Gå til innhold

Vonde følelser for at han jeg dater ligger med andre...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg overanalyserer og vurderer, og har nå fått det for meg at han jeg dater og ligger med også ligger med andre. Grunnen er at han fremdeles er på tinder, sukker etc. og noen ganger er litt utilgjengelig for meg på meldinger og telefon. Dette har gjort at jeg fra å være veldig intr og "på" nå trekker meg litt og kjenner på litt såre følelser. Vi har bare datet i en mnd så det føles for tidlig å ta den praten.

Men antagelig ødelegger jeg dette slik jeg føler nå siden jeg trekker meg og gir mindre oppmerksomhet enn tidligere. Søker råd om hva andre ville gjort. Bør jeg ta praten, og risikere at jeg skremmer han slik at han ikke vil mer? Eller bare la det fortsette og se hva som skjer?

Vanskelig å vite hva som er lurt å gjøre.

Anonymkode: 96979...795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig og forklar hvordan du føler det. Så kan han forklare hvordan han føler det. Kanskje noe av det du "føler" er galt? Kanskje han ikke har de rette følelsene for deg? Hvis du drømmer om at det kan bli dere så nytter det ikke starte forholdet med å juge for seg selv allerede i datingfasen. Uansett så vil de vonde følelsene dine ikke gå over, og kanskje tom bli verre og verre. En avvisning (hvis det er det det ender opp med) suger alltid, men med mindre du egentlig bare ønsker han som sengeleketøy så er det nesten alltid bedre å bli avvist tidlig enn sent.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kreator skrev:

Vær ærlig og forklar hvordan du føler det. Så kan han forklare hvordan han føler det. Kanskje noe av det du "føler" er galt? Kanskje han ikke har de rette følelsene for deg? Hvis du drømmer om at det kan bli dere så nytter det ikke starte forholdet med å juge for seg selv allerede i datingfasen. Uansett så vil de vonde følelsene dine ikke gå over, og kanskje tom bli verre og verre. En avvisning (hvis det er det det ender opp med) suger alltid, men med mindre du egentlig bare ønsker han som sengeleketøy så er det nesten alltid bedre å bli avvist tidlig enn sent.

Takk for godt svar. Ja jeg vet at det er lurt å få avklart dette nå ellers blir det jo ikke noe enklere for meg å gå videre. Samtidig er jeg vel redd for at mannen tenker at dette er mye drama så tidlig i relasjonen og derfor ikke vil ha meg på grunn av det.

Skal ta den praten med han tror jeg. Så får det gå som det går.

ts

Skrevet

Jeg synes ikke det er for tidlig å være enig om å være eksklusive når man har regelmessig sex. Det er nok for tidlig å spørre om dere skal være kjærester, men å disable sukker-konto og tinder-konto synes jeg er på sin plass når man ser en person regelmessig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange dater har dere hatt, og hvor godt kjent med hverandre er dere blitt på disse datene? Er en date snakk om en kvarters kaffe eller sitte passivt foran en film, eller er det å sitte og skravle over middag der man deler alt og ingenting i fem timer? Tidsspennet man har datet er som regel ikke veldig relevant (med mindre det er veldig lenge), ettersom det er veldig stor forskjell på hvor godt kjent man har blitt.

Har du noen spesifikke grunner til å tro at han dater andre? Han skifter bilder og profiltekst på tinder? Han skjuler mobilen for deg? Han holder fredag og lørdag kveld fri?

Anonymkode: 516f9...879

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde datet en mann en måned og han hadde ligget med andre hadde det vært kroken på døren. Man skal liksom være så kul med at de man treffer dater flere, men for meg er det ikke aktuelt. Det hadde vært ødeleggende for et eventuelt forhold og det er vanskelig å bygge tillit hvis man er engstelig hele tiden og vet at han er med andre når han ikke svarer på meldinger. 

Anonymkode: fdc2a...758

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes virkelig du bør ta en prat med han om dette. Jeg skjønner veldig godt at dette gjør deg usikker. Jeg hadde heller ikke ønsket å date og ligge med en som også lå med andre. 

Anonymkode: 43075...082

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt svar. Ja jeg vet at det er lurt å få avklart dette nå ellers blir det jo ikke noe enklere for meg å gå videre. Samtidig er jeg vel redd for at mannen tenker at dette er mye drama så tidlig i relasjonen og derfor ikke vil ha meg på grunn av det.

ts

Det er ikke drama å snakke om hva man føler og ser for seg fremover. Hvordan skal man ellers komme noen vei? :)

Jeg er eksklusiv fra vi har hatt sex, og gir beskjed om og forventer det samme tilbake. Har gått helt fint hittil. 

Anonymkode: 70a8e...98a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere har hatt sex har dere vel gjerne snakket grundig sammen om hvor forholdet deres går. Så at han ligger med andre vil jeg anse som utroskap. 

Anonymkode: 266c5...015

• Liker 1
Gjest Lienna
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg overanalyserer og vurderer, og har nå fått det for meg at han jeg dater og ligger med også ligger med andre. Grunnen er at han fremdeles er på tinder, sukker etc. og noen ganger er litt utilgjengelig for meg på meldinger og telefon. Dette har gjort at jeg fra å være veldig intr og "på" nå trekker meg litt og kjenner på litt såre følelser. Vi har bare datet i en mnd så det føles for tidlig å ta den praten.

Men antagelig ødelegger jeg dette slik jeg føler nå siden jeg trekker meg og gir mindre oppmerksomhet enn tidligere. Søker råd om hva andre ville gjort. Bør jeg ta praten, og risikere at jeg skremmer han slik at han ikke vil mer? Eller bare la det fortsette og se hva som skjer?

Forutsetningen for at det kan bli noe seriøst i mellom dere, er at dere kun dater hverandre og ikke flere

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Lienna skrev:

Forutsetningen for at det kan bli noe seriøst i mellom dere, er at dere kun dater hverandre og ikke flere

Jeg ser det, men vi har ikke snakket skikkelig om dette. Jeg har tatt det for gitt, fordi jeg ikke dater andre. Men har begynt å tvile litt på han...

Jeg begynner å bli klar for å avslutte med han nå grunnet usikkerhet så tidlig. Så får jeg lære til en evt neste gang at jeg får være klarere på "reglene" helt fra start.

ts

Skrevet
På 5.3.2018 den 7.53, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det på lignende måte. Jeg husker at jeg var livredd for at den som jeg traff i sin tid lå med andre. Jeg vet ikke om jeg hadde rett til å være det eller ikke. Men jeg følte at det var på sin plass å tenke sånn, spesiellt pga situasjonene. Men det viktigste er å forsøke å ikke bry seg. Trekke seg litt tilbake, og se om han tar kontakt. Hvis du stoler for lite på han så ville jeg bare ha kuttet han ut. 

AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2018 den 8.21, AnonymBruker skrev:

ts

Det er ikke drama å stille noen forventninger til den man dater og gjør seg sårbar for. Det er typisk oss jenter å tro at vi er overhysteriske og overdramatiske hver gang vi reagerer, fordi det er det vi blir fortalt hele tiden. Man skal liksom være kul med alt, ellers er man en slitsom kjerring. Men det stemmer ikke, det er viktig å lytte til magefølelsen, og det er helt greit å sette foten ned. Det er faktisk nødvendig for at et forhold skal fungere og for at balansen skal være jevn mellom dere.

Du er drama hvis du tropper opp på døra hans i kveld med pistol og raserer hele leiligheten hans i hysteri over Tinder-bruken. Du er ikke drama hvis du derimot helt rolig og høflig forklarer akkurat det du har forklart her i tråden: nemlig at du er usikker på hvor dere står, at du lurer på om han treffer andre, og at det gjør det vanskelig for deg å gå videre i relasjonen. Du har ingen hastverk med brudekjole og rekkehus med det første, men så lenge dere dater og er intime med hverandre, så trenger du å vite at det ikke er flere jenter involvert. Du kan ikke åpne deg for ham eller gi nok av deg selv som person hvis du går rundt og er redd. Du trenger at dere er eksklusive.

Si ifra om det, og hør hva han har å si. Om han er enig med deg, så gir du det en sjanse. Om han ikke vil slutte å treffe flere, så trekker du deg fra relasjonen. Stå for hvem du er.

Anonymkode: a2ec2...44d

• Liker 3
Skrevet

Du overreagerer ikke siden denne mannen antageligvis representerer smittefare for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...