AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg har selv sett litt på hva som ønskes når man søker etter personer i helsesektoren og tror ikke at man får noe særlig jobb med et slikt kurs. Hva vet folk? Anonymkode: b1d51...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 5. mars 2018 #2 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg tenker man stiller sterkere som søker til assistent-stillinger med et slikt kurs, men man kvalifiserer selvsagt ikke til helsefagarbeider eller sykepleierstillinger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Del Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, boblevann said: Jeg tenker man stiller sterkere som søker til assistent-stillinger med et slikt kurs, men man kvalifiserer selvsagt ikke til helsefagarbeider eller sykepleierstillinger. Nei til begge. Anonymkode: 26e8d...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 5. mars 2018 #4 Del Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei til begge. Anonymkode: 26e8d...9a9 Hæ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. mars 2018 #5 Del Skrevet 5. mars 2018 Nei, du må ha utdanning . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Del Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, boblevann said: Hæ? Serr? Anonymkode: 26e8d...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 5. mars 2018 #7 Del Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Serr? Anonymkode: 26e8d...9a9 Skjønte ikke hva du mente med den kommentaren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Del Skrevet 5. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har selv sett litt på hva som ønskes når man søker etter personer i helsesektoren og tror ikke at man får noe særlig jobb med et slikt kurs. Hva vet folk? Anonymkode: b1d51...142 Du har helt rett, man må ha utdannelse, og man for ikke noe særlig jobb etter et slik kurs, det er ikke slik at man stillier sterkere tvert imot. Det viser undersøkelser. Anonymkode: 26e8d...9a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 5. mars 2018 #9 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg kjenner mange som har fått jobber i helsesektoren (sykehjem) uten noe som helst relevant utdanning eller kursing, så det vil jeg da tro. Det kommer kanskje litt an på hvor du bor, da. Noen kommuner er mer desperate enn andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Del Skrevet 5. mars 2018 13 minutter siden, Catalina Culès skrev: Nei, du må ha utdanning . Det er alt fra 4-8 års skole/utdanning før de er i arbeid så jeg tviler på at et kurs gir en en lignende jobb, He he. Anonymkode: 2f27d...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Del Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, Tibbie said: Jeg kjenner mange som har fått jobber i helsesektoren (sykehjem) uten noe som helst relevant utdanning eller kursing, så det vil jeg da tro. Det kommer kanskje litt an på hvor du bor, da. Noen kommuner er mer desperate enn andre. Joda, men du stiller ikke sterkere med et slik kurs, undersøkelser viser det tvert motsatte. Anonymkode: 26e8d...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Del Skrevet 5. mars 2018 Helse er vel det ene stedet det fortsatt går greit å få jobb som ufaglært. Norn kommuner skriker etter folk. Om Nav-kurset vil utgjøre en forskjell tror jeg avhenger av hvem som ansetter og hvilken annen bakgrunn man har. Kan jo gjøre petsonen selv litt tryggere da. Hjelper på det. Kvaliteten på Nav sine kurs varierer og noen er faktisk svært gode selv om de ikke nødvendigvis er høyere ansett av potensielle arbeidsgivere av den grunn. Anonymkode: 18bdd...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Del Skrevet 5. mars 2018 Hvorfor får 18-åringer uten arbeidserfaring jobb på sykehjem da? Anonymkode: f6c4a...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 5. mars 2018 #14 Del Skrevet 5. mars 2018 Du trenger ikke utdannelse i det hele tatt for å få jobb i helsesektoren. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg spurte her fordi jeg ble anbefalt av min Nav-veileder å ta en titt på dette kurset «for det er mangel på folk i helse og omsorgsyrker nå». Så jeg søkte generelt og ser jo at man helst må ha utdanning. Har selv tidligere jobbet som helsepleierassistent, men det har kun vært sommerjobb. Jeg har takket nei til dette kurset fordi jeg tror ikke det ville gitt meg noen jobb annet enn som «slave». Anonymkode: b1d51...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Del Skrevet 5. mars 2018 Måten å slippe å være slave på er å ha de kvalifikasjonene som kreves for å slippe å ta slavejobbene. Anonymkode: 2ccb6...a2f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Del Skrevet 5. mars 2018 Når helsefagarbeidere sliter med å få fast, full stilling. Så hjelper nok ikke ett sånt kurs mye. Jeg har selv jobbet innen helse, uten noe utdannelse, men da er man bare vikar, og svært varierende hvor mye du får jobbe, og man får veldig lav lønn. Anonymkode: 708f5...efb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #18 Del Skrevet 5. mars 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når helsefagarbeidere sliter med å få fast, full stilling. Så hjelper nok ikke ett sånt kurs mye. Jeg har selv jobbet innen helse, uten noe utdannelse, men da er man bare vikar, og svært varierende hvor mye du får jobbe, og man får veldig lav lønn. Anonymkode: 708f5...efb Hvor er dette? Her i Oslo, får de jobb kastet etter seg. Tipset to thai-koner om å ta helsefagarbeider. De fikk jobb før de var ferdig med kurset. De sendte vel 20 søknader hver. Jeg tror det var 11 som ga dem jobbtilbud. De snakker gebrokkent norsk. Litt usikker på lønna, men de var fornøyde. Anonymkode: f6c4a...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 5. mars 2018 #19 Del Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, Tibbie skrev: Jeg kjenner mange som har fått jobber i helsesektoren (sykehjem) uten noe som helst relevant utdanning eller kursing, så det vil jeg da tro. Det kommer kanskje litt an på hvor du bor, da. Noen kommuner er mer desperate enn andre. Ja, men det er ikke alle oppgaver man får gjøre som assistent sammenliknet med sykepleiere. Det er typisk oppgaver som stell og pleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 5. mars 2018 #20 Del Skrevet 5. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spurte her fordi jeg ble anbefalt av min Nav-veileder å ta en titt på dette kurset «for det er mangel på folk i helse og omsorgsyrker nå». Så jeg søkte generelt og ser jo at man helst må ha utdanning. Har selv tidligere jobbet som helsepleierassistent, men det har kun vært sommerjobb. Jeg har takket nei til dette kurset fordi jeg tror ikke det ville gitt meg noen jobb annet enn som «slave». Anonymkode: b1d51...142 Ja, det er mangel på folk med høgskoleutdanning. F.eks. sykepleiere i kommune-Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå