AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Jeg stod i et rom med umalte tømmervegger. Sammen med meg stod en ung kvinne - kanskje 20 år - iført en kjole fra rundt år 1900, med oppsatt hår og en veldig ordentlig holdning. Hun så ikke på meg, men stod stille som en stokk og stirret ut i luften. Eneste var at hun var helt hvit - hun var et spøkelse. I "bakgrunnen" var det en stemme som fortalte meg hennes historie. Jeg skjønte at det var kvinnen som fortalte, men uten at jeg kunne se det. Hun fortalte at hennes mor hadde vært enke, og giftet seg på nytt. Alt hadde vært flott helt til mannen hadde voldtatt og drept datteren (som da var spøkelseskvinnen). Mens hun fortalte dette kjente jeg hele sorgen og fortvilelsen hennes bare skylte over meg. Det var som om jeg bare absorberte alle følelsene hennes. Så var vi plutselig i et annet rom. Fortsatt umalte vegger. Så ut som en blanding mellom et kontor og et soverom - i hovedsak var det pult og seng der. Kvinnen rørte seg fortsatt ikke, men hun var der for å fortelle, og jeg var tilskueren. Plutselig var det en ny kvinne der. Den nyankomne var ikke et spøkelse. Men hun var livredd. Husker ingenting om hvordan hun så ut eller noe, men jeg visste at hun var livredd og i livsfare. Så visste jeg at det var en trapp rett utenfor døra. Jeg visste også at noen var på vei opp trappa. Dette var mannen som hadde voldtatt og drept spøkelseskvinnen. Og den nye kvinnen var hans neste offer. Da kom det en ny bølge med følelser over meg. Fortvilelse over å ikke kunne gjøre noe - både fra meg selv og de to andre kvinnene. Og ren forferdelse. Jeg var livredd. Som om det var meg han skulle ta. Men det var ikke mine følelser, de tilhørte offeret hans. Så bråvåknet jeg med et gisp. For jeg fikk ikke puste ordentlig. For hvert av de "bølgene" med følelser, hadde det knytt seg i brystet på meg. Det var fryktelig ekkelt, og jeg kjente fortsatt på hele tragedien fra marerittet etterpå. Det er også derfor jeg husker det så godt, for jeg lå en god stund og funderte på hvorfor jeg drømte noe så merkelig og trist. Det hadde jo ikke noe som helst med meg å gjøre, eller noen jeg kjenner. Det var som å skulle være med i en film eller en bok. Jeg fortalte denne merkelige drømmen til bestevenninnen min, som alltid har vært litt overtroisk av seg når det kommer til både drømmer og spøkelser. Hun tror det har vært et spøkelse som har vært hos meg og fortalt sin historie. Jeg vil nå ikke si at det er det som har skjedd, men jeg syns nå det var fryktelig merkelig da. Er det noen her som tror på slikt, spøkelser og drømmer, at de kan påvirke drømmene våre på den måten? Hva annet kan ha påvirket meg til å drømme noe slikt?? Noen her inne som liker å tyde drømmer? Anonymkode: 95c8b...9b3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Du har hatt en drøm, slapp av. Det betyr ingenting. Anonymkode: ef9f4...7c8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Jeg har også hatt den type mareritt. Handlingene var annerledes, men selv om dette er noe jeg selv aldri har opplevd, var følelsene så sterke og virkelige fra den drømmen at de sitter i enda. Skjønner godt at det gjorde inntrykk på deg, men det var bare en drøm. Anonymkode: 89577...af5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men min umiddelbare følelse er at spøkelseskvinnen og hennes opplevelse var et bilde på deg og en opplevelse du har hatt som du har dårlig samvittighet for å ikke ha tatt tak i og ordnet opp i i etterkant. Du er opplagt ikke blitt drept og kanskje ikke voldtatt heller, men at du er blitt dårlig behandlet på et eller annet vis (blitt mobbet, mistet jobben, feilbehandlet i helsevesenet, vært offer for rykter, blitt svindlet for penger, hatt en voldelig eks eller hva som helst) og så latt være å ta tak i det og gi vedkommende som behandlet deg dårlig konsekvenser for handlingene sine. Og nå synes du det er vanskelig fordi det er andre mennesker (kvinne nummer to) som nærmest venter på å bli behandlet like dårlig som du ble av samme person(er) (denne mannen som kommer gående opp trappa). Dette ble nok litt rotete, men jeg skal prøve å klargjøre med et eksempel: La oss si at du jevnlig ble utsatt for slibrige og seksualiserte kommentarer fra sjefen din. Kanskje prøvde du å si fra direkte eller til noen høyere opp i systemet, kanskje ikke, men uansett følte du deg til slutt nødt til å finne deg en annen jobb for å slippe å behandles på den måten. Du er glad og lettet for å ha sluppet unna og har i etterkant ikke laget noen sak av det, verken juridisk eller ved å melde fra høyere opp i systemet. Selv om du nå slipper å utsettes for trakasseringen lenger, vet du innerst inne at de andre kvinnene på den gamle jobben din og enda mer spesifikt hun som overtok stillingen du forlot, trolig utsettes for det samme. Så lenge du ikke har anmeldt mannen eller sørget for at han mister jobben eller blir holdt strengt øye med, «står det en kvinne ved siden av deg og venter på at mannen skal komme opp trappa og voldta og drepe henne slik han gjorde med deg/spøkelseskvinnen». Jeg aner ikke om du kjenner deg igjen i min måte å tolke denne drømmen på eller om jeg er helt på jordet, men husk at det ofte brukes sterke og dramatiske bilder som symboler på ting i drømmer. Død, drap og voldtekt kan godt være symboler på helt hverdagslige ting, som for eksempel at man ikke lenger har kontakt med noen, at man har såret noen eller at man føler seg tråkket på eller invadert. Så selv om denne drømmen framstår som skremmende og ekkel, betyr ikke det at den symboliserer noe i nærheten så alvorlig som man skulle tro ved første blikk. Anonymkode: 9fbc1...e76 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: jeg er helt på jordet Haha, ja. Det er du Anonymkode: ef9f4...7c8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, ja. Det er du Anonymkode: ef9f4...7c8 Jeg lar det være opp til ts å vurdere, jeg. Hyggelig at du har det moro Anonymkode: 9fbc1...e76
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men min umiddelbare følelse er at spøkelseskvinnen og hennes opplevelse var et bilde på deg og en opplevelse du har hatt som du har dårlig samvittighet for å ikke ha tatt tak i og ordnet opp i i etterkant. Du er opplagt ikke blitt drept og kanskje ikke voldtatt heller, men at du er blitt dårlig behandlet på et eller annet vis (blitt mobbet, mistet jobben, feilbehandlet i helsevesenet, vært offer for rykter, blitt svindlet for penger, hatt en voldelig eks eller hva som helst) og så latt være å ta tak i det og gi vedkommende som behandlet deg dårlig konsekvenser for handlingene sine. Og nå synes du det er vanskelig fordi det er andre mennesker (kvinne nummer to) som nærmest venter på å bli behandlet like dårlig som du ble av samme person(er) (denne mannen som kommer gående opp trappa). Dette ble nok litt rotete, men jeg skal prøve å klargjøre med et eksempel: La oss si at du jevnlig ble utsatt for slibrige og seksualiserte kommentarer fra sjefen din. Kanskje prøvde du å si fra direkte eller til noen høyere opp i systemet, kanskje ikke, men uansett følte du deg til slutt nødt til å finne deg en annen jobb for å slippe å behandles på den måten. Du er glad og lettet for å ha sluppet unna og har i etterkant ikke laget noen sak av det, verken juridisk eller ved å melde fra høyere opp i systemet. Selv om du nå slipper å utsettes for trakasseringen lenger, vet du innerst inne at de andre kvinnene på den gamle jobben din og enda mer spesifikt hun som overtok stillingen du forlot, trolig utsettes for det samme. Så lenge du ikke har anmeldt mannen eller sørget for at han mister jobben eller blir holdt strengt øye med, «står det en kvinne ved siden av deg og venter på at mannen skal komme opp trappa og voldta og drepe henne slik han gjorde med deg/spøkelseskvinnen». Jeg aner ikke om du kjenner deg igjen i min måte å tolke denne drømmen på eller om jeg er helt på jordet, men husk at det ofte brukes sterke og dramatiske bilder som symboler på ting i drømmer. Død, drap og voldtekt kan godt være symboler på helt hverdagslige ting, som for eksempel at man ikke lenger har kontakt med noen, at man har såret noen eller at man føler seg tråkket på eller invadert. Så selv om denne drømmen framstår som skremmende og ekkel, betyr ikke det at den symboliserer noe i nærheten så alvorlig som man skulle tro ved første blikk. Anonymkode: 9fbc1...e76 Takk for godt svar Med din tolkning er det flere muligheter for hva det kan bety. Har heldigvis aldri blitt voldtatt eller mishandlet på den måten, men som du sa så kan slike ting være dramatiske symboler på helt andre, hverdagslige ting.. så kanskje det ligger noe der. Håper isåfall at det ikke vil påvirke drømmene mine igjen.. Anonymkode: 95c8b...9b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå