Gjest N-Nøff Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Synes du en bør kunne tvinge foreldre til å vaksinere barna sine?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Nei. Ingen kan tvinge på foreldrene vaksiner som gir bivirkninger som narkolepsi eller utløser nevrologiske sykdommer som autisme der sistnevnte ligger i genene og barnet er sårbart for det. Før enkelte lavpanna brukere går løs på mitt innlegg, må de lese en gang til - der hvor det ligger genetisk predisposisjon til autisme for eksempel i familier med mye autisme. Der er det økt fare for at barnet utvikler autisme nettopp etter vaksine. Det finnes slike tilfeller i flere land, også i Norge. Et påbud vil dømme disse barna til et helt annet liv enn livet de kunne hatt. For helt friske er det mindre fare. Anonymkode: afad9...71e 3
Ild Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Nå er det tillatt å være idiot, man kan sole seg til hudkreft, kjøpe bil som spyr ut eksos, røyke, drikke, snuse, dra på fjelltur uten klær. Sånn er det med fri vilje 😘 1
Gjest PaN Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Ikke tvinge men økonomisk «straff» med bot elsn.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ingen kan tvinge på foreldrene vaksiner som gir bivirkninger som narkolepsi eller utløser nevrologiske sykdommer som autisme der sistnevnte ligger i genene og barnet er sårbart for det. Før enkelte lavpanna brukere går løs på mitt innlegg, må de lese en gang til - der hvor det ligger genetisk predisposisjon til autisme for eksempel i familier med mye autisme. Der er det økt fare for at barnet utvikler autisme nettopp etter vaksine. Det finnes slike tilfeller i flere land, også i Norge. Et påbud vil dømme disse barna til et helt annet liv enn livet de kunne hatt. For helt friske er det mindre fare. Anonymkode: afad9...71e Troverdig kilde på det??? Anonymkode: 2eec7...c50 18
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Ikke før det blir tvingende nødvendig, i hvert fall. Jeg tror det bare skaper steilere fronter og gir konspirasjonsteoretikere vann på mølla dersom man begynner å tvangsvaksinere. Da kan også de som i dag er litt usikre, men under tvil velger å vaksinere, føle at konspirasjonsteoretikerne kanskje hadde rett likevel. Så jeg synes ikke man skal det før vi jevnlig får alvorlige utbrudd av sykdommer vi kan forhindre. Akkurat hvor grensen bør gå overlater jeg til fagfolk å bedømme. Jeg virkelig forakter den vaksinemotstandergjengen, som sørger for at barn dør helt unødvendig grunnet en beviselig forfalsket og fullstendig tilbakevist studie av en grisk engelskmann, men jeg tror den beste løsningen for samfunnet er å holde slike ting frivillige så lenge det går an. Anonymkode: eb973...154 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 det med at vaksiner liksom skal gi andre sykdommer som autisme osv er bare bullshit dikter opp av hysteriske foreldre som trenger noen å legge skylden på når gullungen viser seg at har fått en diagnose. Best å ha noe å skylde på. Tror noen har glemt sølvfølie hatten sin. Barn som ikke er vaksinerte rissikerer å bli utestengt fra ting. Var jo en tråd her for en stund siden om ei som nektet en unge å komme på besøk, i bursdager osv fordi han ikke var vaksinert. Anonymkode: 19a45...496 12
Gjest making.a.mess Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, WoopieH skrev: Ikke tvinge men økonomisk «straff» med bot elsn. Tåpelig forslag. De som ikke ønsker å vaksinere gjør det av helt spesielle grunner der penger er irrelevant. Ville du kovertert til islam om du fikk bot for ikke å gjøre det?
T-Rex Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 (endret) Jeg er så enkel at jeg forholder meg til FHIs innstilling. Foreløpig er denne at tvungen vaksinasjon ikke er ønskelig. Jeg tror de folka har mer peil på saken enn jeg har. Tillegg: det må sies at jeg vaksinerer meg, mot det jeg ser er relevant, og har hatt nytte av det. Det er jeg ganske sikker på. Endret 5. mars 2018 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Ja. I den grad at det er obligatorisk så sant barnet er friskt og ikke allergisk. Anonymkode: f228a...210 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 Nei. Survival of the fittest. Så er det bare å vente på at det tynnes ut i rekkene av vaksinemotstandere, sånn at de som er faktisk er intelligent nok til å vaksinere er de som overlever. Anonymkode: b2ee6...807 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Tåpelig forslag. De som ikke ønsker å vaksinere gjør det av helt spesielle grunner der penger er irrelevant. Ville du kovertert til islam om du fikk bot for ikke å gjøre det? Ser du ikke forskjell på religion og helse? Anonymkode: 19a45...496 1
Gjest making.a.mess Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: det med at vaksiner liksom skal gi andre sykdommer som autisme osv er bare bullshit dikter opp av hysteriske foreldre som trenger noen å legge skylden på når gullungen viser seg at har fått en diagnose. Best å ha noe å skylde på. Tror noen har glemt sølvfølie hatten sin. Barn som ikke er vaksinerte rissikerer å bli utestengt fra ting. Var jo en tråd her for en stund siden om ei som nektet en unge å komme på besøk, i bursdager osv fordi han ikke var vaksinert. Anonymkode: 19a45...496 Det bør være straffbart å utestenge barn pga foreldres tro. Skal du først ned den veien så åpner du døren for å utestenge mange andre grupper også.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 Ja. Det er omsorgssvikt å ikke vaksinere barna sine og en utsetter andre for fare. Anonymkode: 171e7...b88 20
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ser du ikke forskjell på religion og helse? Anonymkode: 19a45...496 Anti-vaxxers gjør ikke det. De tar avgjørelsene på svada og synsing. Tro, om du vil. Og ignorerer fakta, eksperter og leger. Anonymkode: f228a...210 1
Gjest making.a.mess Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser du ikke forskjell på religion og helse? Anonymkode: 19a45...496 Det handler om hva man tror på.
isw Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 Jeg synes det. Det er synd uskyldige barn dør grunnet foreldrenes psykoser, vrangforestillinger og konspirasjonsteorier. 6
Gjest N-Nøff Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: og en utsetter andre for fare. Anonymkode: 171e7...b88 Korrekt. Barn under 15 måneder er ikke vaksinerte mot f.eks. meslinger, og er i risikogruppen.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #19 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Mrs.Purdey skrev: Det handler om hva man tror på. Men tro bør ikke gi noen rett til å skade barn eller utsette dem for fare. Som ved omskjæring, unngå vaksinering eller ikke sikre dem i bil. Anonymkode: f228a...210 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #20 Skrevet 5. mars 2018 Jeg håper det blir anmeldelse og rettssak når det første barnet dør på grunn av omgang med uvaksinert barn, og at vaksinemotstanderne får en såpass streng straff at det får meningsfellene til å ta til vettet. Anonymkode: eeccc...c57 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå