AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Dere som tar ferie fra juni til august en gang, og skal reise og bo i leid leilighet, på hytte, på hotell og lignende: Hvordan får dere til det? Her henger de opp ferielistene snart, men ikke tro at det å skrive opp ferie på den betyr at du får det. Det er egentlig ikke noe vits i å skrive seg opp, for ferie i juli kan man glemme uansett. Er ikke mer arbeid da engang. Får ikke vite om ferien er innvilget før i april eller mai, og da er alt utsolgt. Tro meg, de har 1 rom ledig nå så jeg. Jeg er lei meg for får aldri tatt med familien på noe gøy på grunn av dette her. Anonymkode: 975b3...327
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Jeg er lærer, så jeg vet alltid når jeg har sommerferie. Anonymkode: 339a6...142 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer, så jeg vet alltid når jeg har sommerferie. Anonymkode: 339a6...142 Er vel det sikreste yrket å velge sånn sett? Anonymkode: 975b3...327
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Anonymkode: 9bcbc...b04 Når jeg spør "Hvordan får dere til det?", så svarer du "ok"? Er du mindre begavet? Anonymkode: 975b3...327 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du mindre begavet? Anonymkode: 975b3...327 Ok. Anonymkode: e7045...865 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg spør "Hvordan får dere til det?", så svarer du "ok"? Er du mindre begavet? Anonymkode: 975b3...327 Tror hun bare er empati løs og kald Du vet, slike som er helt alene og ikke bryr seg om noen.. Synes synd på slike. Anonymkode: d3fe6...969 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 Jobber skift, og skiftplanen utarbeides for ett år om gangen. Vet i desember allerede når jeg har sommerferie. Det rulleres på skiftene om hvem som har fri i hvilke uker. Anonymkode: ab220...a69 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jobber skift, og skiftplanen utarbeides for ett år om gangen. Vet i desember allerede når jeg har sommerferie. Det rulleres på skiftene om hvem som har fri i hvilke uker. Anonymkode: ab220...a69 Aha. Mon tro om det er lite utbredt at det gjøres på den måten jeg beskriver? Høres bra ut å vite når man har ferie allerede i desember. Anonymkode: 975b3...327
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Hos oss får vi vite når vi får ferie 1. mai. Det er jo alt for sent for å få bestilt ferie. Anonymkode: e76eb...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos oss får vi vite når vi får ferie 1. mai. Det er jo alt for sent for å få bestilt ferie. Anonymkode: e76eb...7b3 Ja, det er det.. Anonymkode: 975b3...327
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 Selv mannen, som jobber turnus der det er nødvendig med full bemanning også om sommeren, får avklart ferieukene i Januar. På min arbeidsplass er det rolig i Juli-August, så kan velge uker som jeg vil. Så ferien bestilles før påske, gjerne enda tidligere. Men det har ikke vært noe problem selv når vi har bestilt i siste liten (på grunn av usikkerhet og sykdom i nær familie). Vi gikk inn på Norwegian, så hva de hadde tilgjengelig av billetter, kryssjekket dette mot ledige hotell på Booking.com - og fant mase bra, spennende og til og med rimelig. Men nå er ikke vi glad i overbefolket syden-land om sommeren. De gangene vi har bestilt i siste liten har det blitt bilferie i Frankrike, rundreise i Vietnam, og cruise fra Miami. Anonymkode: ff3d6...987 1
Pearl2.0 Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 Jeg vet om flere som ikke får vite ferien før uken før påske. Skjønner det er vanskelig å få bestilt! Vi bestilte nettopp og har jo sett at utvalget blir dårligere og prisene går opp jo lenger en venter😝
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 Samme problemet hos oss. Veldig kjedelig Anonymkode: 7e00a...214
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 Vi har det bestemt i mars, og må levere inn ønskene i januar. Dette for at leder skal ha tid til å få kabalen til å gå opp, og for at vi skal kunne planlegge/bestille ferier. Rart system dere har! Anonymkode: 97425...349
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 Personlig hadde jeg blitt sjeleglad for en ordning der man får vite før 1. mai. Hos oss planlegges null og niks, og er man heldig får man vite når man får ferie i juli i løpet av juni!! Den korteste fristen jeg opplevde var et par dager før. Anonymkode: 4c732...f00
Miklo Velka Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Er du mindre begavet? Bra debatteknikk. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 Jeg har nettopp begynt i ny jobb, og jeg aner oppriktig ikke når jeg har ferie...men ettersom jeg er ny forespeiler jeg meg at jeg må ta det litt spontant og ikke være for kravstor. Får ikke betalt ferie her heller, så er ikke mitt ønske å nødvendigvis ta ut absolutt alt. Det eneste jeg vet jeg skal er et bryllup i utlandet i juli. Dette regner jeg med går greit - turen trenger ikke være lang, og det er stille her om sommeren. Er singel og uten barn, og er uansett vant til å ta ting litt på sparket Anonymkode: b5a24...901
Bokdamen Skrevet 5. mars 2018 #19 Skrevet 5. mars 2018 Har en jobb der det er veldig rolig i juli og litt før/etter. Kan i stor grad selv bestemme hvilke/hvor mange uker jeg vil ta fri. Er det utenom «vanlig» tid eller mer enn 4-5 uker, må jeg avklare det med sjefen før jeg bestiller noe.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #20 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp begynt i ny jobb, og jeg aner oppriktig ikke når jeg har ferie...men ettersom jeg er ny forespeiler jeg meg at jeg må ta det litt spontant og ikke være for kravstor. Får ikke betalt ferie her heller, så er ikke mitt ønske å nødvendigvis ta ut absolutt alt. Det eneste jeg vet jeg skal er et bryllup i utlandet i juli. Dette regner jeg med går greit - turen trenger ikke være lang, og det er stille her om sommeren. Er singel og uten barn, og er uansett vant til å ta ting litt på sparket Anonymkode: b5a24...901 Jeg vil råde deg til å ta det opp likevel. Ikke la det bli en vane i at ting "tas på sparket". Det blir fort standarden, slik det har blitt hos oss dessverre. Betalt ferie får man uansett ikke samme år man begynner i ny jobb - feriepengegrunnlaget legges året før, og det er da den gamle jobben som betaler dette. Men fra neste år har du krav på feriepenger fra den nye jobben. Anonymkode: 4c732...f00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå