AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Alle som blir anmeldt havner i Strasak, strafferegistersystemet. Blir saken henlagt grunnet bevisets stilling så slettes saken etter 5 år. Dette var nyttig informasjon for alle de som har blitt anmeldt for gjerninger de ikke har begått (voldtekt, etc.) https://www.aftenposten.no/norge/i/4exV/Her-er-registrene-hvor-norsk-politi-lagrer-informasjon-om-nordmenn Anonymkode: f89ba...900
GammelSierraFan Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Tilbrakte en natt på glatta i '99, men har ellers vært snill og grei. Regner med at den saken er ute av verden nå.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Da er jeg der pga falsk anmeldelse. Anonymkode: 95ffd...571
The Kitten Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Jeg er registrert i politiets DNA register i forbindelse med en straffesak. (Nei, det er ikke jeg som er den tiltalte).
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Jeg kjenner en som fikk fartsbot og hun ble fratatt førerkortet en periode. Avisen skrev om det. Hun fikk høy bot. Hun trodde alkoholen var ute av blodet etter en fest men det var den ikke... Dette var for mer enn fem år siden, da er det sikkert slettet nå. Anonymkode: f89ba...900
Illuminatum Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en som fikk fartsbot og hun ble fratatt førerkortet en periode. Avisen skrev om det. Hun fikk høy bot. Hun trodde alkoholen var ute av blodet etter en fest men det var den ikke... Dette var for mer enn fem år siden, da er det sikkert slettet nå. Anonymkode: f89ba...900 Hun fikk vel da bot ikke ikke forenklet forelegg. Det betyr at saken aldri blir borte.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 I forbindelse med en voldtekt for fleire år siden, ble en bekjent bedt om å avlegge sånn frivillig DNA-prøve sammen med temmelig mange andre mennesker. Politiet påstår at slike DNA-prøver bare skal sjekkes opp mot denne ene saken (men ingenting annet) og deretter bli slettet. Men slike prøver beholder politiet fremdeles, selv om dette egentlig er ulovlig... Anonymkode: 3784a...474
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 Alle våpeneiere er vel i et eller annet register hos politiet (det er jo de som har våpenkontoret som godkjenner søknadene). Og jeg regner med at man blir der for evig tid, ikke bare i 5 år. Anonymkode: cd432...62c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle våpeneiere er vel i et eller annet register hos politiet (det er jo de som har våpenkontoret som godkjenner søknadene). Og jeg regner med at man blir der for evig tid, ikke bare i 5 år. Anonymkode: cd432...62c Jo, eier man våpen er man permanent i register inntil man gir beskjed om at man ikke lengre har det. Anonymkode: f89ba...900
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Eier du en bil er du i politiets register (politiet benytter seg av autosys, registeret over biler). Har du norsk personnummer er du i personregisteret og er i et av politiets registre. Så den eneste måten å unngå å være i politiets register på er ved å være utenlandsk, enten med utelandsregistrert bil eller uten bil i det hele tatt. Jeg kjenner ingen slike mennesker, nei. Beklager. Anonymkode: 930d9...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 Man risikerer faktisk å havne i ett eller annet register, selv om man aldri har funnet på noe som helst kriminelt. Denne artikkelen fra Aftenposten har en ganske grei oversikt. Hvis man har en kollega, venn eller familie-medlem som blir mistenkt av politiet, så risikerer man å havne i politiets søkelys uten å få vite om dette... Anonymkode: 3784a...474 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man risikerer faktisk å havne i ett eller annet register, selv om man aldri har funnet på noe som helst kriminelt. Denne artikkelen fra Aftenposten har en ganske grei oversikt. Hvis man har en kollega, venn eller familie-medlem som blir mistenkt av politiet, så risikerer man å havne i politiets søkelys uten å få vite om dette... Anonymkode: 3784a...474 Ja, linken din er i hovedinnlegget. Politiet har sletteplikt etter x antall år. Anonymkode: f89ba...900
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #13 Skrevet 6. mars 2018 Ja. Har langt rulleblad med haugevis av strabasiøse rariteter. Livet er for kort til å være regelrytter. Forøvrig ikke noe urettferdig eller fælt mot andre mennesker. Følger mitt eget moralske kompass. Anonymkode: a26ec...76c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå