AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Hvor gamle har dine barn vært når de kan ta ansvar for kveldsstell selv? At det er nok å sende dem på badet også ordner de tannpuss, evt dusj/vask, omkledning osv? Har de krevd mye mas/opppfølging/påminning? Anonymkode: f4fc3...f7f
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 7-8 år. Da sluttet jeg å følge opp om de pusset tenner ordentlig,vasket skikkelig, skifter undertøy ol. Da gikk det på automat Anonymkode: 82097...9cc
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7-8 år. Da sluttet jeg å følge opp om de pusset tenner ordentlig,vasket skikkelig, skifter undertøy ol. Da gikk det på automat Anonymkode: 82097...9cc Såpass! Negleklipping og slikt da? 🤔 Anonymkode: f4fc3...f7f
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 7-åringen kan pusse tenner selv men jeg hjelper henne fortsatt omtrent annenhver dag for å være sikker på at det blir rent. Hvis jeg sier «ta deg en dusj» så kan hun både skru på vannet, vaske håret, tørke seg og kle på, det har hun kanskje gjort et års tid. Kveldsstellet tar hun altså selv, men jeg stiller gjerne noen kontrollspørsmål. 20-åringen ordner alt selv Anonymkode: 3fc32...95b 2
Baby2018?? Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Jeg syns kveldsrutinen er så hyggelig jeg, så følger fortsatt 9 åringen 😁 Han ordner seg på badet selv hver kveld (pusser tenna+flour+ vask av hender og ansikt). Pusser over tennene hans minst hver 2.dag enda(hender han er litt vel kjapp). Klipper neglene selv i dusjen men må minnes på det. Så skravler vi litt i senga/leser bok før det er natta 😊 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Min fireåring har vært i stand til å ordne seg selv i et år omtrent, men tennene må vi selvsagt pusse. Hun kler av seg, vasker seg (ikke godt nok i underlivet, men det går jo fint for en dag), tar på ny truse og pysj, grer hår og fikser tannbørsten klar. Hun gjør dette riktignok skjeldent, fordi vi synes det er koselig å hjelpe henne (og det tar jo knapt fem minutter, så det er jo null stress), men hun klarer det selv, og gjør det hvis jeg f.eks er ammefast med lillebror og mannen er ute av huset. Så alt jeg egentlig trenger er å pusse tennene hennes, og det skal de jo ha hjelp til til de er 12 år så. Anonymkode: cc1a3...1cf
bobler Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Min niese begynte å legge seg selv fra 7 års alderen.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såpass! Negleklipping og slikt da? 🤔 Anonymkode: f4fc3...f7f Negleklipping ordnet h*n selv. Men jeg måtte minne om dusjedager på den alderen, og si fra om at det var hårvask. Anonymkode: 82097...9cc
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 Dere vet at barn bør ha hjelp med tannpuss fram til de er 10? Helst tolv? Anonymkode: e007e...903 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Barn skal ha hjelp med tannpuss og tanntråd til de er minst 12 år. Anonymkode: 7d923...a20 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 Min blir 9 og for oss er det en fin tid sammen. Kommer også til å hjelpe med tannpuss til 11-12 år. Det har hendt noen ganger at jeg ikke har følgt han opp trappene etter tid på badet og sitter med en dårlig følelse etter på. Noen ganger har jeg gått opp og sagt god natt, men andre ganger har jeg vært på vei ut døren. Synes det er en fin avslutning på dagen å følge opp. Anonymkode: 4caf2...27a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå