Gå til innhold

Hjelp! Skjønner ikke strømregningen:(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har Bkk som strømleverandør. Har fått to regninger nå med 300kr i strøm og 700kr i nettleie. Fikk også 600kr i kraft på denne regningen. Er det vanlig å betale så mye per måned? (35kvdr 1 roms leilighet) 

Det står :

nettleie forbruk 1.11.17-01.01.18 531 kr

nettleie forbruk 1.1.18-02.01.18 8,91 kr.

nettleie fastbeløp 01.11.17-01.01.18 229kr

= 770kr

øverst på regningen står det: nettleie fastbeløp 1375kr/år 

Anonymkode: 8e423...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Bkk som strømleverandør. Har fått to regninger nå med 300kr i strøm og 700kr i nettleie. Fikk også 600kr i kraft på denne regningen. Er det vanlig å betale så mye per måned? (35kvdr 1 roms leilighet) 

Det står :

nettleie forbruk 1.11.17-01.01.18 531 kr

nettleie forbruk 1.1.18-02.01.18 8,91 kr.

nettleie fastbeløp 01.11.17-01.01.18 229kr

= 770kr

øverst på regningen står det: nettleie fastbeløp 1375kr/år 

Hvor mye du betsler komme rhelt an på forbruket. Nettleien er fastbeløp + forbruksavhengig. 

Beløpet for to måneders strømforbruk er meget beskjedent. 

Anonymkode: 175e8...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så jeg må betale 700kr i nettleie per måned uansett?

og hva med kraft, må det også betales hver måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettleien du viser til gjelder for 2 måneder, november og desember 2017. Så nei, du vil normalt ikke betale kr 700 pr måned. Heller nærmere 350,- pr måned, virker det som.

Usikker på hva du mener med kr 300 i strøm og kr 600 i kraft, men mistenker at disse regningene gjelder 2 forskjellige måneder? Sjekk datoene. 

«En» strømregning består av 1. betaling til nettleverandør og 2. betaling til strømleverandør. Dette kan være en og samme aktør, eller to forskjellige. Nettleia består av en fastprisdel (f.eks. kr 1375 pr år, som i ditt tilfelle) og en forbruksdel som er avhengig av antall kwh som er blitt brukt. Betaling til strømleverandør er kun(?) forbruksavhengig. 

Anonymkode: 06f8c...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 98% hjemme hos kjæresten min og har kun på en varmeovn i leiligheten min. Jeg fikk 1100 i nettleie og 1000kr i strøm. Har ikke dusjet, lagd mat eller brukt noe strøm der denne mnd.. Leiligheten er på 88kvadray ca..

Anonymkode: a234c...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 98% hjemme hos kjæresten min og har kun på en varmeovn i leiligheten min. Jeg fikk 1100 i nettleie og 1000kr i strøm. Har ikke dusjet, lagd mat eller brukt noe strøm der denne mnd.. Leiligheten er på 88kvadray ca..

Hvor mange måneder?

Anonymkode: 849c1...ca1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange måneder?

Anonymkode: 849c1...ca1

For kun januar mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En enslig panelovn på 1000 watt  vil i løpet av januar alene bruke ca 816 kilowattimer. Du har vel kanskje en varmtvannstank, gjerne et kjøleskap og kanskje en fryser også?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg må betale 700kr i nettleie per måned uansett?

og hva med kraft, må det også betales hver måned?

Skjønte ikke spørsmålet ditt. Du lurer på om du må betale strømmen du bruker hver måned?? Ja, selvfølgelig må du det. Hvorfor spør du om noe så grunnleggende? "Må jeg betale for strømmen jeg bruker hver måned?" Mener du at noen andre skal betale for kraften/strømmen du bruker da, eller?

Nettleie er nettleie. Strømnettet ligger der og brukes av alle, og det skal kraftselskapet ha betalt for å leie ut. Så ja, man må betale nettleie uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettleie er ikke statlig regulert så hver nett eier (de som eier og drifter strømnettet) kan ta akkurat hva dem vil.. Thats a fact! Også kalt lovlig mafia virksomhet.. sykt!

Anonymkode: 0e72a...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BKK er ikke kraftleverandør, dem er nettleverandør. Dem opptrer kun som kraftleverandør dersom du ikke har tegnet avtale med en vanlig leverandør. 
Så om du får strøm fra dem, så er det på grunn av leveringsplikt, og ekstremt dyrt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...