CapriSun Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Hei! Helt ny er på forumet men har lest litt rundt Jeg og min mann har endelig fått alt på plass og føler oss nå klare for å få et barn inn i livet vårt ❤️ Pstaven ble fjernet for snart to uker siden, men jeg har enda ikke hatt besøk av tante rød. Jeg har forstått det slik at denne delen kan ta tid! Det jeg da lurte på er om man kan få eggløsning før første mensen etter Pstav? Jeg gleder meg masse til tiden fremover og reisen kommer til å bli kjempespennende! :D 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Hehe. Vent til den lille kommer, så blir det ikke alltid happy happy. Anonymkode: b37c1...a18 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hehe. Vent til den lille kommer, så blir det ikke alltid happy happy. Anonymkode: b37c1...a18 Hæ? Hva er dette for et surmaga svar. De fleste på dette forumet ønsker seg jo barn fordi de tror det vil gi glede. Tror ingen innbiller seg at babyer er bare latter og regnbuer altså... Til hi, mens kommer som regel etter første eggløsning. Med pstav kan det ta litt tid, men man vet jo aldri Anonymkode: f92c4...7c7 6
Anonym. Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Jeg fikk tilbake det jeg tror er mensen ca. 10 uker etter uttak av P-stav. Om du ikke har fått tilbake mensen innen 90 dager etter uttak av P-stav, så er du en av de ca. 10% som ikke gjør det. Sjansen for å få tilbake mensen innen 90 dager er med andre ord, stor! Eggløsning kommer ca. 14 dager før mensen, så det stemmer at du kan bli gravid før du får mensen. Fordi kroppen min ga så mange signaler underveis (eller så har jeg aldri vært nødt til å tolke de før nå) så tok jeg graviditetstest ca. hver andre uke for å unngå at det skulle bli usikkert når termin eventuelt var😊 1
CapriSun Skrevet 5. mars 2018 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2018 hmm! Skulle nesten kjøpt meg noen tester bare for å sjekke går till innkjøp i morgen :D
Nerhaj Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 6 timer siden, CapriSun skrev: hmm! Skulle nesten kjøpt meg noen tester bare for å sjekke går till innkjøp i morgen :D Heisann. 😄Jeg tok ut p-stav i fjord (juli) og har siden da hatt mensen en gang i november og en gang i januar. Har ikke hatt siden, og venter spent på om den kommer snart (48 dager siden) . Vi er aktive prøvere, og har prøvd siden juli å bli gravid. Har ett barn fra før på snart 4 år 😄 så litt tid har det gått for vår del dessverre 😢
Ede Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Så spennende å begynne prøvingen! Vi startet ved nyttår og alt jeg hadde lyst til var å snakke om det! HELE tiden!!! For å ikke mase hull i hodet på samboer har jeg vært mye inne på forumet her! Holdt på å sprekke fordi jeg syntes det var så spennende!! Nå har det normalisert seg litt men synes fortsatt det er kjekt å tenke på/prate om. Men slapper mer av nå, er vel naturlig at det går seg litt til. (Og så blir jeg sikkert stresset igjen om det går noen mnd. og vi ikke får det til ) For noen tar det dessverre litt tid, andre blir gravide så snart de har droppet prevensjonen. Det er ingen grunn til at du ikke skal kunne bli gravid før du i det hele tatt får mensen. Men om du forventer det kan du lett bli litt skuffet. Jeg vet noen her inne på forumet synes det er veldig stressende å være prøver og råder alle til å nærmest ikke tenke eller snakke om det slik at de kan få det ut av tankene. Men jeg personlig synes det er veldig gøy å fokusere på. Jeg koser meg med å ta EL (eggløsning) tester og lete etter symptomer! Stresser meg ikke det minste. Hvis du har lyst til å teste så er det lurt bestille billige tester på nett. De er like gode og koster en brøkdel av det de gjør på apoteket. Da slipper du økonomisk ruin allerede før barnet er blitt til. Jeg har også lastet ned FLO appen og registrert syklusen min der. Men for all del jeg sier ikke at du må teste, mange foretrekker å ikke gjøre det. 2
Nerhaj Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, Ede skrev: Så spennende å begynne prøvingen! Vi startet ved nyttår og alt jeg hadde lyst til var å snakke om det! HELE tiden!!! For å ikke mase hull i hodet på samboer har jeg vært mye inne på forumet her! Holdt på å sprekke fordi jeg syntes det var så spennende!! Nå har det normalisert seg litt men synes fortsatt det er kjekt å tenke på/prate om. Men slapper mer av nå, er vel naturlig at det går seg litt til. (Og så blir jeg sikkert stresset igjen om det går noen mnd. og vi ikke får det til ) For noen tar det dessverre litt tid, andre blir gravide så snart de har droppet prevensjonen. Det er ingen grunn til at du ikke skal kunne bli gravid før du i det hele tatt får mensen. Men om du forventer det kan du lett bli litt skuffet. Jeg vet noen her inne på forumet synes det er veldig stressende å være prøver og råder alle til å nærmest ikke tenke eller snakke om det slik at de kan få det ut av tankene. Men jeg personlig synes det er veldig gøy å fokusere på. Jeg koser meg med å ta EL (eggløsning) tester og lete etter symptomer! Stresser meg ikke det minste. Hvis du har lyst til å teste så er det lurt bestille billige tester på nett. De er like gode og koster en brøkdel av det de gjør på apoteket. Da slipper du økonomisk ruin allerede før barnet er blitt til. Jeg har også lastet ned FLO appen og registrert syklusen min der. Men for all del jeg sier ikke at du må teste, mange foretrekker å ikke gjøre det. Haha kjenner meg så igjen i dette du skriver 😂 elsker selv denne spenningen og å «lete» etter eggløsningen å syptomer 😄 spennende er det ihverfall 1
CapriSun Skrevet 7. mars 2018 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2018 3 timer siden, Ede skrev: Så spennende å begynne prøvingen! Vi startet ved nyttår og alt jeg hadde lyst til var å snakke om det! HELE tiden!!! For å ikke mase hull i hodet på samboer har jeg vært mye inne på forumet her! Holdt på å sprekke fordi jeg syntes det var så spennende!! Nå har det normalisert seg litt men synes fortsatt det er kjekt å tenke på/prate om. Men slapper mer av nå, er vel naturlig at det går seg litt til. (Og så blir jeg sikkert stresset igjen om det går noen mnd. og vi ikke får det til ) For noen tar det dessverre litt tid, andre blir gravide så snart de har droppet prevensjonen. Det er ingen grunn til at du ikke skal kunne bli gravid før du i det hele tatt får mensen. Men om du forventer det kan du lett bli litt skuffet. Jeg vet noen her inne på forumet synes det er veldig stressende å være prøver og råder alle til å nærmest ikke tenke eller snakke om det slik at de kan få det ut av tankene. Men jeg personlig synes det er veldig gøy å fokusere på. Jeg koser meg med å ta EL (eggløsning) tester og lete etter symptomer! Stresser meg ikke det minste. Hvis du har lyst til å teste så er det lurt bestille billige tester på nett. De er like gode og koster en brøkdel av det de gjør på apoteket. Da slipper du økonomisk ruin allerede før barnet er blitt til. Jeg har også lastet ned FLO appen og registrert syklusen min der. Men for all del jeg sier ikke at du må teste, mange foretrekker å ikke gjøre det. Jeg har holdt på på samme måte mot gubben min! Så har ikke fått snakka så mye om det i det siste! Men jeg er fortsatt like gira :D Har lagt en haug med slike tester i handlekurven min på ebay så de er nok på vei i posten snart :D Kjøper heller EL-tester der enn på apoteket for eksempel! Hjelpe meg for en pris :O Jeg har vent meg til å ikke forvente å bli gravid med det første! Tar ingen g-tester før jeg i det hele tatt føler at det kan være noe som skjer Men jeg tror det blir veldig spennende! Nå vet jeg ikke hvordan det føles å være gravid, men ifølge en av mine kollegaer så sa hun at hun kjente det kilte i magen nesten helt fra starten av til henne 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå