kattemama Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Hei hei Jeg er en førstegangs katte eier, og min lille pus begynte nå denne helgen med å mjaue masse om natten i følge samboeren og hun gikk veldig rart i en periode hvor hun da også begynte å legge seg ned å puste veldig fort, vi mistenker løpetid men vi har jo ikke helt peiling. Noen snille kattemennesker her som kan hjelpe meg? Tusen takk
Djungelvrål Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Det er mest sannsynlig for sent, hun er nok allerede gravid. Sørg for å sterilisere henne etter du har solgt kullet.
kattemama Skrevet 4. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Det er mest sannsynlig for sent, hun er nok allerede gravid. Sørg for å sterilisere henne etter du har solgt kullet. Hun er innekatt 1
kattemama Skrevet 4. mars 2018 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, Miss Marble skrev: Jepp, løpetid... oh ok, fikk litt panikk her... men takk for hjelpen 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Løpetid ja, de blir så intenst plagsomme! Rett og slett kåte 24/7! Kastrer henne så får alle det bedre Anonymkode: 27b26...eba 1
kattemama Skrevet 4. mars 2018 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Løpetid ja, de blir så intenst plagsomme! Rett og slett kåte 24/7! Kastrer henne så får alle det bedre Anonymkode: 27b26...eba Ja jeg holder på å leser meg opp på hvor det er best for meg å få det til Med tanke på jobb og sånt
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 Ja, det høres ut som løpetid. Katter bør kastreres ved 6 måneders alder. Må være litt streng med deg og si at dette burde du ha lest deg opp på før du fikk katten. Håper du fortsetter å lese og lære fremover, mye man må vite for å kunne ta godt vare på et dyr! Det er mye informasjon å finne på Mattilsynets side om katt. Her er en lenke til deres Veiledning om hold av katt (PDF). Anonymkode: d28eb...4f0 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det høres ut som løpetid. Katter bør kastreres ved 6 måneders alder. Må være litt streng med deg og si at dette burde du ha lest deg opp på før du fikk katten. Håper du fortsetter å lese og lære fremover, mye man må vite for å kunne ta godt vare på et dyr! Det er mye informasjon å finne på Mattilsynets side om katt. Her er en lenke til deres Veiledning om hold av katt (PDF). Anonymkode: d28eb...4f0 «Må være litt streng med deg»? Er du moren til Ts eller? Ja det var kanskje dumt å ikke lese seg opp på ALT først, men så skal nå faktisk Ts kastrere da, så den pekefingeren kan du legge bort. Anonymkode: 27b26...eba
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: «Må være litt streng med deg»? Er du moren til Ts eller? Ja det var kanskje dumt å ikke lese seg opp på ALT først, men så skal nå faktisk Ts kastrere da, så den pekefingeren kan du legge bort. Anonymkode: 27b26...eba Kastrering er ganske grunnleggende... Anonymkode: 86c66...421 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kastrering er ganske grunnleggende... Anonymkode: 86c66...421 Ja å så? Du kan fortsatt legge bort den pekefingeren å heller være litt hyggeligere. Er ikke rart folk kvier seg for å spørre om råd når folk kommer å «må være strenge» med en gang. Anonymkode: 27b26...eba
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja å så? Du kan fortsatt legge bort den pekefingeren å heller være litt hyggeligere. Er ikke rart folk kvier seg for å spørre om råd når folk kommer å «må være strenge» med en gang. Anonymkode: 27b26...eba Du , kastrering er så fundamentalt viktig så JA, det får folk jaggu tåle å høre! Anonymkode: 11df0...52a 4
kattemama Skrevet 5. mars 2018 Forfatter #13 Skrevet 5. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: «Må være litt streng med deg»? Er du moren til Ts eller? Ja det var kanskje dumt å ikke lese seg opp på ALT først, men så skal nå faktisk Ts kastrere da, så den pekefingeren kan du legge bort. Anonymkode: 27b26...eba 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du , kastrering er så fundamentalt viktig så JA, det får folk jaggu tåle å høre! Anonymkode: 11df0...52a Jeg har lett og lett overalt etter tips og hva man burde gjøre, de fleste sier før første løpetid eller etter den første, det er de beste svarene jeg har fått. Jeg har lest meg opp, spurt folk jeg kjenner med katt, vært aktiv i dyrebutikker og spurt om anbefalinger. Men aldri fått noe skikkelig svar fra noen. Har og prøvd å komme i kontakt med forskjellige vætrinerer med spørsmål så jeg har prøvd så godt jeg kunne
Tvist Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, kattemama skrev: Jeg har lett og lett overalt etter tips og hva man burde gjøre, de fleste sier før første løpetid eller etter den første, det er de beste svarene jeg har fått. Jeg har lest meg opp, spurt folk jeg kjenner med katt, vært aktiv i dyrebutikker og spurt om anbefalinger. Men aldri fått noe skikkelig svar fra noen. Har og prøvd å komme i kontakt med forskjellige vætrinerer med spørsmål så jeg har prøvd så godt jeg kunne Så lenge katten er innekatt og du får kastrert katten er det nok greit. Pus er uansett gammel nok nå, så da er det bare å bestille tid så snart det passer for deg. Om pus i fremtiden skal få lov ut, ville jeg også fått satt inn chip, ofte får man en god samlepris når men gjør begge deler (chipper og kastrerer) samtidig. Noen klinikker har også kampanjepris på kastrering, så om du har flere dyreklinikker i nærheten kan det lønne seg å sjekke prisene hos flere. 1
kattemama Skrevet 5. mars 2018 Forfatter #15 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Tvist skrev: Så lenge katten er innekatt og du får kastrert katten er det nok greit. Pus er uansett gammel nok nå, så da er det bare å bestille tid så snart det passer for deg. Om pus i fremtiden skal få lov ut, ville jeg også fått satt inn chip, ofte får man en god samlepris når men gjør begge deler (chipper og kastrerer) samtidig. Noen klinikker har også kampanjepris på kastrering, så om du har flere dyreklinikker i nærheten kan det lønne seg å sjekke prisene hos flere. Det er det som var tenkt var å få kastrert, chippet og sjekket katten, de jeg fikk hun av har aldri tatt henne på noen sjekk ( noe jeg synes er veldig rart ) så jeg venter bare på at pengene skal strekke til
Gjest Raiu Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 Katt kan kastreres så tidlig som 12 uker så lenge den veier nok (er nok rundt 1kg eller noe rundt der, mer for en eldre katt) Chip kan være smart uansett i tilfelle den kommer seg ut
Tvist Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, kattemama skrev: Det er det som var tenkt var å få kastrert, chippet og sjekket katten, de jeg fikk hun av har aldri tatt henne på noen sjekk ( noe jeg synes er veldig rart ) så jeg venter bare på at pengene skal strekke til Høres bra ut. Går nok fint å vente litt, bare slitsomt for deg med masingen.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 Hunnkatter som ikke blir kastrert eller gravide får løpetid veldig ofte. Det er slitsomt både for katten og eier. Anbefaler kastrering hvis det ikke er en utstillingskatt. Anonymkode: c0047...7b0 1
kattemama Skrevet 5. mars 2018 Forfatter #19 Skrevet 5. mars 2018 20 minutter siden, Tvist skrev: Høres bra ut. Går nok fint å vente litt, bare slitsomt for deg med masingen. Hun maser mest om nettene og jeg er en som sover tungt så jeg klarer meg 😅 mer synd i han samboeren min som blir vekket
kattemama Skrevet 5. mars 2018 Forfatter #20 Skrevet 5. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hunnkatter som ikke blir kastrert eller gravide får løpetid veldig ofte. Det er slitsomt både for katten og eier. Anbefaler kastrering hvis det ikke er en utstillingskatt. Anonymkode: c0047...7b0 Hun er ett resultat av gatemiks 😅 så ingen utstilling på hun, og kastrering skjer i april
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå