AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Jeg skjønner meg ikke på stebarnas mor.. Hver eneste gang hennes kjæreste skal forandre på pappaukene så må hun også gjøre det. Fordi de skal ha de barnefrie dagene sammen. Det er argumentet.. Så denne gangen skal stemor kjærestes eks, ta med seg barna på slekts treff i påsken. Da var det så veldig viktig at vi tok "våre" barn i påsken også.. Vi har felles barn i tillegg, og har aldri barnefri. Så for vår sin del er det jo helt i orden at barna kommer.. Vi hadde heller ikke lagt noen planer for påsken ennå.. Det jeg ikke skjønner er, at når de har barn i huset kun annenhver uke, at de orker å snu på rutinene for egne barn fordi de absolutt skal ha "fri" fra barna sine.... idiotisk spør du meg.. Hva er tankegangen for slike mødre?? de må da finnes her inne?? Ønsker dere ikke tid med barna deres?? Dette er jo en gylden mulighet til å kun være dere, uten halvsøsken og stesøsken tilstede?? Anonymkode: b88ca...67f 7
Nicathv Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Høres ut som logisk tankegang. Sikkert flott for dem med voksentid uten barn. Hvorfor gjør det deg så veldig opprørt? 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Nicathv skrev: Høres ut som logisk tankegang. Sikkert flott for dem med voksentid uten barn. Hvorfor gjør det deg så veldig opprørt? Ja.. å unngå påskeferie med barna sine fremfor alenetid med kjæresten (noe de har annenhver uke hele året ellers) syns jeg er forferdelig dårlig av en forelder. Spesiellt når de får tid kun, DE sammen, for en gangs skyld.. Anonymkode: b88ca...67f 13
Nicathv Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.. å unngå påskeferie med barna sine fremfor alenetid med kjæresten (noe de har annenhver uke hele året ellers) syns jeg er forferdelig dårlig av en forelder. Spesiellt når de får tid kun, DE sammen, for en gangs skyld.. Anonymkode: b88ca...67f Tar de aldri barna på ferier og slikt? Isåfall er det litt rart ja. Ellers tenker jeg at så lenge barna ikke har det fælt og det ikke går ut over noen, så burde du slutte å tenke så mye på hvordan andre mennesker lever livene sine. Er du litt sjalu på alenetiden deres kanskje? 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, Nicathv skrev: Tar de aldri barna på ferier og slikt? Isåfall er det litt rart ja. Ellers tenker jeg at så lenge barna ikke har det fælt og det ikke går ut over noen, så burde du slutte å tenke så mye på hvordan andre mennesker lever livene sine. Er du litt sjalu på alenetiden deres kanskje? jo, de drar på sommerferie og påskeferie når de har alle barna og reiser sammen... Det går jo ut over alles rutiner dette... Selv om vi aldri har problemer med å ha barna så er det jo ikke det som er avtalen.. Og jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor hun må snu om på samværet og styre sånn kun fordi hun skal ha barnefri.. Men jeg er sikkert helt blåst som tenker slik... Jeg er ikke sjalu! Jeg er SÅ takknemlig for at jeg har barna min 100% Anonymkode: b88ca...67f 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner meg ikke på stebarnas mor.. Hver eneste gang hennes kjæreste skal forandre på pappaukene så må hun også gjøre det. Fordi de skal ha de barnefrie dagene sammen. Det er argumentet.. Så denne gangen skal stemor kjærestes eks, ta med seg barna på slekts treff i påsken. Da var det så veldig viktig at vi tok "våre" barn i påsken også.. Vi har felles barn i tillegg, og har aldri barnefri. Så for vår sin del er det jo helt i orden at barna kommer.. Vi hadde heller ikke lagt noen planer for påsken ennå.. Det jeg ikke skjønner er, at når de har barn i huset kun annenhver uke, at de orker å snu på rutinene for egne barn fordi de absolutt skal ha "fri" fra barna sine.... idiotisk spør du meg.. Hva er tankegangen for slike mødre?? de må da finnes her inne?? Ønsker dere ikke tid med barna deres?? Dette er jo en gylden mulighet til å kun være dere, uten halvsøsken og stesøsken tilstede?? Anonymkode: b88ca...67f Voksentid uten barn, hva er galt med det? Så lenge barna ser mor like mye som far er det vel ikke et problem for andre enn deg? Jeg har et "barn" på 15, som er annenhver uke hos far. Jeg og mannen min har vært gift i 12 år, og har ingen barn sammen. Han har heller ikke barn fra før. Tiden med oss alene er GULL verdt! Kunne ikke tenke meg flere barn og sitte låst 24/7 og være prisgitt barnevakter.. Heldigvis har jeg en mann som er enig i det. Vi er glade for det vi har, men har aldri villet ha flere. Nå er "barnet" stort og krever ikke det samme som en 6-7åring, men likevel. Barnefri er gull verdt. Hvorfor kan du ikke unne dem tiden alene? Er du sjalu fordi DU aldri har den muligheten til å være "bare deg selv"? Anonymkode: 76cf8...303 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Voksentid uten barn, hva er galt med det? Så lenge barna ser mor like mye som far er det vel ikke et problem for andre enn deg? Jeg har et "barn" på 15, som er annenhver uke hos far. Jeg og mannen min har vært gift i 12 år, og har ingen barn sammen. Han har heller ikke barn fra før. Tiden med oss alene er GULL verdt! Kunne ikke tenke meg flere barn og sitte låst 24/7 og være prisgitt barnevakter.. Heldigvis har jeg en mann som er enig i det. Vi er glade for det vi har, men har aldri villet ha flere. Nå er "barnet" stort og krever ikke det samme som en 6-7åring, men likevel. Barnefri er gull verdt. Hvorfor kan du ikke unne dem tiden alene? Er du sjalu fordi DU aldri har den muligheten til å være "bare deg selv"? Anonymkode: 76cf8...303 Det er jeg enig i.. Alle trenger det.. Og det har de annenhver uke hele året. Dette har ikke noe med at jeg ikke unner dem det.. Jeg tenker på barnas beste.. De hadde garantert hatt utrolig godt av tid sammen med sin mor, uten ste søsken og stebarn tilstede.. Anonymkode: b88ca...67f 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.. å unngå påskeferie med barna sine fremfor alenetid med kjæresten (noe de har annenhver uke hele året ellers) syns jeg er forferdelig dårlig av en forelder. Spesiellt når de får tid kun, DE sammen, for en gangs skyld.. Anonymkode: b88ca...67f Enig med deg! Tenk så fint for barna å få være med mor alene, uten stesøsken og uten stefar. Slike foreldre tenker mer på seg selv enn ungene.. Det som er synd er at det hadde ikke hjulpet å si nei heller. De ser bare egne behov. Mitt barn elsker tiden her når stefar og stesøsken er borte på noe, slik at det bare er oss her. Ofte sender jeg fellesbarnet med far også, slik at mitt særkullsbarn får meg helt for seg selv Anonymkode: b503a...7fd 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg! Tenk så fint for barna å få være med mor alene, uten stesøsken og uten stefar. Slike foreldre tenker mer på seg selv enn ungene.. Det som er synd er at det hadde ikke hjulpet å si nei heller. De ser bare egne behov. Mitt barn elsker tiden her når stefar og stesøsken er borte på noe, slik at det bare er oss her. Ofte sender jeg fellesbarnet med far også, slik at mitt særkullsbarn får meg helt for seg selv Anonymkode: b503a...7fd ja, jeg kan ikke skjønne at de som kommenterer her ikke ser den.. Men det er nok fordi jeg er stemor som skriver her.. Anonymkode: b88ca...67f 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Folk klarer tydeligvis ikke lese hva du skriver. Ikke bry deg om de som skal provosere deg med at du er sjalu. Det er helt klart ikke greit at barnas mor skal diktere når dere skal ha barna på den måten. En samværsavtale skal holdes, og bytte av samværsuker burde gjøres ytterst sjeldent. Barn trenger en stabil hverdag med rutiner, ikke føle seg som en kasteball mellom to hjem. Når man har så mange barnefrie uker i året, så ser jeg virkelig ikke behovet for å insistere på å få endre samvær så ofte. Jeg foreslår at dere begynner å nekte en gang iblant, og si at hun for holde seg til avtalen. Hun har ingen rett til å bestemme deres kalender gang på gang. Anonymkode: 725d8...3db 12
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 Har dere ikke faste rutiner på sånt? Her har vi annenhver påske, bytter på i juleuka, annenhver vinterferie og høstferie. Sommerferien også bestemt i god tid. Dette er helt fast, og vi vet da hva vi har å forholde oss til. Anonymkode: 39d91...fb7 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i.. Alle trenger det.. Og det har de annenhver uke hele året. Dette har ikke noe med at jeg ikke unner dem det.. Jeg tenker på barnas beste.. De hadde garantert hatt utrolig godt av tid sammen med sin mor, uten ste søsken og stebarn tilstede.. Anonymkode: b88ca...67f Helt enig med deg! Etter at vi ble skilt, ble far sammen med ei dame som hadde 4 små barn. Datteren min savnet alenetid med sin far veldig mye, og gråt ofte på tlf over at han aldri hadde alenetid med henne. Hun var jo glad i han, men opplevde ikke at han ville være kun sammen med henne. De andre 4 barna var alltid til stede, og moren deres likte ikke at han skulle gjøre noe uten hele hennes flokk. Det var sårt! Anonymkode: 656fb...b20 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 Enig med deg i dette. Veldig spesielt at de skal ha "fri" når de har barnefri annenhver uke. Påsken er vel familietid, forstår ikke foreldre som ikke vil tilbringe mest mulig tid med barna. Jeg er alenemor og har barnet mitt stort sett i alle ferier, fordi far og ny samboer liker best å ha ferier alene.Hun har ingen barn og de har ikke barn sammen. Men jeg er blitt så vant til det, at det hadde vært veldig trist å være uten barnet mitt i ferier. Og jeg vil heller ikke at barnet mitt skal være hos far når han helst vil ha fri. Anonymkode: 641b0...e7c 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere ikke faste rutiner på sånt? Her har vi annenhver påske, bytter på i juleuka, annenhver vinterferie og høstferie. Sommerferien også bestemt i god tid. Dette er helt fast, og vi vet da hva vi har å forholde oss til. Anonymkode: 39d91...fb7 jo.. men av og til så skjer det jo uforutsette ting som gjør at vi bytter.. som for eks. slekststreff, bryllup osv.. 2 minutter siden, Sariou skrev: Hvor ofte er det snakk om da? tre fire ganger i året bare.. så det er ikke krise.. men jeg skjønner bare ikke tankegangen Anonymkode: b88ca...67f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 Det er ikke alle som er glad i å være sammen med barn alltid. Foreldre er forskjellig sånn sett og det er det du merker. Jeg tror du egentlig forstår «oppførselen» da jeg antar du kjenner dama? Men sier at du ikke «fatter» fordi du ikke hadde gjort det selv. Kansje denne dama rett og slett er en type forelder som prioriterer voksentid. Egoistisk? Ja kansje. Ihvertfall når hun aldri unner datteren tid med faren. Anonymkode: cf70e...80e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: vi bytter.. som for eks. slekststreff, bryllup osv.. 7 minutter siden, Sariou skrev: Hvor ofte er det snakk om da? tre fire ganger i året bare.. så det er ikke krise.. men jeg skjønner bare ikke tankegangen Hun bytter tre fire ganger i året for å ha pleie voksentid/forhold? Eller er det hver uke? Anonymkode: cf70e...80e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 kommer en tid når ungene skjønner de blir nedprioritert. Det er det jeg ikke skjønner at voksne kan påføre sine egne barn, en følelse av å ikke bli prioritert. De er ikke så gamle før de skjønner det. Anonymkode: c18be...87a 2
Katten.2.0 Skrevet 5. mars 2018 #19 Skrevet 5. mars 2018 Høres kjipt ut både for barna, og dere som hele tiden må endre planer. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #20 Skrevet 5. mars 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: jo, de drar på sommerferie og påskeferie når de har alle barna og reiser sammen... Det går jo ut over alles rutiner dette... Selv om vi aldri har problemer med å ha barna så er det jo ikke det som er avtalen.. Og jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor hun må snu om på samværet og styre sånn kun fordi hun skal ha barnefri.. Men jeg er sikkert helt blåst som tenker slik... Jeg er ikke sjalu! Jeg er SÅ takknemlig for at jeg har barna min 100% Anonymkode: b88ca...67f Nei,du er ikke blåst som tenker sånn. Rart at noen tror du er sjalu fordi du har barna dine 100 % og ikke har jevnlig barnefri. Jeg vil si det er mye mer naturlig å ønske å ha barna sine mest mulig, selv om det ikke lar seg gjøre for mange. Mange føler jo sorg (ved feks 50/50 fordeling) i tiden de ikke har barna sine. Anonymkode: 641b0...e7c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå