AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Sikkert veldig vagt... men noen som har erfaringer med unge kristne mennesker? Jeg matchet med en på tinder, i teksten har han skrevet at han er kristen, aktiviteter og hobbyer. Vi har vært på 2 dater, gått tur, laget mat ute og kost oss. Ikke kysset eller noe, men flørtet en del. Jeg er litt nysgjerrig på hvor kristen han er, men regner med det er mer enn de fleste i og med han har opplyst om det i profilen. Jeg selv er vel ikke veldig kristen men verdiene er fine og lever vel etter de fleste av dem. Noen erfaringer? Anonymkode: 8c1d1...0b2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Jeg er personlig kristen - men det betyr ikke at jeg er I kirka hver søndag feks. Alkohol drikker jeg, med måte og har heller ingen andre ting som begrenser et sosialt liv med tanke på normene vi har. Anonymkode: de22b...9c8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 han kan ikke ha sex før ekteskapet. Heller ikke onanere. Han skal ha god moral og gode verdier - men folk er forskjellige så det er jo bare noe du må finne ut av Er kristen selv og vil påstå at vi er ålreite Anonymkode: 00ea4...795 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: han kan ikke ha sex før ekteskapet. Heller ikke onanere. Han skal ha god moral og gode verdier - men folk er forskjellige så det er jo bare noe du må finne ut av Er kristen selv og vil påstå at vi er ålreite Anonymkode: 00ea4...795 Hæ? Jeg er ugift, kristen med flere barn og onanerer! Dummeste jeg har hørt! Anonymkode: de22b...9c8 2
Måbarefåsiat... Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Det er jo ingen her som kan svare på hvordan han er og hva slags verdier han har i forhold til deg. Det må du snakke med ham om, og så må dere sammen finne ut om dere kan være et par og hvor mye sprik det er i deres forståelse av hva det er å være et godt menneske fx. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 TS her Det jeg er mest redd for er kanskje sexen hehe. Vil ha sex før jeg gifter meg. Anonymkode: 8c1d1...0b2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 De går med bibelen døgnet rundt - sover med den på nattbordet om natta. Drikker ikke alkohol, har ikke sex, onanerer ikke. Drar i kirka hver søndag, ser kun på kristne tvkanaler på tv. Unngår alle serier som viser sex og drikking. Hører på kristen musikk, ber hver kveld før leggetid, ber for og velsigner de som synder. Snakker generelt mest om Jesus og Gud. Går med kors rundt halsen. Anonymkode: 550fc...4e1
Perelandra Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 Kristne er forskjellige som alle andre. Jeg er selv kristen, men kan ikke svare for hvordan han du dater er. Snakk med han og spør! Skulle det bli et fast forhold mellom dere, er det viktig å tenke igjennom om ulike livssyn vil påvirke forholdet. særlig hvis dere får barn kan det bli utfordringer. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 jeg er en kristen ungdom ( 19 blir 20 ) og jeg er samboer med kjæresten min og jeg er personlig ikke jomfru og jeg er selv ett barn som er født utenfor ekteskap, Alkohol er noe jeg drikke av og til ( 1 glass til middagen eller til lørdagskos ) og jeg har ikke vært i en kirke siden i fjor høst og har ikke hatt korset på meg siden sommer i fjor du kan jo prøve deg med ett lite kyss på kinnet så ser du på reaksjonen hans Anonymkode: 0cf36...088
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Du må snakke med han. Vi kristne er i grunn ganske forskjellige. Anonymkode: 88527...415 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Det jeg er mest redd for er kanskje sexen hehe. Vil ha sex før jeg gifter meg. Anonymkode: 8c1d1...0b2 Det finnes to ulike typer kristne mennesker. De konservative og de liberale. De konservative tror på bibelen og lever etter dets normer og verdier. Mens de liberale ikke gjør det. De lever som ateister og andre som ikke tror. For dem er kristendommen ikke alvor på samme måte som for en konservativ kristen. En konservativ kristen er en som er født på nytt og som tar troen på alvor. Man praktiserer ikke sex utenfor ekteskapet, abort er galt, og man praktiserer ikke en homoseksuell legning om man er homofil. . Anonymkode: baea1...577
Perelandra Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes to ulike typer kristne mennesker. De konservative og de liberale. De konservative tror på bibelen og lever etter dets normer og verdier. Mens de liberale ikke gjør det. De lever som ateister og andre som ikke tror. For dem er kristendommen ikke alvor på samme måte som for en konservativ kristen. En konservativ kristen er en som er født på nytt og som tar troen på alvor. Man praktiserer ikke sex utenfor ekteskapet, abort er galt, og man praktiserer ikke en homoseksuell legning om man er homofil. . Anonymkode: baea1...577 Pluss dem som ikke liker å bli satt i bås hverken som liberal eller konservativ! Man kan god være ening med konservative på noen områder, og liberale på andre. Kanskje er man ikke enig med noen av fløyene. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes to ulike typer kristne mennesker. De konservative og de liberale. De konservative tror på bibelen og lever etter dets normer og verdier. Mens de liberale ikke gjør det. De lever som ateister og andre som ikke tror. For dem er kristendommen ikke alvor på samme måte som for en konservativ kristen. En konservativ kristen er en som er født på nytt og som tar troen på alvor. Man praktiserer ikke sex utenfor ekteskapet, abort er galt, og man praktiserer ikke en homoseksuell legning om man er homofil. . Anonymkode: baea1...577 Her tar du feil. Man lever ikke som en ateist bare fordi man har samleie før man gifter seg. Anonymkode: 88527...415 1
kattemama Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tar du feil. Man lever ikke som en ateist bare fordi man har samleie før man gifter seg. Anonymkode: 88527...415 enig, det er ikke rett å dele det opp slikt, det blir veldig feil tenker jeg. Folk har sitt eget forhold til Gud. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, kattemama skrev: enig, det er ikke rett å dele det opp slikt, det blir veldig feil tenker jeg. Folk har sitt eget forhold til Gud. Amen (Tenkte det passet godt i tråden ) Anonymkode: 88527...415 1
kattemama Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Amen (Tenkte det passet godt i tråden ) Anonymkode: 88527...415 hahahahahaha yes yes tenker bare jeg er kristen men jeg tror at Gud og alt det der er mer en Guideline til det gode liv eller noe sånt. Eller lettere sagt: Gud er kjærlighet og glede ikke tvang og du må ditt og du må datt
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke spør han direkte og lar han svare på et så viktig og interessant spørsmål selv? Jeg hadde vært ganske påan med mange slike spørsmål Anonymkode: 1860c...eb7
herzeleid Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 Studerte med en del kristne og det som skilte seg mest ut ved dem var at de var usedvanlig sympatiske og hyggelige, sa aldri et vondt ord om noen, alle drev med sunne aktiviteter og var veldig forsiktige med alkohol. Om en er singel og ser etter en seriøs og ordentlig kjæreste tror jeg kristne miljøer absolutt er et godt valg. 1
Skriblerinna Skrevet 6. mars 2018 #19 Skrevet 6. mars 2018 Jeg hadde styrt unna! En som føler for å opplyse om at han er kristen på en datingprofil, er nok mer kristen enn «jeg har en personlig relasjon til Gud, men plukker ellers litt her og der hva jeg liker fra Bibelen». Sånn hadde jeg tenkt i hvert fall, men du bør jo spørre han. Kan jo bli interessante samtaler av det i det minste. 1
Ymra Skrevet 7. mars 2018 #20 Skrevet 7. mars 2018 Som flere andre har vært inne på - kristne er på ingen måte noen ensartet gruppe. Jeg er selv kristen, men har hatt sex før ekteskapet, drikker alkohol og går ikke veldig ofte i kirken. Er forresten uenig med den ordbruken av "mer kristen" og "personlig kristen", da jeg mener man ikke måler hvor kristen man er og at det er ganske vanskelig å være upersonlig kristen. Det er heller ikke slik at man er enten "konservativ" og bare ser på Visjon-Norge, ikke har sex før ekteskapet, bare henger i kristne miljøer og bare leser kristne aviser, eller man er "liberal" og lever som "alle andre". Man kan fint ha det andre vil karakterisere som konservative verdier og samtidig ikke gå mye i kirken for eksempel. Det høres jo ut som dere har hatt flere fine dater. Mitt råd er å snakke sammen - ikke med tanke på å finne ut "hvor kristen" han er, men om dere har like nok verdier og syn på ting(som sex før ekteskapet for eksempel) til at dette kan være noe å satse på. Siden han la det ut på Tinder-profilen sin er han tydeligvis åpen om troen, og kanskje vandt med å snakke om slike temaer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå