Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skal i et behandlingsopplegg to dager i uken i fire uker.

Dette er intensiv gruppeterapi for bedre psykisk helse. Jeg har vært åpen på jobb tidligere da jeg var sykemeldt pga psyken men det er en del år siden. Nå har jeg ny leder.

Skal jeg være åpen om hva dette er? Jeg har ca 20 kolleger jeg arbeider med, fire av dem på team til daglig.

Anonymkode: d8410...a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er komfortabel med å dele er det som regel det beste, men du kan også bare si at du har en time på sykehuset. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Hvis du er komfortabel med å dele er det som regel det beste, men du kan også bare si at du har en time på sykehuset. 

Å ha timer på sykehuset hver mandag og tirsdag i 4 uker er jo litt rart?. 😂 TS

AnonymBruker
Skrevet

Er mye fravær så hvis du vil ha lønnet permisjon må du nok være åpen om hvorfor du er borte. 

Eller må og må men som leder er det lettere å forstå og være behjelpelig med tilpassing hvis man har en åpen dialog. 

Anonymkode: f375e...b23

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo si at du har et behandlingsopplegg som er to ganger pr uke i fire uker. Du behøver ikke å si hva det gjelder. Fysisk eller psykisk sykdom. 

Anonymkode: 2c21b...d56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan jo si at du har et behandlingsopplegg som er to ganger pr uke i fire uker. Du behøver ikke å si hva det gjelder. Fysisk eller psykisk sykdom. 

Anonymkode: 2c21b...d56

Enig. Enkelt og greit. Du ville ikke utbrodert en fysisk sykdom, så hvorfor skal du det med en psykisk?

Beklager min uvitenhet, men man får vel en sykemelding av legen e.l. hvis man må til behandling? Sånn apropos kommentaren om lønnet permisjon.

Anonymkode: 7f6f9...100

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Enkelt og greit. Du ville ikke utbrodert en fysisk sykdom, så hvorfor skal du det med en psykisk?

Beklager min uvitenhet, men man får vel en sykemelding av legen e.l. hvis man må til behandling? Sånn apropos kommentaren om lønnet permisjon.

Ja, blir sykemeldt på behandlingsdagene det gjelder. 8 dager totalt. 

Det er en liten ting investering i helse og å ikke risikere sykemelding. Men kjenner jeg skulle ønske det var noe fysisk.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, blir sykemeldt på behandlingsdagene det gjelder. 8 dager totalt. 

Det er en liten ting investering i helse og å ikke risikere sykemelding. Men kjenner jeg skulle ønske det var noe fysisk.

Både fysiske og psykiske sykdommer kommer i ulike alvorlighetsgrader og du må ikke finne på å ha dårlig samvittighet for at du har blitt syk! Ikke gruble for mye på dette med sjefen. Du trenger ikke si noe mer enn at du skal ha behandling og så leverer du sykemeldingen. Dersom du stoler på din leder og ønsker å si mer så gjør gjerne det, men du må ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Både fysiske og psykiske sykdommer kommer i ulike alvorlighetsgrader og du må ikke finne på å ha dårlig samvittighet for at du har blitt syk! Ikke gruble for mye på dette med sjefen. Du trenger ikke si noe mer enn at du skal ha behandling og så leverer du sykemeldingen. Dersom du stoler på din leder og ønsker å si mer så gjør gjerne det, men du må ikke. 

Takk! Det var virkelig bra å høre. Har ganske dårlig samvittighet for at kolleger må jobbe litt mer de dager der gjelder,men det er jo en av mine utfordringer at jeg ikke er god til å sette mine behov først.

AnonymBruker
Skrevet

Hvit løgn. Si det er noe mageproblemer eller noe sånt. Sjefen har ikke krav på å vite, og man bør selv vite at det man sier mest sannsynlig vil bli brukt mot en ved senere anledning. Arbeidslivet i dag er kynisk, og det er mye "backstabbing". Det må man ta konsekvensen av og holde kortene tett til brystet. 

Anonymkode: ebc90...a55

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Det var virkelig bra å høre. Har ganske dårlig samvittighet for at kolleger må jobbe litt mer de dager der gjelder,men det er jo en av mine utfordringer at jeg ikke er god til å sette mine behov først.

Dine kolleger driter i deg, så du skal kunne drite i dem også. Tenk på deg selv, kun deg selv og til slutt deg selv. Det gjør alle andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dine kolleger driter i deg, så du skal kunne drite i dem også. Tenk på deg selv, kun deg selv og til slutt deg selv. Det gjør alle andre. 

👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...