Gå til innhold

Noen av dere som har avbrutt intervjuene selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig frekt å være den som avbryter et intervju? Har alltid tenkt at det er arbeidsgiveren som setter rammene for intervjuet, og at det er litt frekt å være den som signaliserer at intervjuet er over først. Dette er da på jobber man innser at man ikke egentlig er så interessert i når det kommer til stykket.

Anonymkode: 25695...73d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gjorde det en gang for mange år siden. Jeg bodde i Stockholm på den tiden, og på et kontor søkte de folk fra hele Norden. Jeg søkte naturligvis på jobb i den norske gruppen. Da jeg satt der, så virket alt såre vel, vi kom godt overens og jeg følte at denne jobben, den får jeg. Så sier plutselig kvinnen at jobben er en DELTIDSSTILLING. Det kan man jo ikke leve av, og det sto heller ikke et ord nevnt om deltid noe annet sted. Da beklaget jeg og reiste meg opp, og sa "Åh...Beklager, men det var jeg ikke klar over. Det er nå en gang sånn at det er penger vi lever av, og jeg har dessverre ikke muligheten til å leve på en deltidsinntekt. Ha det bra".

Kvinnen som intervjuet meg så litt forvirret ut først, men det virket også som hun tok en sjefsbeslutning der og da, før jeg rakk å gå, for hun sa så rolig: "Bare sitt ned igjen. Dette skal vi ordne. Vi vil veldig gjerne ha deg her, og må det en heltidsstilling til, så blir det det".

Jeg fikk jobben, og jobbet heltid der frem til jeg sluttet etter eget ønske for å flytte hjem til  Norge igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...