ingen tegn til mer varmgang. Hadde tatt kontakt der jeg hadde kjøpt den. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper den er under 5 år..da kan du reklamere. Finn frem k ittering

Anonymkode: b9767...74c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...