CannibalLektor Skrevet 5. mars 2018 #21 Del Skrevet 5. mars 2018 Feminisme er en gave fra Gud. Det gjør det lettere for menn å vite hvem de skal holde seg unna. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GiftMann38 Skrevet 5. mars 2018 #22 Del Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: De to løsningene jeg kan se er at menn begynner å dele på ansvaret eller at folk slutter å få barn. Det førstnevnte er klart å foretrekke med tanke på framtiden for Norge. Anonymkode: a97ff...3f5 Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men hos oss så deler vi 50/50 på det aller meste. Har ikke inntrykk av at menn jeg omgås ikke tar ansvar for barna sine heller, men det kommer nok an på hvilket miljø man vanker i dette. En annen sak er hvilken effekt det hadde på min kone å få barn. Før vi fikk vår første var hun helt klar på at vi skulle dele permisjonen 50/50 - jeg endte opp med å få 10 uker, aller nådigst fordi jeg måtte ta de ukene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #23 Del Skrevet 5. mars 2018 7 minutter siden, GiftMann38 said: Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men hos oss så deler vi 50/50 på det aller meste. Har ikke inntrykk av at menn jeg omgås ikke tar ansvar for barna sine heller, men det kommer nok an på hvilket miljø man vanker i dette. En annen sak er hvilken effekt det hadde på min kone å få barn. Før vi fikk vår første var hun helt klar på at vi skulle dele permisjonen 50/50 - jeg endte opp med å få 10 uker, aller nådigst fordi jeg måtte ta de ukene 50/50 er imponerende, så kudos til dere for å ha greid det, men det er veldig mange heltidsarbeidende par som kjører tradisjonelle kjønnsroller hovedsakelig fordi mannen nekter å gjøre "kvinnearbeid". Anonymkode: a97ff...3f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PeleWasShite Skrevet 5. mars 2018 #24 Del Skrevet 5. mars 2018 Vil påstå at den største trusselen fra "3rd wave" feminisme er imot kvinner selv, i og med at det er en ideologi som egentlig infantiliserer kvinner, og ser ned på dem som om de var noen ultraskjøre skapninger som er helt avhengige av å løftes opp og frem av kollektivet for å komme noen vei. Moderne feminisme ser i det minste på menn som sterke, innflytelsesrike og dominante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GiftMann38 Skrevet 5. mars 2018 #25 Del Skrevet 5. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: 50/50 er imponerende, så kudos til dere for å ha greid det, men det er veldig mange heltidsarbeidende par som kjører tradisjonelle kjønnsroller hovedsakelig fordi mannen nekter å gjøre "kvinnearbeid". Anonymkode: a97ff...3f5 Ja, det er mange kvinner som gjør dårlig forarbeid når de velger partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 5. mars 2018 #26 Del Skrevet 5. mars 2018 Radikalfeministene er nok like mye en trussel mot kvinner som mot menn, gitt at de sliter med å forholde seg til virkeligheten og dermed kommer med feilslåtte løsninger på reelle problemstillinger. Videre er det et stort sprik mellom hva radikalfeministene og kvinner flest ønsker. Få ting er så talende som når radikalfeministene står utenfor kinoen og skriker mot filmen kvinner flokker til for å se, eller radikalfeministen som ber den 17 år gamle jenta "suge pikk" fordi hun har et annet standpunkt enn henne selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 5. mars 2018 #27 Del Skrevet 5. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: "Som jag ser det är vårt land utsatt för en radikal feministisk indoktrinering av sådan magnitud att det kommer skapa ett eko i flera generationer framåt. Det är nog nu", skriver Johan Mparmpagiannis.https://www.metro.se/artikel/debatt-radikal-feminism-ett-hot-mot-våra-pojkar-och-män Hva mener dere? Er dere enige, er feminisme en alvorlig trussel mot våre gutter og menn eller er det en overdrivelse? Anonymkode: c7d28...035 Femiminisme, nei! Ekstremfeminisme, ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #28 Del Skrevet 5. mars 2018 17 minutter siden, GiftMann38 said: Ja, det er mange kvinner som gjør dårlig forarbeid når de velger partner. Din første tanke var altså å legge skylden på kvinnene. Det faller deg ikke inn at feilen kanskje ligger hos disse mennene som mener andre skal jobbe ekstra for at de skal få sitte på ræva? Det viser jo i så fall at den svenske feministen over her har helt rett. Anonymkode: a97ff...3f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #29 Del Skrevet 5. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Din første tanke var altså å legge skylden på kvinnene. Det faller deg ikke inn at feilen kanskje ligger hos disse mennene som mener andre skal jobbe ekstra for at de skal få sitte på ræva? Det viser jo i så fall at den svenske feministen over her har helt rett. Anonymkode: a97ff...3f5 Menn jobber langt mer en kvinner og det er menn som har blitt sendt i diverse kriger så slutt å syt. Anonymkode: 017cd...da2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #30 Del Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Feminismens mål har alltid vært å undertrykke gutter og menn for å skape et overherredømme for kvinner. Så ja, feminisme er en trussel mot gutter og menn, men også mot jenter og kvinner. Feminisme har ikke gjort noe som helst godt for gutter eller menn, men den har heller ikke gjort noe godt for jenter eller kvinner. Det er de som kjemper for likestilling som har oppnådd alt det positive for menn og kvinner, ikke feministene. Anonymkode: 17289...368 Det er tull, og historieløst. Ingen stemmerett for kvinner uten feminister. Ingen bedre arbeidsvilkår. Bakvendt abortpolitikk. Større mangel på respekt for kvinner uten feminister. Les deg opp. Anonymkode: ae118...80e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #31 Del Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Menn jobber langt mer en kvinner og det er menn som har blitt sendt i diverse kriger så slutt å syt. Anonymkode: 017cd...da2 Du syter jo selv. Du vil ha alt. Alle får dele. Anonymkode: ae118...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #32 Del Skrevet 5. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Du syter jo selv. Du vil ha alt. Alle får dele. Anonymkode: ae118...80e Jeg syter ikke, men konstaterer fakta. https://www.aftenposten.no/norge/i/0EMVA/Fa-land-har-flere-kvinner-i-deltidsarbeid-enn-Norge Anonymkode: 017cd...da2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #33 Del Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syter ikke, men konstaterer fakta. https://www.aftenposten.no/norge/i/0EMVA/Fa-land-har-flere-kvinner-i-deltidsarbeid-enn-Norge Anonymkode: 017cd...da2 Ja, slik er det i Norge, og hva så. Hva er poenget? Dette er selvfølgelig en uting, men er det på grunn av feminismen? I Asia jobber kvinnene mer enn mannfolka som sitter på ræva og drikker opp penga. Det er også en uting. Hvorfor skjer det, da? Her er det mange faktorer. Anonymkode: ae118...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #34 Del Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, slik er det i Norge, og hva så. Hva er poenget? Dette er selvfølgelig en uting, men er det på grunn av feminismen? I Asia jobber kvinnene mer enn mannfolka som sitter på ræva og drikker opp penga. Det er også en uting. Hvorfor skjer det, da? Her er det mange faktorer. Anonymkode: ae118...80e Poenget var at brukeren hevdet at menn er late og lever på kvinner. Noe som selvfølgelig ikke stemmer. Anonymkode: 017cd...da2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #35 Del Skrevet 5. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Menn jobber langt mer en kvinner og det er menn som har blitt sendt i diverse kriger så slutt å syt. Anonymkode: 017cd...da2 Lønnet arbeid, ja, men det er likevel kvinnene som ALDRI har fri, selv nå i 2018. Du vet at da mennene ble sendt i krigen måtte kvinnene alene ta seg av alt hjemme? De måtte ta over mennenes jobb til en brøkdel av lønnen de fikk, og da mennene kom tilbake ble de kastet på hodet ut igjen. Det er dere som syter. Takler visst ikke å ikke lenger være familiens overhode og overordnet som menneske bare på grunn av kjønnet deres? Anonymkode: a97ff...3f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GiftMann38 Skrevet 5. mars 2018 #36 Del Skrevet 5. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Din første tanke var altså å legge skylden på kvinnene. Det faller deg ikke inn at feilen kanskje ligger hos disse mennene som mener andre skal jobbe ekstra for at de skal få sitte på ræva? Det viser jo i så fall at den svenske feministen over her har helt rett. Anonymkode: a97ff...3f5 Det er nå engang sånn kjønnsmarkedet er at det gjerne er kvinner som velger. Da må de gjøre bedre valg, enkelt og greit, hvis det er et så utbredt problem å få ting til å fungere på hjemmebane. Det er faktisk ikke alt i livet som kan løses av din far eller av det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 5. mars 2018 #37 Del Skrevet 5. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 50/50 er imponerende, så kudos til dere for å ha greid det, men det er veldig mange heltidsarbeidende par som kjører tradisjonelle kjønnsroller hovedsakelig fordi mannen nekter å gjøre "kvinnearbeid". Anonymkode: a97ff...3f5 Kilde? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 5. mars 2018 #38 Del Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lønnet arbeid, ja, men det er likevel kvinnene som ALDRI har fri, selv nå i 2018. Feil, menn jobber mest når en legger sammen lønnet arbeid og husarbeid: Sitat MENN JOBBER MEST, når vi legger sammen yrkesarbeid og husholdningsarbeid. Menn (16-79 år) har 19 minutter lengre arbeidsdag enn kvinner. I den mest intensive livsfasen, 25-44 år, jobber menn 24 minutter lenger. Har paret barn under 7 år, jobber far 9 minutter lenger. Er yngste barn mellom 7 og 19, jobber han 17 minutter lenger. https://www.dagbladet.no/kultur/menn-jobber-mest-kvinner-klager-mest/60226379 Sitat Du vet at da mennene ble sendt i krigen måtte kvinnene alene ta seg av alt hjemme? De måtte ta over mennenes jobb til en brøkdel av lønnen de fikk, og da mennene kom tilbake ble de kastet på hodet ut igjen. Det er dere som syter. Takler visst ikke å ikke lenger være familiens overhode og overordnet som menneske bare på grunn av kjønnet deres? Anonymkode: a97ff...3f5 Kvinnene måtte jobbe mens mennene ble tvunget ut i krigen der mange ble lemlestet og kvestet for livet? Høres ikke ut som en så aller verst deal 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CannibalLektor Skrevet 5. mars 2018 #39 Del Skrevet 5. mars 2018 Russiske kvinner vet hvordan det er å ha mangel på mannfolk De måtte ta jobbene menn vanligvis tok. Derfor har de lært og tenker "aldri igjen", og satser på å bli gode husmødre. For det er bedre for de å være en god husmor som støtter sin mann, enn å ta jobbene til menn. Tygg litt på den, feminazier i Norge. Det er også flere førstegen. feminister som nå innser at de tok feil, og at feminismen vil svikte kvinner mer enn det vil gagne de. Men som alltid, damer må oppleve det og føle på det, før de i det hele tatt kan akseptere at noe sånt er sant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #40 Del Skrevet 5. mars 2018 34 minutter siden, GiftMann38 said: Det er nå engang sånn kjønnsmarkedet er at det gjerne er kvinner som velger. Da må de gjøre bedre valg, enkelt og greit, hvis det er et så utbredt problem å få ting til å fungere på hjemmebane. Det er faktisk ikke alt i livet som kan løses av din far eller av det offentlige. Det er vanskelig å gjøre bedre valg når en stor del av mennene selv i 2018 forventer å degges med og kjøre egotripp selv når det kommer barn til. Jeg vil si det er en langt bedre løsning om mennene skjerper seg, så ta heller moralprekenen med dem du. Anonymkode: a97ff...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå