Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er livet herlig dere!!

Min mann og jeg har hatt - som noen vet - et meget turbulent forhold i lang tid, med sjalusi, depresjoner og alt som følger med. Det tok nesten knekken på oss som par, men i dag skinner solen!

Noen her inne fortalte meg for et års tid siden når min mann fikk seg jobb som gjorde at han var borte 14 uker av gangen, at et slikt forhold ikke ville vare etter alt vi hadde gått igjennom - og at selv om forelskelsen og gleden hver gang han kom hjem kjentes enorm ville det hele gli tilbake til vante rutiner etterhvert - jeg skriver i dag for å fortelle dem at de tok feil! At alle råd om å gå derfra og glemme han, at jeg fortjente bedre osv var lite gjennomtenkte - for i dag er jeg en lykkelig og tilfreds person. Med en følelse av solskinn hver gang han smiler til meg, stryker meg på kinnet og sier jeg er den eneste - og hver gang jeg ser hvor godt han har det nå er jeg så glad jeg kjempet og vant!

Vi har barn sammen, de har også hatt det tøft - men nå sier selv eldstemann han er glad vi fortsatt er en familie. At mor og far fant ut av det sammen med dem - og at vi klarer oss bedre enn mange..

Min mann jobber fortsatt turnus på 14 uker - det er vanvittig lenge å være borte fra familien, vanskelig for den minste av ungene å forholde seg til - men det fungerer fordi vi vil ha en fremtid sammen og arbeidsmarkedet her vi bor ikke gir så mange valg..

Det jeg håper med dette er at selv om noen av dere føler at hverdagen butter imot, at alt er svart og håpløst er det først når du gir opp håpet alt rakner. Dersom du beholder troen på at dette skal gå bra, vil håpet gi deg den styrken du trenger for å lykkes i de fleste av dine vonde dager!

Ikke la andre fortelle deg hva du skal tenke, føle eller gjøre - selv om det der og da er "gå din vei" du vil høre er det ikke sikkert det er et riktig valg å ta for fremtiden.

Du må tenke selv, føle selv og kjenne deg selv for å ta dine valg..

Alt for mange av oss lar seg styre av hva andre mener, tenker og tror - hva med å tenke selv, mene selv og holde din tro som et lys i mørket - da finner du veien ut av det dype og vanskelige..

I dag skinner solen på meg. Det kjennes varmt og godt, gir meg livskraft og glede over livet mitt..

La solen gi deg litt lys og glede også i form av tiltro til deg selv og din kjære, ærlighet rundt hva du tenker og føler og kjærlighet nok til å la den andre ha sine feil og mangler, tanker og følelser og del det med hverandre for det det er der og da......

Selv den bratteste bakke tar en gang slutt...

Kane

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da er livet herlig dere!!

De ordene er vel noen av de fineste som finnes. Lykke til videre i livet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...