Gå til innhold

Bordpynt

Gjest Betty Boop

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg lurer på hvordan dere har tenkt til å pynte bordene?

Vi skal ha runde bord (8 pers på hvert). Vet ikke om vi skal ha blomsteroppsatser eller annen pynt (lys, roseblad-konfetti, "wedding favours" o.a.)

Har dere noen gode idéer? Dere som allerede har giftet dere, hva hadde dere og hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ikke ha oppsatser, men Gerbera i tynne sylindervaser. Når det gjelder lys så har jeg lyst til å ha flytelys, men jeg sliter litt med å finne noen som kan brenne i minst 4 timer. Bryllupet finner sted i Nord-Norge og ettersom det er lyst hele natta blir lysene mest til pynt. Dersom jeg ikke finner fine flytelys blir det nok kubbelys i forskjellige lengder med selvlaget perlepynt på.

Lenger enn dette har jeg ikke kommet.

Skrevet

Vi ville først ha blått og sølv fordi det var vinter, men ombestemte oss, ønsket å gjøre det litt varmere så fargene ble dyp rødt, sølv og hvitt.

Vi hadde hvite kubbelys med lik pynt som serviettringene våre. Disse stod i grupper med tre og tre med speilfliser under. Mellom lysene hadde vi tre rosevaser på rad med grand prix roser i. Midt på bordet gikk det en løper i chiffon som lå "krøllete".''

Sånn så bordkortene ut, de lå på tallerknene.

Hadde også fått lånt meg mange Rosendal vinkarrafler som vi brukte til vann.

Skrevet

Vi skal ha E-bord

Vi skal pynte bordene med eføy (riktig skrevet?) og oridèer. Eføy på mitten av bordene langs hele, med orkièer her og der. Skal ha rosa runde lys på speilplater. Skal være litt perler her og der....

ysj ekke no flink til å forklare.

Skrevet

Hvorfor ikke pynte med slike runde baller med roser???? det er jo litt tøft da!! var det i bryllupet til kronprins håkon og kronprinssesse mette marit de gjorde det eller i dåpen til prinsesse ingrid???

Jeg synes det er veldig dekorativt ihvertfall, men det blir jo forhooldsvis dyrt da, for en må jo bruke en god del roser for og tette igjen en hel ball

Skrevet
Vi skal ha E-bord

Vi skal pynte bordene med eføy (riktig skrevet?) og oridèer. Eføy på mitten av bordene langs hele, med orkièer her og der. Skal ha rosa runde lys på speilplater. Skal være litt perler her og der....

Akkurat sånn skal vi ha det også!

Bortsett fra at vi skal ha hvite kubbelys på små glassplater.

(Ikea Furuset har forresten sånne glassplater til 5,- kr stk om dagen...)

Skrevet

Flere som har kjøpt glassplater på Ikea.? hehe! :-)

Skrevet

Me prøvedekka salongbordet vårt her ein dag berre for å få litt "feeling" :)

- Det såg heilt fantastisk ut, og me fekk prøvd ut masse ulike forslag.

Det beste forslaget hadde festarmannen, så det går me for.

¤ Me har kvite dukar, kjøpt på SparKjøp.

¤ Glas og tallerknar og bestikk låner me i festlokalet.

¤ Midt på bordet legg me falske mørkeraude rosekronblad, med "vassdropar" på, kjøpt på Nordbye's fargehandel (No1).

¤ Me skal ein tur på Løiten lys og sjå om dei har fine kubbelys (eller noko anna, kanskje roselys) som me skal setja med eit visst mellomrom.

¤ Og så kjem det brusflaskegrupper innimellom og blomster oppstasar med lange eføyrankar utover dei nydelege falske rosekronblada.

¤ Me skal ha anten ei miniutgåve av invitasjonane, eller ein liten del av dei; i form av serviettringar, som bordkort.

Dette blir heilt superbra, og begge to vart me berre enno meir klare for at DAGEN skal kome! :D

Skrevet

Akkurat sånn skal vi ha det også!

Jeg kjøpte mine til 10 kr på 10`rn :grine:

Har hatt planer om å kjøpe noen til da så da kan jeg gjo gjøre det , takk for tipset

Skrevet

Tror vi kommer til å kjøpe enkle, ganske vide glassvaser på ikea. Disse fyller vi med lysegrønne glass-steiner, og setter lys el. telys oppi. Eller kanskje en limegrønn eller rosa blomst oppi, og noen små blanke telysestaker rundt omkring. Ikke lett dette her! Men har heldigvis 2 mnd og 1 dag igjen til den store dagen, så vi finner nok ut av det! :ler:

Skrevet

Jeg hekler serviettringer av ståltråd som jeg skal pynte med perler i hvitt og blålilla. Så tenkte vi å ha ansamlinger av hvite kubbelys i tre ulike høyder, med blålilla silkebånd knyttet rundt nokså langt nede, på ett eller to av dem... Vi vil ha det veldig enkelt, i hvitt, blålilla og sølv. Men nå er det restauranten som tar seg av pyntingen, slik at vi i all hovedsakk bare kommer med innspill og ideer.

Vi skal ha E-bord, uten for mye krims-krams. Tenker på å bruke ideen til Vigdis_brud2005 sin mamma også, om å legge ut et avlangt speil på bordet, hvor brudebuketten kan legges som pynt utover!

Skrevet

Vi skal ha som alle andre hvite duker på borde og skal sitte i en U. Midt på bordet så skal vi ha et slags tyll stoff (gjennomsiktig stoff, men ikke hullet hvis dere skjønner) i en lilla nyanse, denne skal ligge litt skrukkete med champangefargete roser og organsje calaer . Så skal jeg ha hvite pyramide lys på speilplater kjøpt på Løiten lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...