Gå til innhold

Jeg liker ikke mennsker!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en helt normal fyr med jobb og studerer, i tillegg til et helt vanlig sosialt liv. Men jeg har et problem. Og det har jeg hatt siden jeg var liten, er å ikke like mennesker, jeg synes de er iriterende. Dette gjelder alle familien min også. 

Når det kommer til jobb og skole så klarer jeg meg fint, holder meg profesjonell. Så i fritiden liker jeg å bruke tiden min helst alene og trives godt med det.

Hva synes du?

Anonymkode: 4317c...e96

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er akkurat likedan. Det kjeder meg å være med de fleste mennesker, trives best alene. 

Anonymkode: 92771...07e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er lik selv, bortsett fra at jeg har et par venner og familiemedlem jeg trives med, men ellers blir jeg bare irritert av alle andre folk rundt meg. Hvis noen fra jobben snakker til meg i lunsj pausen snakker jeg høflig tilbake, men skulle ønske jeg bare kunne be dem om å la meg være.

Anonymkode: 4b521...a9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes at de aller fleste mennesker er fullstendig uinteressante og veldig kjedelige. 

De snakker stort sett om teite dataspill som "bubble shooter" eller lignende, latterlige rosabloggere og "reality shows" som Kardashians...

Anonymkode: 8d5de...71f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker er hva man gjør dem til. man kan trekke ut en kjedelig professor eller en artig skøyekopp alt etter hvordan man behandler dem. Om man synes alle andre er kjedelige er det gjerne en selv osm behandler andre på en måte der de ikke føler seg fri til å være mer seg selv og slappe av. Hadde for eks en sjef der til og med den største skøyerkoppen alltid var alvorlig med han fordi han tålte ingenting. 

Anonymkode: c6f92...bd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lett å si og å skrive bak en skjerm. Hvem som helst kan dikte opp «drømme-livet» der. 

Anonymkode: 5fbd9...640

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje du er introvert? Trenger masse tid alene sånn som meg? Verste er seminarer hvor man presses til å være sosial på kvelden. Jeg kan finne på å si at jeg er uvel for å stikke til rommet for å ligge under dyna og " dagdrømme". Trives best i mitt eget hode, for å si det sånn. Må ha litt sosialt liv også, men med noen få nære venner 1-2 ganger i uken. Ellers liker jeg godt å være for meg selv. Det verste er kanskje når jeg er alene i lunsjen og enkelte fra andre avdelinger kommer for å ikke la meg sitte alene. Evt, at de jeg synes er minst interessante kommer bort fordi de ikke vil sitte alene selv. Jeg er sikkert arrogant også, for takler ikke gruppeturer og holder meg langt unna fredagspils osv. Gruppetur til en hytte er for meg det verste jeg kan tenke meg, og da i tillegg måtte spille kort. Det er for meg bedre å jobbe enn å delta på sånt. Går jeg rundt i gatene, tenker jeg ofte over hvor idiotisk jeg synes det er at folk sykler når det er glatt, hvordan det er mulig å oppta et helt fortau, hvorfor vi på død og liv må jobbe innestengt  fra 8-4 hver dag på kontorer rundt i byen når de fleste kunne ha gjort en like bra jobb på 1/2 av tiden. Når jeg dater er det egentlig bare 1 av 1000  Synes de fleste er irriterende . Jeg trives best i rolige omgivelser langt unna folkemengder. 

Anonymkode: 7f07f...b17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.3.2018 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Mennesker er hva man gjør dem til. man kan trekke ut en kjedelig professor eller en artig skøyekopp alt etter hvordan man behandler dem. Om man synes alle andre er kjedelige er det gjerne en selv osm behandler andre på en måte der de ikke føler seg fri til å være mer seg selv og slappe av. Hadde for eks en sjef der til og med den største skøyerkoppen alltid var alvorlig med han fordi han tålte ingenting. 

Anonymkode: c6f92...bd4

Du har rett i at folk som finner andre irriterende eller slitsomme har problemer med å være fri. De er ofte konfliktsky, redde for å såre og alt av ubehageligheter. Det er sin egen usikkerhet de ikke hanskes med i 99% av tilfellene. De klarer sjelden få nære forhold med noen, og kaller det introvert.

Anonymkode: 5cadf...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så hvordan har dere sex når dere ikke liker mennesker?

Anonymkode: 3233c...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.3.2018 den 1.05, AnonymBruker skrev:

Jeg er en helt normal fyr med jobb og studerer, i tillegg til et helt vanlig sosialt liv. Men jeg har et problem. Og det har jeg hatt siden jeg var liten, er å ikke like mennesker, jeg synes de er iriterende. Dette gjelder alle familien min også. 

Når det kommer til jobb og skole så klarer jeg meg fint, holder meg profesjonell. Så i fritiden liker jeg å bruke tiden min helst alene og trives godt med det.

Hva synes du?

På 5.3.2018 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er akkurat likedan. Det kjeder meg å være med de fleste mennesker, trives best alene. 

Anonymkode: 92771...07e

På 5.3.2018 den 2.47, AnonymBruker skrev:

Er lik selv, bortsett fra at jeg har et par venner og familiemedlem jeg trives med, men ellers blir jeg bare irritert av alle andre folk rundt meg. Hvis noen fra jobben snakker til meg i lunsj pausen snakker jeg høflig tilbake, men skulle ønske jeg bare kunne be dem om å la meg være.

Anonymkode: 4b521...a9f

Jeg er kvinne, har det akkurat likedan som beskrevet i disse innleggene.

Jeg liker min mor og samboer, men ellers er jeg veldig asosial og nyter å være alene.

Det er ikke noe feil i det.

Vi er alle forskjellige og godt er det. :)

Anonymkode: b7a05...f18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎03‎.‎2018 den 1.05, AnonymBruker skrev:

Hva synes du?

Hvordan klarer du å ha et helt vanlig sosialt liv når du har det slik? Er nysgjerrig, er folkesky selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i at folk som finner andre irriterende eller slitsomme har problemer med å være fri. De er ofte konfliktsky, redde for å såre og alt av ubehageligheter. Det er sin egen usikkerhet de ikke hanskes med i 99% av tilfellene. De klarer sjelden få nære forhold med noen, og kaller det introvert.

Anonymkode: 5cadf...22e

De har noen nære relasjoner heller enn mange bekjentskaper. Jeg har aldri vært noe annet enn introvert, så kan ikke snakke om andre enn meg selv. Har aldri vært en annen person med en annen personlighet, men det har visst du tydeligvis siden du sitter på "fasiten".

Tror de fleste kun elsker noen svært få mennesker i livene sine. Introvert betyr ikke at man hater mennesker, men at mennesker suger energi og alenetid er for å lade batterier.  Jeg kan føle meg ensom blant 100 stykker fordi overfladisk prat og fassade ikke gir meg noe. Det er en jobb fordi det er så kjedelig.  Må ordentlig inn på mennesker for å glede meg over samtalene og for å få gode samtaler, er små sammenkomster bedre enn store synes jeg. 

Anonymkode: 7f07f...b17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg likte denne tråden...føler meg hjemme. :)

Anonymkode: 22afe...a36

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du?

Hei,

Syntes helt ærlig at det du skriver er litt fascinerende. Og det får meg til å tenke på ett par ting. 

Liker du oppriktig ingen mennesker? Eller er det et form for forsvar du har satt opp for å "ta avstand fra verden" Før verden tar avstand fra deg? En slags forsvarsmekanisme. (dette høres sikkert ganske klisjèaktig ut, men det var det første som slo meg)

Men ok, hvis du oppriktig ikke liker Noen mennesker, og syntes alle er irriterende. Hva er det som irriterer deg ved dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva synes du?

Men liker du egentlig deg selv?

Anonymkode: c354a...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Catalina Culès

Mennesker gjør meg sliten, de er heller ikke til å stole på, de visker og tisker bak min rygg, det er jeg sikker på, man må alltid passe på hva man sier, ellers kan det bli brukt mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.3.2018 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Så hvordan har dere sex når dere ikke liker mennesker?

Anonymkode: 3233c...b33

TS. Jeg har ofte sex. Som sagt så er jeg normal, deltar på det meste. Er ofte med venner osv. Men vil helst kun ha tid for meg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, Minitroll skrev:

Hvordan klarer du å ha et helt vanlig sosialt liv når du har det slik? Er nysgjerrig, er folkesky selv. 

TS:

Som sagt, jeg kjenner faktisk enormt mye folk, har en stor familie. Ofte så er det de som drar meg på ting. Men trives best når jeg er alene. Jeg har også noen nære venner som jeg trives godt med.

På jobb og skole er det liv hele tiden, kjenner folk osv. Er sjeldent alene. Prøver å være alene i lunsjen, men de oppsøker meg.  

Ellers så oppsøker jeg folk ofte også, blir kjent. Prøver å komme ut av  problemet.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...