Gå til innhold

"Too good to go" - hvordan bruker en denne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal skaffe meg appen, men vet ikke helt hvordan man går frem med selve kjøpet. Noen som kan fortelle detaljert trinn for trinn? Det står "ikke mat til overs" hos noen, men plutselig utpå dagen så står det utsolgt. Kan en melde interesse tidlig på morgenen for å være heldig å få tak i noe? Hjelp. 

Anonymkode: 01201...651

AnonymBruker
Skrevet

Du går inn på appen hver dag, blar nedover å ser om det står st det er igjen noe, det kan feks stå «3 igjen». Trykker, kjøper, og henter innenfor tiden som er satt. 

Anonymkode: b7808...116

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, men de som det ikke står at har noe igjen på formiddagen har tydeligvis noe igjen allikevel etter som at det står utsolgt noen timer senere. Det de har igjen på dagtid, er det fra i går selv om det akkurat sto at de ikke hadde noe, eller plutselig er utsolgt?  

Hva gjør jeg på den appen? Trykker på at jeg vil ha, skriver navnet og/eller tlf.nr, og betaler når jeg henter det i butikken? Eller skal det betales fra mobilen der og da? Må en ha Vipps? Finner ingen forklaring noe sted. 

Skrevet

De forskjellige stedene legger ut på forskjellige tidspunkt, du må bare følge med i løpet av dagen. Når det står at det er ledig på noe du vil kjøpe så trykker du på det lille handlekurvsymbolet og betaler. Så henter du maten på oppgitt tidspunkt. Når du henter må du vise appen og så sviper de ansatte slik at den står som brukt.

• Liker 1
Skrevet

Enkelte spisesteder legger ut overskuddsmat i løpet av dagen og ikke hver dag ved midnatt, da vil det stå «ikke mat til overs» helt til de eventuelt legger ut noe. En av mine favorittsteder legger ut ca. til samme tid hver dag om de legger ut noe og jeg sjekker da appen hyppig rundt det tidspunktet de dagene jeg husker på det, for de blir ofte raskt utsolgt også. Man må rett og slett ha litt flaks bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål til ang. betalingen: oppgir man sitt kontonummer så beløpet trekkes derfra? Hvordan vet en at en har fått tilslag på det en vil kjøpe? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål til ang. betalingen: oppgir man sitt kontonummer så beløpet trekkes derfra? Hvordan vet en at en har fått tilslag på det en vil kjøpe? 

Snakk om å være usikker og gjøre ting vanskeligere enn det er. Klikk på det du vil reservere og betal med kort...

Anonymkode: 0932e...be6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å være usikker og gjøre ting vanskeligere enn det er. Klikk på det du vil reservere og betal med kort...

Anonymkode: 0932e...be6

Snakk om å være lite hyggelig på et forum. Dette er bl.a. et sted hvor folk kan spørre om ting de lurer på. Håper at du ikke jobber med mennesker AB...be6.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å være lite hyggelig på et forum. Dette er bl.a. et sted hvor folk kan spørre om ting de lurer på. Håper at du ikke jobber med mennesker AB...be6.

Det er ikke bare AB..be6 som reagerer på at du gjør ting vanskeligere enn de er.. 

Anonymkode: 4374a...d47

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Jeg lurer på hvordan dette foregår. Kanskje betaler en når en henter ved disken? Jeg vet ikke og bare spurte. Jøss altså. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

dette lurte jeg også på. Fant ikke noe sted i appen hvor det sto slik bruker du appen. kunne godt vært en FAQ

Anonymkode: f81c6...bed

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke det. Jeg lurer på hvordan dette foregår. Kanskje betaler en når en henter ved disken? Jeg vet ikke og bare spurte. Jøss altså. 

Det kommer jo tydelig frem i appen når du kjøper noe.. 

Anonymkode: 4374a...d47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2018 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Jeg skal skaffe meg appen, men vet ikke helt hvordan man går frem med selve kjøpet. Noen som kan fortelle detaljert trinn for trinn? Det står "ikke mat til overs" hos noen, men plutselig utpå dagen så står det utsolgt. Kan en melde interesse tidlig på morgenen for å være heldig å få tak i noe? Hjelp. 

Du laster ned appen. Logger inn og legger inn info og kredittkort eller paypal konto. Anbefaler kredittkort. Du kan ikke få trekk fra konto og bør ikke bruke et debetkort = vanlig bankkort. Da kan du lett bli svindlet om opplysningene kommer på avveie og har omtrent ingen rettigheter. 

Du skriver inn området du vil kunne hente mat fra. For eksempel Oslo eller et postnummer. Da får du opp de stedene i området hvor de er med på toogoodtogo løsningen. Du kan gå inn på det enkelte stedetmog klippe på hjertet da får du opp de i favorittsamlingen din. 

Etterhvert lærer du deg når tid de enkelte legger ut overskuddsmat. Noen legger ut ved midnatt, andte på formiddagen, og atter andre en times tid før de stenger. De som ikke har mat eller ikke har lagt ut sin dagsrasjon har en rød prikk på navnet sitt på oversikten. Når der er bare en porsjon igjen har de en orasje prikk, og når der er mer enn to igjen så lyser det grønt. 

Når det lyser grønt, går du inn på butikkstedet med å klikke, så klikker du på handlekurven eller kjøp, og følger menyene inntil du får kvittering på mail og beskjed om at kjøpet var vellykket. Da står det hentetidspunkt for maten. 

He sikten er at de i butikken skal kunne pakke testmat for dagen, slippe å styre med penger og slippe å kaste mat. Henter du ikke på riktig tidspunkt så får du ikke. 

Der er også mulig å gå inn på kart men den løsningen får ikke jeg til å fungere etter siste oppdatering på appen. Da er også appens funksjon blitt dårliger. 

Det står og forklart at man venter utenfor til hentetidspunktet er der, og sier takk for maten man får. Ofte får en mat for mange hundrede kroner til under femtilappen. Jeg liker ordningen godt. 

Anonymkode: 2dc16...c69

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du kan ikke betale mår du henter. Hensikten er at butikken har gjort opp kassen og er stengt når du henter. Derfor skal all betaling være gjort på appen. Du må og ha smart telefon og telefonen med. Fordi når du henter så går butikken inn på appen, henter den kvitteringen du får og trykker den frem slik at de vet at du har hentet og fått varen. Gjør du dette selv, får du ikke varer.  Du må og være pålogget på nettet når du henter. 

Anonymkode: 2dc16...c69

• Liker 2
  • 3 år senere...
Skrevet

Så man bare viser frem appen i kassa når man henter? Ser at det står tidspunkt, 22-23, er det tidspunktet man henter?

Anonymkode: c14e5...62a

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så man bare viser frem appen i kassa når man henter? Ser at det står tidspunkt, 22-23, er det tidspunktet man henter?

Du får opp en linje nederst i appen, når du har kjøpt noe, som forteller når din hentetid starter. 
Og så går du i butikken og henter det du har betalt innenfor det tidsrommet som er oppgitt.

Ja, om det står 22-23, så må varene hentes mellom 22 og 23.

Anonymkode: 2df44...1cf

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja det stemmer :) Når man har betalt får man en kvittering i appen som man viser i kassa.  Henting må gjøres i oppgitt tidsrom :) 

Noen ganger får man OK med mat, andre ganger utrolig mye / god mat. Så man vet aldri. Men man får uansett mat langt over verdien på kjøpet :) Jeg elsker den appen selv om jeg ikke bruker den så ofte!

Du kan velge om du vil betale med kort i appen (som i en nettbutikk) eller om du vi betale med Vipps eller Google Pay :) 

Endret av DrueSmoothie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...