AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Eg skal ha konfirmasjon ein uke etter 17 mai, og eg har veldig lyst å bruke bunaden på 17 mai, og er redd for at folk skal si noe på det. Kan eg gå med bunaden min på 17 mai? Anonymkode: f0537...2a6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Hvorfor skulle du ikke kunne gå med bunad før konfirmasjonen din? Er dette en av tulletradisjonene som har oppstått fordi bunad har blitt så populært? Anonymkode: bca9e...663 1
Wonders Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 (endret) Bunad er det fineste festplagget man har. Ja bruk den i alle fine anledninger. Jeg bruker min i dåp, bryllup, konfirmasjon, 17. mai, julaften, andre store anledninger. Jeg fikk min til konfirmasjon og har brukt den over 100 ganger. Nå som jeg har barn har jeg justert bruket, og til slutt gått over til festdrakt, hvor jeg bærer smykker til min bunad. Mye man kan gjøre med både hårbånd og hårklyper. Slik kan man variere litt da. Endret 5. mars 2018 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Min datter konfirmeres i slutten av mai. Bunaden vil nok være ferdig til 17.mai, men hun får ikke bruke den før konfirmasjonen. Anonymkode: 05ec2...410 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle du ikke kunne gå med bunad før konfirmasjonen din? Er dette en av tulletradisjonene som har oppstått fordi bunad har blitt så populært? Anonymkode: bca9e...663 Der jeg kommer fra har det vært en tradisjon gjennom lange tider at bunad ikke skal brukes før konfirmasjon. Anonymkode: d7003...0ce
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Er det en konfirmasjonsgave? I tilfelle bruker du den selvsagt ikke før konfirmasjonen. Anonymkode: c3bd2...96f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det en konfirmasjonsgave? I tilfelle bruker du den selvsagt ikke før konfirmasjonen. Anonymkode: c3bd2...96f det er vel de som gir den som bestemmer. Det finnes ikke noe kutyme som tilsier at den ikke skal brukes. Og når det gjelder "folk" i 17. maimengden, så er det vel ingen som reflekterer over hvor andre folk har fått bunadene sine. Jeg synes det høres tullete og sløsete ut å IKKE bruke en splitter ny bunad på 17. mai, selv om konfirmasjonsdagen rent teknisk er litt senere. Særlig hvis du plutselig må ha nye 17. maiklær i tillegg, bare fordi noen lager dummer regler om at du ikke kan bruke den nye bunaden. Jeg ville i hvert fall ikke kastet bort en anledning til å bruke bunaden. Anonymkode: 33544...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #9 Skrevet 6. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det en konfirmasjonsgave? I tilfelle bruker du den selvsagt ikke før konfirmasjonen. Anonymkode: c3bd2...96f det er vel de som gir den som bestemmer. Det finnes ikke noe kutyme som tilsier at den ikke skal brukes. Og når det gjelder "folk" i 17. maimengden, så er det vel ingen som reflekterer over hvor andre folk har fått bunadene sine. Jeg synes det høres tullete og sløsete ut å IKKE bruke en splitter ny bunad på 17. mai, selv om konfirmasjonsdagen rent teknisk er litt senere. Særlig hvis du plutselig må ha nye 17. maiklær i tillegg, bare fordi noen lager dummer regler om at du ikke kan bruke den nye bunaden. Jeg ville i hvert fall ikke kastet bort en anledning til å bruke bunaden. Anonymkode: 33544...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå