Gå til innhold

Frozen og Tangled er rasistiske filmer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere lagt merke til at det ikke er en eneste person av farge i disse filmene ?

Anonymkode: 3c7db...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Oh please... :roll:

Anonymkode: 4d456...207

AnonymBruker
Skrevet

Dra hjem til sverige ts.

Anonymkode: 1a0db...ef1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud...

Anonymkode: 526e9...6c2

Skrevet

De har da farger. De er stort sett ganske rosa, beige, lyshårede, rødhårede og brunhårede. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvem gidder egentlig å få med seg slike elendige søppel-filmer uansett?

Anonymkode: 0920e...646

AnonymBruker
Skrevet

Frozen skal liksom være i Norge. Komplett med nordlys og samer. Ikke så mange mørkhudede her til lands, sikkert. 

Anonymkode: 4ac1a...356

• Liker 2
Skrevet

Omg, er ikke en eneste hvit person i Vaiana! 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Frozen er nå satt til Norge til tilbake i tid, fantes ikke for mange fargede mennesker her i landet da. Så er ikke veldig merkelig at den ikke har med noen. Noen av de besøkende fra omliggende land har litt nørkere hudfarge da :) men de er jo enda europeiske.

Tarzan. Well... de få menneskene som er med er jo fra england... når er den filmen satt til tidsmessig... tidlig på 1900-tallet. Kan ikke for mye om historien til England, men her også føler jeg at de ikke har gjort en feil. 

Anonymkode: cdb38...881

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tarzan. Well... de få menneskene som er med er jo fra england... når er den filmen satt til tidsmessig... tidlig på 1900-tallet. Kan ikke for mye om historien til England, men her også føler jeg at de ikke har gjort en feil. 

Tyskland på slutten av 1700 tallet.

Skrevet

Mulan, da?! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere lagt merke til at det ikke er en eneste person av farge i disse filmene ?

Gi faen i å hate alt det norske! 

Anonymkode: 3b792...019

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

H E R R E G U D!!!!!

Anonymkode: 3e554...719

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tyskland på slutten av 1700 tallet.

Ikke i noen av de 4 film versjonene av Tarzan jeg har sett. Tarzan er sønne til den britiske Lord Greystoke.

I den første novellen av Tarzan sommble publisert; Tarzan of the Apes. Forfatter: Richard Rice Burrows. Ble det gjort klart at Tarzan er sønnen til lord Greystoke fra England. I samme bok blit det sagt at Lord Greystoke, gans kone og sønn la ut på en reise i 1888. Tarzan vil da være i voksen alder tidlig 1900-tallet. 

Lurer virkelig på i hvilken versjon han er fra Tyskland på slutten av 1700 tallet? For de 4 filmene jeg har sett er han fra England. Nå er det vistnok 20++ bøker og historier om Tarzan som eksisterer da. Men den første boken vil jo alltids være rett (enn om jeg liger veldig godt Disney versjonen med sang og musikk). 

Skrevet

Det finnes Disney filmer uten hvite personer også eks; Mulan, Frosken og prinsen, Elena av Avalor osv....

• Liker 2
Skrevet

Disney har rasistiske marsvin på skogen, sier mannen min bestandig.... Det han misliker mest er Pochahontas.

Skrevet
1 time siden, Zoey skrev:

Mulan, da?! 

Moana, også.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Freesia97 skrev:

Det finnes Disney filmer uten hvite personer også eks; Mulan, Frosken og prinsen, Elena av Avalor osv....

Om du mener prinsessen og frosken er det flere hvite i den filmen.

Anonymkode: aaf25...52b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...