HalldirV2 Skrevet 5. mars 2018 #81 Del Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, det skyldes at jeg har lite erfaring med menn som i særlig grad hjelper til inne. Min far, mine brødre og eks har vært lite nyttige sånn sett så dem regner jeg ikke med. Det finnes visstnok menn som bidrar mer, men dem har ikke jeg møtt. Ifølge mine venninner er det lite hjelp å få fra deres menn også. Nå klarer jeg alt, både ute og inne selv, og jeg bruker merkelig nok ikke særlig mye mer tid enn da jeg "bare" stod for innedelen. Anonymkode: a97ff...3f5 Javel, da bør du og dine venninner virkelig bytte jaktmarker. Dere må ha funnet alle unntakene blant oss menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 5. mars 2018 #82 Del Skrevet 5. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det skyldes at jeg har lite erfaring med menn som i særlig grad hjelper til inne. Min far, mine brødre og eks har vært lite nyttige sånn sett så dem regner jeg ikke med. Det finnes visstnok menn som bidrar mer, men dem har ikke jeg møtt. Ifølge mine venninner er det lite hjelp å få fra deres menn også. Nå klarer jeg alt, både ute og inne selv, og jeg bruker merkelig nok ikke særlig mye mer tid enn da jeg "bare" stod for innedelen. Anonymkode: a97ff...3f5 Synd at du har gjort så dårlig valg med tanke på menn. Samtidig er det nok ikke særlig smart av deg å forkaste forskning og heller basere deg på fordommene du har bygget opp gjennom nevnte valg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 5. mars 2018 #83 Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) 9 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Ja. Jeg tenker sånn ærlig at begge kjønn blir utsatt for denne kontrollen. Kvinner blir fortsatt "fortalt" at de må være på en viss måte av menn og omvendt. Kvinner blir også fortalt at de må være på en viss måte av andre kvinner. Jeg er singel og barnløs og over 30 (utgått på dato m.a.o) og jeg jobber deltid. Jeg blir av både kvinner og menn fortalt ting som at: Jeg bidrar ikke nok i samfunnet,jeg er lat som jobber deltid,jeg er utgått på dato,ingen menn vil ha en leftover som meg,det er forsent å få barn,jeg må jobbe 100% fordi jeg har tid til det osv osv. I grunnen ganske slitsomt å høre på men jeg lukker ørene for det maset der. Ja, det er destruktivt. Ennå mere destruktivt blir det når radikalfeministene får satt dette ut i livet på sånne måter at det har fått konsekvenser for hvor stort frafall det er i videregående skole, fordi det er jenters kvaliteter som har vært oppmuntret og idealisert og tilrettelagt for i mange tiår- som et mottrekkk til at mange mente kvinner ikke skulle gå høyere utdanning i mange hundre år... Vi ser det på frafallsstatiskikken i Norge i dag. Vi ser det på at mange gutter blir skoletapere. På sikt taper hele samfunnet. Det starter i klasserommet der "de flinke pikene" får mest oppmerksomhet, mest oppmuntring og mest ros. (Tilslutt er den flinke piken så utsatt for forventningspress at hun blir utbrent. Det er også en dårlig greie...) Jentene blir løftet frem og gutters egenskaper blir devaluert. De er bråkete, tar mye plass, det de er opptatt av er lite verdt i akademisk forstand osv osv. Radikalfeminismen er noe annet enn hvem som skal eller ikke skal få samme lønn for samme arbeid. Den beveger seg helt inn til hvem som skal og hvem som ikke skal få oppfordringer til å snakke mere høyt i timen på gymnaset... Endret 5. mars 2018 av Tøytigern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 5. mars 2018 #84 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg syns det blir en jævla masse useriøst prat her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 5. mars 2018 #85 Del Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske mange moderne kvinns som kan både måke, klippe gress og mekke litt på bil. Dessuten kan ikke alle menn vedlikeholde et hus. Så dette blir jo rent hypotetisk. Man skal selvfølgelig anerkjenne _alt_ hjemmearbeid, men det er ikke så mange jeg kjenner som har så handy menn. Og det kan jo også virke som du skriver om den moderne mannen i tillegg, siden du skriver at han hjelper til i det daglige husarbeidet. Så her virker det som du har blanda litt tidsperspektiver, rett og slett. Anonymkode: ae118...80e Men nå tar du innlegget mitt ut av kontekst, skal du besvare det er det fint om du også leser de andre, og særlig det første. Jeg skriver heller ikke at damer ikke kan gjøre vedlikehold, eller at alle menn kan det. Hvorfor du føler det er relevant i forhold til hva jeg har skrevet forstår jeg ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 5. mars 2018 #86 Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) 1 time siden, Tøytigern skrev: Ja, det er destruktivt. Ennå mere destruktivt blir det når radikalfeministene får satt dette ut i livet på sånne måter at det har fått konsekvenser for hvor dtort frafall det er i videregående skole, fordi det er jenters kvaliteter som har vært oppmuntret og idealisert og tilrettelagt for i mange tiår- som et mottrekkk til at mange mente kvinner ikke skulle gå høyere utdanning i mange hundre år... Vi ser det på frafallsstatiskikken i Norge i dag. Vi ser det på at mange gutter blir skoletapere. På sikt taper hele samfunnet. Det starter i klasserommet der "de flinke pikene" får mest oppmerksomhet, mest oppmuntring og mest ros. (Tilslutt er den flinke piken så utsatt for forventningspress at hun blir utbrent. Det er også en dårlig greie...) Jentene blir løftet frem og gutters egenskaper blir devaluert. De er bråkete, tar mye plass, det de er opptatt av er lite verdt i akademisk forstand osv osv. Radikalfeminismen er noe annet enn hvem som skal eller ikke skal få samme lønn for samme arbeid. Den beveger seg helt inn til hvem som skal og hvem som ikke skal få oppfordringer til å snakke mere høyt i timen på gymnaset... Problemet med skolen er hele den "sitt stille" tankegangen. Der gjør jentene det bedre. Det å være praktisk feks yrkesfag,er det et overtall av gutter,og av en god grunn. Da jeg gikk på barneskole på 90-tallet derimot var det bråkerne som fikk oppmerksomheten. Det var de som lærerne brukte tid og ressurser på og som vi andre måtte tilpasse oss etter. Det var mange klassetimer som gikk bort i tull. Men der ble også de som gjorde det bra tatt hånd om,både gutter og jenter. Vi må bare snu ryggen til de radikale. Det gjør jeg allerede. Mange andre kvinner gjør også det. Endret 5. mars 2018 av SunnivaOslo Autocorrect 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #87 Del Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Ja, det er destruktivt. Ennå mere destruktivt blir det når radikalfeministene får satt dette ut i livet på sånne måter at det har fått konsekvenser for hvor dtort frafall det er i videregående skole, fordi det er jenters kvaliteter som har vært oppmuntret og idealisert og tilrettelagt for i mange tiår- som et mottrekkk til at mange mente kvinner ikke skulle gå høyere utdanning i mange hundre år... Vi ser det på frafallsstatiskikken i Norge i dag. Vi ser det på at mange gutter blir skoletapere. På sikt taper hele samfunnet. Det starter i klasserommet der "de flinke pikene" får mest oppmerksomhet, mest oppmuntring og mest ros. (Tilslutt er den flinke piken så utsatt for forventningspress at hun blir utbrent. Det er også en dårlig greie...) Jentene blir løftet frem og gutters egenskaper blir devaluert. De er bråkete, tar mye plass, er lite verdt i akademisk forstand osv osv. Radikalfeminismen er noe annet enn hvem som skal eller ikke skal få samme lønn for samme arbeid. den beveger seg helt inn til hvem som skal og hvem som ikke skal få oppfordringer til å snakke mere høyt i timen på gymnaset... Men er dette på grunn av det noen kaller radikalfeminisme? Jeg er nysgjerrig, og ønsker gjerne å forstå utviklingen i skole og utdanning. Var det et mål for skolen å tilrettelegge for jenter? Eller har dette med andre faktorer å gjøre? Jentene dropper riktignok ikke ut, men lider av stress og humørsvingninger. Det er trappet ned på mer praktiske fag (men kvinner hadde også mer praktisk skoleutdanning før), og de har høynet stressnivået. Heldigvis for gutta prøver noen få skoler nå ut stillingen "Helsebror", slik at også gutter får et tilbud hvor de kan få utløp for det emosjonelle, slik som en del jenter gjør hos helsesøster. Men jeg forstår ikke hva radikalfeminismen har med dette å gjøre. Har noen kilder? Anonymkode: ae118...80e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #88 Del Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, SunnivaOslo skrev: Da jeg gikk på barneskole på 90-tallet derimot var det brukerne som fikk oppmerksomheten. Det var de som lærerne brukte tid og ressurser på og som vi andre måtte tilpasse oss etter. Det var mange klassetimer som gikk bort i tull. Men der ble også de som gjorde det bra tatt hånd om,både gutter og jenter. Vi hadde det ikke slik. Bråkerne fikk ikke oppfølging, verken jentene eller guttene. De som ble belønnet var de som satt stille. Men dette var også barneskolen, så det var jo mer praktiske fag i tillegg. Det er jo ikke sånn at guttene faller av på barneskolen. Anonymkode: ae118...80e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 5. mars 2018 #89 Del Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde det ikke slik. Bråkerne fikk ikke oppfølging, verken jentene eller guttene. De som ble belønnet var de som satt stille. Men dette var også barneskolen, så det var jo mer praktiske fag i tillegg. Det er jo ikke sånn at guttene faller av på barneskolen. Anonymkode: ae118...80e Nei. Det forplantet seg videre i ungdomsskolen men ikke så mye på vgs. Jeg husker det var mye bråk og tull fra spesielt en gruppe gutter. Timer ble avbrutt og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #90 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg synes egentlig at skolen generelt bør satse mer på det praktiske. Hvor mye gym har de i uka? To timer? Det er ALT for lite. Og en smile musikk? Og 08.00-14.00 med pensum-kjør? Alt for mye. Tror det ville gagnet både gutter og jenter i skolen med mer lek/trim. Da snakker vi jo om allmennlinja da, det er der det er mest lesing og pugging. Det drepte min motivasjon i hvert fall. Jeg er jente, og kravla såvidt gjennom. Mange av venninnene kom seg gjennom, men flere av dem sleit mye med nerver. Anonymkode: ae118...80e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 5. mars 2018 #91 Del Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes egentlig at skolen generelt bør satse mer på det praktiske. Hvor mye gym har de i uka? To timer? Det er ALT for lite. Og en smile musikk? Og 08.00-14.00 med pensum-kjør? Alt for mye. Tror det ville gagnet både gutter og jenter i skolen med mer lek/trim. Da snakker vi jo om allmennlinja da, det er der det er mest lesing og pugging. Det drepte min motivasjon i hvert fall. Jeg er jente, og kravla såvidt gjennom. Mange av venninnene kom seg gjennom, men flere av dem sleit mye med nerver. Anonymkode: ae118...80e Samme her. Jeg var veldig flink på barneskolen. Likte å lese bøker og sånn men på ungdomsskolen og vgs ble jeg rastløs og var en midt på treet elev. Å lese bøker og å pugge er det kjedeligste som finnes og det eksisterer så mange andre måter å lære ting på. Å se dokumentarer,reise og se ting osv. Likte godt også praktiske ting hvor man skapte noe,ikke bare leste om ting som har blitt skapt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #92 Del Skrevet 5. mars 2018 Unnskyld for at jeg spør, men hva godt har feminismen gjort for noen noensinne? Jeg bare lurer. Anonymkode: 2995b...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 6. mars 2018 #93 Del Skrevet 6. mars 2018 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 6. mars 2018 #94 Del Skrevet 6. mars 2018 Jeg skjønner at hele debatten sporet av når jeg nevnte frafallet i den norske skolen... Alle begynte å snakke om skolen sin og hvordan klassen deres var. Dette er en diskusjon om radikal feminisme. Så mye utenomsnakk i denne tråden og en bevisstløs moderator. Skål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 6. mars 2018 #95 Del Skrevet 6. mars 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, håper virkelig feministene - radikale, liberale eller hva enn det er - tar over verden. Makan til surkete menn det er her inne. Heller fri for mann enn å måtte dra på en som helst skal ha deg som slaven sin. Anonymkode: b7f97...c43 Ja det håper nesten jeg og. Så får dere se hvor lite bygninger, kontorer, biler, teknologi og fremdrift det blir i samfunnet fremover. For ikke å snakke om hvor lite skatt det vil bli betalt inn til felleskapet. For det er nemlig slik at disse sutrende, late, bortskjemte slubbertene av noen ubrukelige hvite gamle gubber, som dere forakter så sterkt, står bak mesteparten av skatteinntektene, teknologivinning og fysisk byggearbeid i dette landet. Huset du bor i er det som regel menn som har bygget. Kjøkkenet du eier er det som regel menn som har montert. Bilen du kjører er det menn som designer og holder ved like. Du har bommet totalt i kritikken. Menn idag bidrar masse i hjemmet. Både med barnestell og pass + husarbeid. Og legg til de tyngre oppgavene som snømåking og husvedlikehold. De fleste ektepar/samboere idag, fordeler oppgavene på den som trives best med det. Og det er som regel jevnt fordelt. Dette viser undersøkelser som går i dybden. Kvinner i norge idag, lever i verdens mest likestillte samfunn i verden. Samtidig er det en liten gruppe norske radikalfeminist kvinner som sutrer mest. Rett skal være rett! Feminismen har vært nyttig i en tid kvinner ikke hadde likestilling. Nå er det avleggs. Nå tipper det desverre andre veien. Flere og flere menn velger bevisst bort barn og kvinner fordi de heller vil ha kamerater, karriere og friheten til å styre sitt eget liv. Og det er jo bare trist at noen få radikale feminister skal rive ned og ødelegge så mye for et samfunn som virkelig var på riktig vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #96 Del Skrevet 6. mars 2018 19 hours ago, AnonymBruker said: Unnskyld for at jeg spør, men hva godt har feminismen gjort for noen noensinne? Jeg bare lurer. Anonymkode: 2995b...44e Seriøst? Jeg er veldig glad for at tidligere generasjoner feminister sørget for at jeg og alle som kom etter dem kunne skaffe oss høy utdannelse og konkurrere med menn på arbeidsmarkedet. For at jeg kan ha et yrkesliv og ikke må gå hjemme og stulle, og for at det nå er mulig å ha begge deler. Jeg er dypt takknemlig for at de stod på og kjempet for kvinners rettigheter. Takket være dem er jeg ikke et mindreverdig menneske, men har et fullverdig liv og er ikke 100% avhengig av en manns godvilje for å klare meg. Uten feminisme hadde nok norske kvinner hatt det omtrent som kvinnene i visse muslimske deler av verden. Anonymkode: a97ff...3f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trollkarlen Skrevet 6. mars 2018 #97 Del Skrevet 6. mars 2018 Feminismen er sin egen og vestens undergang. Det er ikke kun en trussel mot gutter og menn. Fødselsratene er i dass. Det er jo en grunn til at kvinner har blitt godt kontrollert gjennom tidene. FN har jo en plan for å erstatte hele befolkningen i vesten med migranter fra andre steder. Disse migrantene lider ikke av feminisme og har høy fødselsrate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 6. mars 2018 #98 Del Skrevet 6. mars 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Jeg er veldig glad for at tidligere generasjoner feminister sørget for at jeg og alle som kom etter dem kunne skaffe oss høy utdannelse og konkurrere med menn på arbeidsmarkedet. For at jeg kan ha et yrkesliv og ikke må gå hjemme og stulle, og for at det nå er mulig å ha begge deler. Jeg er dypt takknemlig for at de stod på og kjempet for kvinners rettigheter. Takket være dem er jeg ikke et mindreverdig menneske, men har et fullverdig liv og er ikke 100% avhengig av en manns godvilje for å klare meg. Uten feminisme hadde nok norske kvinner hatt det omtrent som kvinnene i visse muslimske deler av verden. Anonymkode: a97ff...3f5 Tvilsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #99 Del Skrevet 14. mars 2018 På 6.3.2018 den 17.43, Tøytigern skrev: Jeg skjønner at hele debatten sporet av når jeg nevnte frafallet i den norske skolen... Alle begynte å snakke om skolen sin og hvordan klassen deres var. Dette er en diskusjon om radikal feminisme. Så mye utenomsnakk i denne tråden og en bevisstløs moderator. Skål. Det ble stilt vesentlige spørsmål som ennå ikke er svart på. Er det radikalfeminismen som har gjort at gutter faller fra i skolen? I så fall må jo dette forklares og kilder må legges til. Til nå har vi bare spekulasjoner. Omfattende forskning søkes. Og empirien kan ikke utelukkes fra debatten, all den tid dette handler om unge mennesker. Anonymkode: ae118...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 14. mars 2018 #100 Del Skrevet 14. mars 2018 Om det skyldes feminisme kan jeg ikke si, men har inntrykk av at det er mer hårsåre og krenka personer i dag. Alt skal normaliseres. Det skal helst handle om følelser, ikke fornuft. Det mener jeg er uheldig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå