AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #21 Del Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når helsefagarbeidere sliter med å få fast, full stilling. Så hjelper nok ikke ett sånt kurs mye. Jeg har selv jobbet innen helse, uten noe utdannelse, men da er man bare vikar, og svært varierende hvor mye du får jobbe, og man får veldig lav lønn. Anonymkode: 708f5...efb Hva er lav lønn? Har som sagt jobbet litt tidligere som hjelpepleierassistent, og tjente mer i måneden enn moren min som var lektor... 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor er dette? Her i Oslo, får de jobb kastet etter seg. Anonymkode: f6c4a...f95 Dette kurset er i Oslo, og av alle jobbene jeg har sett her så må man ha utdanning innen helse. Jeg har en MA i et annet fag som ikke er i nærheten av helse, men min Nav-veileder mente at siden jeg hadde arbeidet som hjelpepleierassistent en sommer for 15 år tilbake så ville det ikke være et problem å få meg jobb innen helse nå... Anonymkode: e48f9...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #22 Del Skrevet 6. mars 2018 Så godt som ingen får fast stilling som ufaglært innen helsesektoren, med unntak av kanskje en fast helg i blant. Ekstravakter er det dog mulig å få, og er du heldig kan du få jobbe bortimot 100%, i alle fall i perioder. Men det kurset der hjelper deg nok lite. Anonymkode: 90dd7...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #23 Del Skrevet 10. mars 2018 Har trukket meg fra kurset, da jeg ikke vil ta noe bare for å ta noe som ikke leder til noe som helst. Skulle dog ønske at Nav hadde litt mer peiling på ting og ikke bare sier at ta et kurs, få litt «erfaring» i praksis og vips! så får du jobb! For man får jo ikke det. 😐 Anonymkode: b1d51...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2018 #24 Del Skrevet 11. mars 2018 All forskning viser at NAV kurs på CV gjør deg mindre attraktiv som arbeidstager. Eneste kursene oppnår er at du tjener mindre og har lavere sannsynlighet for å få jobb eventuelt at d3t tar lengre tid. Skammelig at slike kurs fortsatt eksisterer. Sett sofasliterne til å måkke dritt isteden. Da får de i de minste trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2018 #25 Del Skrevet 11. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har trukket meg fra kurset, da jeg ikke vil ta noe bare for å ta noe som ikke leder til noe som helst. Skulle dog ønske at Nav hadde litt mer peiling på ting og ikke bare sier at ta et kurs, få litt «erfaring» i praksis og vips! så får du jobb! For man får jo ikke det. 😐 Anonymkode: b1d51...142 Norge har ikke arbeiesledighet. Klipp håret ditt, puss opp CVen og send gode søknader. Møt opp i person. Søk jobber flere steder. Alle som vil ha jobb i Norge får det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #26 Del Skrevet 11. mars 2018 6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: All forskning viser at NAV kurs på CV gjør deg mindre attraktiv som arbeidstager. Eneste kursene oppnår er at du tjener mindre og har lavere sannsynlighet for å få jobb eventuelt at d3t tar lengre tid. Skammelig at slike kurs fortsatt eksisterer. Sett sofasliterne til å måkke dritt isteden. Da får de i de minste trening. Jeg har faktisk et kurs fra Nav før, hvor jeg fikk erfaring i noe jeg trengte å få erfaring i, men det står ikke på CV fordi jeg har faget. Jeg gikk sammen med maaange utenlandske arbeidstakere som nesten ikke snakket norsk, og de tok disse kursene for å komme inn på arbeidsmarkedet...etter hva jeg vet er de fremdeles ledige. Anonymkode: b1d51...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #27 Del Skrevet 11. mars 2018 Slike kurs fører ikke til fast jobb iallfall. Kommunene rundt meg ansetter ingen uten minimum fagbrev. Disse kursene er ingenting verdt uten en garantert læretid. Jeg har vert i kontakt med fylkesmannens utdnningskontor og de ville ikke anbefale kurs, de beskrev disse kursene som misbruk av paragraf 20 ordningen og at nav begynner i feil ende. Anonymkode: bc3e2...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå