waco Skrevet 11. august 2002 #1 Skrevet 11. august 2002 Det kan virke som folket trenger underholdning, jeg kan ellers ikke forstå hvordan tv-kanaler som CNN ellers kan tjene på denne elendighet. Jeg kan ikke regne med at dere forstår hva jeg mener, men jeg får prøve å forklare så godt jeg kan =) Kunne midtøsten og afghanistankrisene vært gjennomførte uten media? Nei jeg tror ikke det jeg heller. Dette er et medie og underholdningsspill av dimisjoner. Alle synes det er litt morsomt og se hus bli sprengt og barn spist opp av landminer. Alt dette blir kommentert av tv-verter og spørre undersøkelser. Det er milliardindustri. Vi diskuterer dette som det skulle vært et dataspill hvor vi argumenterer for ulike taktikker, det er ikke annet enn galskap. Waco
Bettie Skrevet 11. august 2002 #2 Skrevet 11. august 2002 Vel- folk får det de vil ha, ikke sant? Hvis det ikke var interesse for slik underholdning ville det ikke bli "solgt", men når vi vil ha "jo verre, jo bedre", så er det det vi får. Selv foretrekker jeg annen underholdning. Gladiatorer- vel, folka i Midt-Østen og andre stridssteder er vel kanskje like mye fanger som en del av de som underholdt i Coluseum, og yrkessoldater vet vel hva de har valgt - ikke?
waco Skrevet 11. august 2002 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2002 Gladiatorer- vel, folka i Midt-Østen og andre stridssteder er vel kanskje like mye fanger som en del av de som underholdt i Coluseum, og yrkessoldater vet vel hva de har valgt - ikke? Jo du sier noe der....et interessant synspunkt.... Tror fremtidens mennesker vil stille store spørsmål til det som skjer i midtøsten idag.... Waco Forhåpentligvis løser vi konflikter på en annen måte da....
Bettie Skrevet 11. august 2002 #4 Skrevet 11. august 2002 Man kan jo håpe at andre måter å løse konflikte på vil bli brukt, for jeg kan ikke akkurat se at dagens metode løser noe som helst - unntatt noen menns store markeringsbehov. Hvis ikke andre metoder brukes - finnes det da noen framtid?
Gjest eminel Skrevet 12. august 2002 #5 Skrevet 12. august 2002 Det ser i hvert fall aldri ut til å bli fred der...
waco Skrevet 13. august 2002 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2002 Eminel, tror du ikke denne ufreden skyldes verdens oppmerksomhetsbehov? Hvor Usa forsvarer Israel etter fødselen i 47 og Saddam bruker palestinernes sak for å angripe Usa? Eller er var det Israel som angriper palestinerne og Usa som vil angripe Irak? Og dette sitter vi og ser på tv... før golfkrigen var CNN en bitteliten nasjonal nyhetskanal som rask ble dømt døden. Men grunnet scudraketter og fjernstyrte tvbilder rett inn i stua ble CNN en gigantisk verdensomspennende distrubusjonskanal. Ja motstanden mot CNN var så stor at norske politikere til og med ville forby nyhetskanalen under dekke at den hadde bailys og wiskey reklame... Waco Jeg har sagt det før, men må stadig gjenta meg selv.... verden er galskap....
Bettie Skrevet 14. august 2002 #7 Skrevet 14. august 2002 Jeg tror ikke ufreden skyldes et oppmerksomhetsbehov. Det er nok mange, mange grunner her. I bunn og grunn tror jeg mye skyldes menns maktbehov, og markeringsbehov, blandet med litt religion - som også har vært "mannemaktdominert", noen familiefeider, grensefeider og en stor porsjon stahet. Men når det gjelder underholdningverdien av denne konflikten, så har vi et ganske så stort ansvar. Konflikten vil nok rulle og gå en god stund ennå (er alltid optimist), men vi kan velge å ikke se på CNN og tilsvarende ikke sant. Blir det mange nok som slutter å la seg undeholde av død og fordervelse, faller markedet bort...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå