Gå til innhold

flytte litt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg skal flytte med et relativt lite flyttelass (noen esker, pc og kofferter, ikke et helt hus...) mellom to byer i Norge og lurer på om noen vet om man kan "slenge seg på" et annet flyttelass eller om det går varebiler/lastebiler som tar med seg flere slike lass? Og omtrent pris? Hvordan finner jeg disse - skal jeg henvende meg til vanlige flyttebyråer i byen der jeg bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Finn ut ca antall kubikk flyttelasset ditt utgjør, da blir det lettere for flyttefolkene å regne ut. Du kan ringe til flyttebyråer (eller sende e-post) både der du bor og der du skal flytte til. Særlig dersom du er fleksibel med når du sender og når du skal ha det frem er det stor sjanse for at du kan få plass om det er noe ledig kapasitet eller på et returlass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har lappen kan du leie en varebil på et uteleiefirma der du kan leie fra en by til en annen, og parkere der(det er veldig vanlig). Har et vennepar som flytta fra stavanger til risør, de betalte ca 800kr pluss diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sendte flyttelasset mitt fra en hybel i Nord-Norge til Sør-Norge med Posten. Leverte pappeskene mine på en postterminal(?). De ble stablet på en tralle som rommet ganske mye. Det tok noen dager før lasset var fremme. Jeg husker dessverre ikke hvor mye jeg betalte for dette var 9 år siden, men siden jeg var student var det nok et billig alternativ.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv i første rekke å høre med flytterbyrå om de har ledig kapasitet. De har andre rutiner på å beskytte og sikre last underveis enn standard transportfirma. Er jo en fordel om PCen kommer hel fram......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...